Hier spreek je jezelf wel erg tegen hoorkoudstarten

Stelregel is dat je ongeveer dezelfde tijd moet rijden als dat de standkachel heeft staan draaien om de accu weer helemaal op te laden. Een gezonde accu kan dat dus best hebben.
Hier spreek je jezelf wel erg tegen hoorkoudstarten
Moet ik de waterpomp in z'n geheel demonteren of via die 3 (of 4?) parkertjes aan de onderkant (in het zwarte plastic huis) 'm open maken en vervolgens te werk gaan met contactspray en WD40? 1 parkertje is overigens verroest!hadico schreef:Waterpompje is een los deel als je de waterslangen dichtknijpt dan kun je hem er zo tussenuit nemen, pompjes hebben nogal last van vocht en gaan hierdoor intern roesten.
Als het lukt kun je proberen om het voorste pompdeel te verwijderen en het motortje uit te spuiten met contactspray en vervolgens met een wd40 oid in te spuiten,echter let op de parkers waar het voorste deeltje mee vastzitten breken zeer snel af doordat zij vastroesten in het plastic huis met als gevolg dat je alsnog een andere moet monteren
Nee, dat heb ik niet. Ik veronderstel wel dat de dealer dat had aanbevolen toen ik de kachel bestelde. Maar nogmaals: de handleiding beveelt wel aan net zolang te rijden als de kachel heeft gebrand. In jouw geval zou je hem dus hooguit 15 minuten moeten laten draaien, tenzij je een langere rit gaat maken.Heb jij een dieselaccu in jouw V70T52000 gezet?
Dat kan zeker. Bij koude buitentemperatuur helpt de standverwarming om de motor sneller op temperatuur te krijgen. Dit gaat geheel automatisch.Kobus gaat naar Appelscha schreef:er kwam vandaag veel rook onder de motorkap vandaan
dacht aan de remmen, maar de wegenwacht (volvo assistance) zegt dat het de standkachel is ik hoorde wel gekke geluiden, zoals ze hier worden omschreven, maar de kachel is bij mij niet te besturen omdat er geen software is geplaatst
kan het toch dat ie aanslaat nu het kouder wordt en kan het dat er raar stinkende rook vandaan komt, die na een tijdje weer verdwijnt?
dat geld alleen als je daar ook je stankachel gekocht,regiorunner schreef:En bij de dealer kan je voor een zacht prijsje (Buitenweg Baarn € 57 ex BTW) de software erop zetten......
Op het plaatje met de roestplek zie je in de mantel ook een scheur dit is een magneet die het schoepenwieltje (ook magnetisch)meeneemt in de pomp ,herrie komt meest van uit hier of uit het motordeel zelf ook dit zit meest vol met roest wat bij stilstand zich ophoopt rond de magneetdelen.Wolfs XC schreef:Bedankt hadico!!!
Erg duidelijk met de foto's. Het laatste plaatje met de mooie roestplek in het midden kan ik niet helemaal plaatsen. Is dit het bovenste gedeelte van de pomp?
Wat ik alleen niet begrijp is waarom ie door de roest zo ontzettend piept voor een minuut en daarna niet meer....? De roest is toch niet verwijderd en is evenmin werkzaam als smeermiddel na een opwarmperiode van een minuut.... :roll:
Duidelijk. In dat geval ga ik maar een nieuw pompje bestellen.hadico schreef:Op het plaatje met de roestplek zie je in de mantel ook een scheur dit is een magneet die het schoepenwieltje (ook magnetisch)meeneemt in de pomp ,herrie komt meest van uit hier of uit het motordeel zelf ook dit zit meest vol met roest wat bij stilstand zich ophoopt rond de magneetdelen.Wolfs XC schreef:Bedankt hadico!!!
Erg duidelijk met de foto's. Het laatste plaatje met de mooie roestplek in het midden kan ik niet helemaal plaatsen. Is dit het bovenste gedeelte van de pomp?
Wat ik alleen niet begrijp is waarom ie door de roest zo ontzettend piept voor een minuut en daarna niet meer....? De roest is toch niet verwijderd en is evenmin werkzaam als smeermiddel na een opwarmperiode van een minuut.... :roll:
Mocht je het pompdeel met de vier parkers loskrijgen kun je ook alleen langs de magneet en de mantel iets naar binnen spuiten er zijn verder geen openingen waardoor je naar binnen kan.
Beste optie is om toch een nieuw pompje te plaatsen smeren helpt (soms) wel maar is geen lange termijn oplossing.