Pagina 2 van 3

Geplaatst: 03.12.2009 - 21:15
door Oceanracer
Het kan heel goed dat ze zoiets zei, ja. :D

Geplaatst: 04.12.2009 - 08:41
door piotrV70
Wolfs XC schreef:1 keer drukken op AUTO moet voldoende zijn om het geheel AUTOmatisch te laten werken.
Dat dacht ik ook....maar de praktijk was iets weerbarstiger. Monteur: "er zal wel iets vastgezeten hebben". Maar goed, ik ga de tip van oceanracer maar eens proberen: nieuwe software erop of anderszins een calibratie forceren.

Geplaatst: 09.12.2009 - 12:42
door Oceanracer
Gisteren bemerkt dat het toch nog niet naar mijn zin is. Links toch nog kouder dan rechts. Tijdens de opwarmfase gaat alles nog goed, maar daarna is rechts de lucht uit de blaasopeningen voelbaar warmer dan links.

Dinsdag staat ie weer bij de dealer. Wordt vervolgd...

Geplaatst: 09.12.2009 - 13:54
door JSS
Bij mij is dat ook zo, de lucht uit de middelste openingen is bij mij vaak koeler dan die uit de buitenste openingen. Volgens mij heeft dat ook een functie: tijdens het verwarmen toch nog enigszins frisse en koelere lucht naar je gezicht blazen. Zo had mijn Rover vroeger de optie om de middelste openingen los te koppelen van de rest, zodat je in de winter toch frisse lucht binnen kreeg.
Merk ik ook wanneer ik en mijn wederhelft een andere temperatuur blieven; de buitenste openingen zijn uitgesprokener (de één koud en de ander echt warm), de middelste zitten daar een beetje tussenin...

Geplaatst: 09.12.2009 - 15:21
door Berrie
Wanneer de boel in auto staat en de clima de ventilatorsnelheid zelf regelt zien jullie dan ook de ledjes oplichten? Hij blaast bij mij wel, niet echt hard, maar dan zie ik geen ledjes oplichten. Zet ik de boel op hand dan lichten de ledjes wel op.

gr
Berrie

Geplaatst: 09.12.2009 - 15:25
door JSS
Klopt. In AUTO zie je nooit ledjes van de ventilatorsnelheid.

Geplaatst: 09.12.2009 - 16:35
door Oceanracer
Dat de ledjes bij de draaiknop niet branden op de AUTO stand is inderdaad volkomen normaal.

En dat de lucht uit de middelste openingen minder warm voelt dat de buitenste is ook prima. Maar bij mij is de linker van die twee kouder dan de rechter. En dat geldt ook voor de luchtspleten onder de voorruit. En dat lijkt me niet de bedoeling.

Geplaatst: 09.12.2009 - 18:10
door Wolfs XC
Oceanracer schreef: Maar bij mij is de linker van die twee kouder dan de rechter. En dat geldt ook voor de luchtspleten onder de voorruit. En dat lijkt me niet de bedoeling.
Dat klopt inderdaad niet.

Geplaatst: 09.12.2009 - 18:58
door JacoS80
Oceanracer schreef:Dat de ledjes bij de draaiknop niet branden op de AUTO stand is inderdaad volkomen normaal.

En dat de lucht uit de middelste openingen minder warm voelt dat de buitenste is ook prima. Maar bij mij is de linker van die twee kouder dan de rechter. En dat geldt ook voor de luchtspleten onder de voorruit. En dat lijkt me niet de bedoeling.
Dat heb ik ook, daarvoor ben ik bij de dealer geweest voor kalibratie en deze constateerde een storing in de luchtkwaliteitssensor (deze moet vervangen worden a 156,00) en dat er een software update benodigd is.
Overigens blaast bij mij na kalibratie ook nog steeds de rechter opening van de middelste roosters warmere lucht dan links.
Ik ben benieuwd hoe ze het bij jou oplossen.

Geplaatst: 09.12.2009 - 19:04
door hadico
Oceanracer, Als de kleppen geinitialiseerd worden vraagt de kast 'is er een klepmotor vervangen' met daaronder de keuze JA of NEE vraag of ze deze initialisatie willen doen met als antwoord JA systeem reageert hierop door de motoren allemaal opnieuw in het geheugen op te nemen en vervolgens zelf een initialisatie uit te voeren vaak geeft dit een oplossing voor het verschil in link/rechts verhaal.

