Pagina 2 van 2
Geplaatst: 05.12.2009 - 08:54
door bart simpson
die Classic komt overeen met onze Limited Edition
Geplaatst: 05.12.2009 - 10:39
door volvorider
Behalve de classic heeft niet de inlegpaneeltjes van hout in de deuren.
Geplaatst: 05.12.2009 - 10:43
door Msuidgeest
Met beide auto's is weinig mis mee.
Zelf heb ik een 960 automaat en heb met de caravan er achter bijna altijd grip op de weg. Ook op een helling. Ik denk dat dat met een voorwielaandrijver iets lastiger is vanwege het ontbreken van druk op de aangedreven wielen.
Daarnaast is een 850/70 natuurlijk nieuwer en moderner, maar wat lastiger om zelf onderhoud te doen. Voor beide auto's is wat te zeggen om te kopen.
Geplaatst: 05.12.2009 - 11:25
door bart simpson
volvorider schreef:Behalve de classic heeft niet de inlegpaneeltjes van hout in de deuren.
dan komt hij dus niet overeen, ik ken de NL specs, niet de DE specs
Geplaatst: 05.12.2009 - 11:59
door Zeg maar Jan
Msuidgeest schreef:Met beide auto's is weinig mis mee.
Daarnaast is een 850/70 natuurlijk nieuwer en moderner, maar wat lastiger om zelf onderhoud te doen. Voor beide auto's is wat te zeggen om te kopen.
Je slaat de spijker op kop!
Betreft auto is een 850/ v70 idd nieuwer,... daarom vind ik de keuze ook vrij lastig. Maar hoe slecht is zo'n tussenbak van een xc? Elke 150k vernieuwen?
Wat betreft die fwd, ben afgelopen jaar met een Megane 1.6 16v G3 met de die sleurhut de bergen in geweest. Deze heeft op hoogte gewoon te weinig vermogen vandaar een gedachte naar een HPT. Het vlot wegrijden bij nat/ vochtig wegdek heb je al snel wielspin vanaf 4000rpm.
Al met al niet de ideale trekauto dus.
Geplaatst: 05.12.2009 - 12:29
door V480-S60
Beste Jan,
Op zich heb je gelijk dat RWD wat makkelijker is met caravan. Maar ik rij al jaren FWD. En ook al jaren met caravan. Totaal geen probleem met wegrijden. (Oké ik heb dan een diesel, maar ook met mijn 480 (109 pk) met 950 kg caravan toetertijd op een hellinkje van 7% zonder wielspin weg kunnen rijden.)
Maak je wat dat betreft niet zoveel zorgen, waarbij ik ook nog durf te zeggen dat die Megane zowieso geen lekkere caravantrekker is.
En als je een caravan erachter hebt hangen rij je toch niet vlot weg maar gewoon rustig. Je hebt vakantie.
Geplaatst: 05.12.2009 - 23:43
door Zeg maar Jan
Afgelopen zomer in Noorwegen geweest. Daar leuke en vooral steile hellingen gereden. Met droog weer gelukkig anders zeker in de haarspelden wielspin gehad. Hier namelijk terug naar de 1e versnelling en ver doortrekken. Megane bleef dan net in de 2 hangen,... :-p
Maar goed, zou dit iets zijn? Jammer genoeg geen automaat,...
Deze
Zou de duitse LPG zo overkunnen naar Nederlandse G3 installatie? Ken deze fabrikant niet.
Geplaatst: 24.12.2009 - 11:03
door Zeg maar Jan
Allen bedankt voor de goede raad en tips. Maar ben er uit! Het is een 965 (150kw, G3, automaat) geworden. Topic kan dus een slotje op.
Geplaatst: 24.12.2009 - 11:27
door Jolly Breeze Racing
Foto's??
Geplaatst: 24.12.2009 - 11:29
door Zeg maar Jan
Ivm het inbouwen van de G3 moet ik nog een paar weekjes geduld hebben voordat hij hier op de stoep staat en wat leuke foto's kan schieten en posten

Geplaatst: 24.12.2009 - 16:34
door arjan_de_jong
Goede keus. Heb zelf een 964 en dat is echt geweldig. Ook met deze sneeuw bende gaat ie overal prima doorheen.
Heb eerst een 855 gereden en heb meer plezier in de 964. Fijne motor en erg fijne ophanging
Geplaatst: 02.02.2010 - 08:23
door Zeg maar Jan
Eindelijk binnen. Hier bijbehorende foto:

Geplaatst: 02.02.2010 - 09:37
door Rob Bakker
Hij ziet er strak uit!
Zo op de foto's geen schades, en een heel knap interieur.
Hoeveel km heeft hij gelopen?
Geplaatst: 02.02.2010 - 10:25
door Bart
Fantastisch mooi!
Geplaatst: 02.02.2010 - 10:59
door MDA
Stoere bak! Het hout ben ik niet weg van, maar het lederen interieur des te meer.
Het is een 3.0 zie ik in je onderschrift?
Geplaatst: 02.02.2010 - 19:02
door Zeg maar Jan
Heeft 200k gelopen nu. En dat hout is idd erg smaak gevoelig. Hij rijdt in igg erg fijn. Winterbanden zjin nu trouwens wel verplicht. Op zomerbanden schuift ie alle kanten op.
Geplaatst: 02.02.2010 - 22:31
door Msuidgeest
Da's een fijn stukje auto Jan. Weet ik uit ervaring.
Veel plezier.
Geplaatst: 02.02.2010 - 22:32
door 945i
Super auto! veel plezier er mee Jan.
Geplaatst: 01.02.2012 - 23:40
door Little feat
Hoy Hoy,
beetje mosterd na de maaltijd maar: wat een mooie bak is dat. Van Harte Zeg maar Jan met deze 'vondst'.
Ben zelf enige tijd aan het twijfelen geweest tussen 965 op LPG of V70 op diesel.
Is uiteindelijk de laatste geworden door omstandigheden (vorige auto was alleen nog te repareren tegen enorme kosten(12 jr oude GrandEspace)): kreeg hem mee als leenauto, liep fantastisch was redelijjk geprijsd en vol met accessoires.
Maar nogmaals HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELE mooie 965 en natuurlijk prima geschikt voor LPG.
grtz LF
Geplaatst: 02.02.2012 - 00:50
door jgvdv
jan heeft hem inmiddels al lang niet meer