Geplaatst: 09.12.2009 - 19:39
door Oceanracer
Ik zal hen dit voorleggen. Het zou fijn zijn als het zo eenvoudig is op te lossen.

Geplaatst: 09.12.2009 - 19:41
door JacoS80
Oceanracer schreef:Ik zal hen dit voorleggen. Het zou fijn zijn als het zo eenvoudig is op te lossen.
Ik ben benieuwd, dan weet ik ook wat ik erbij moet vertellen als ik weer die kant op ga.

Geplaatst: 10.12.2009 - 11:16
door piotrV70
Berrie schreef:Wanneer de boel in auto staat en de clima de ventilatorsnelheid zelf regelt zien jullie dan ook de ledjes oplichten? Hij blaast bij mij wel, niet echt hard, maar dan zie ik geen ledjes oplichten. Zet ik de boel op hand dan lichten de ledjes wel op.

gr
Berrie
Nee, de ledjes lichten alleen op als je de ventilatorsnelheid handmatig instelt.

Geplaatst: 10.12.2009 - 13:22
door Berrie
Oke, dank jullie wel.

gr
Berrie

Geplaatst: 10.12.2009 - 14:52
door Donic
RVL schreef:
rond de ventilatorknop zitten groene ledjes. als die allemaal uit zijn dan regelt de auto de snelheid
Daar heeft de V70 ook een mooie knop AUTO voor maar als je dat te lang duurt kan je handmatig de vertilator snelheid regelen.
Berrie: De ECC zou weldegelijk de snelheid automatisch moeten regelen en is er dus iets niet orde. Tijd voor de dealer met de winter in aankomst!
Ik heb meestal de AUTO knop aanstaan, maar periodiek laat ik de boel handmatig flink doorblazen. Lekker even een uurtje of zo handmatig de blower in de middelste stand. Volgens mij blaast alles dan lekker schoon en droog.

Geplaatst: 15.12.2009 - 20:59
door Oceanracer
Oceanracer schreef:Ik zal hen dit voorleggen. Het zou fijn zijn als het zo eenvoudig is op te lossen.
Vandaag is de auto weer bij de dealer geweest. Helaas bleek het probleem nog niet verholpen. Morgen is er weer een dag... Wordt vervolgd.

Geplaatst: 16.12.2009 - 12:58
door Oceanracer
Het probleem blijft zich voordoen. In de opwarmfase gaat alles goed (kleppen helemaal open) maar als de auto eenmaal op temperatuur komt, raakt de boel in de war. Beide stelmotoren links en rechts laat ik vervangen. Ik zou het risico kunnen nemen om maar eentje te vervangen, maar als die ook defect blijkt, of even later de geest geeft ben ik nog duurder uit. Grapje kost een kleine € 500,00. Tweeënhalf uur werk plus 2 motortjes voor € 125,00 per stuk.

Geplaatst: 16.12.2009 - 13:16
door JacoS80
Inderdaad dezelfde symptomen als bij mij.
Ik ben erg benieuwd of het probleem straks is opgelost, al met al een hoop geld voor zoiets onbenulligs en dan bedoel ik niet alleen de vervanging van de motortjes maar vooral ook alle gemaakte kosten die er aan vooraf gaan om de diagnose te stellen.
Oceanracer schreef:Het probleem blijft zich voordoen. In de opwarmfase gaat alles goed (kleppen helemaal open) maar als de auto eenmaal op temperatuur komt, raakt de boel in de war. Beide stelmotoren links en rechts laat ik vervangen. Ik zou het risico kunnen nemen om maar eentje te vervangen, maar als die ook defect blijkt, of even later de geest geeft ben ik nog duurder uit. Grapje kost een kleine € 500,00. Tweeënhalf uur werk plus 2 motortjes voor € 125,00 per stuk.

Geplaatst: 16.12.2009 - 13:30
door Oceanracer
Hoewel ik de factuur natuurlijk nog moet afwachten vallen de gemaakte kosten tot nog toe wel mee: Slechts 2 tientjes. Dat leek te helpen, maar kennelijk was die rit toen niet lang genoeg om de boel in de war te krijgen.

Er is mij verzekerd dat hiermee het probleem is opgelost.

Geplaatst: 16.12.2009 - 15:06
door JacoS80
Oh, dat valt mee dan.
Ik zat al op 4 tientjes voor een kalibratie die niet hielp maar waar een software update voor nodig is.