Pagina 2 van 2
Geplaatst: 11.12.2009 - 20:23
door bart simpson
80km/uur is 80km/uur of je nu een haldex of een visco sper hebt
Geplaatst: 11.12.2009 - 21:38
door toppertje
Sailor schreef:Volgende week misschien sneeuw in Nederland, kan ik eindelijk de XC eens goed testen!
ja,ik denk dat er wel drieenenhalve vlok sneeuw valt
kan NED. weer masaal in de file staan.
Geplaatst: 12.12.2009 - 07:06
door bart simpson
ik hoop op > 1000km file in de ochtenspits, heerlijk dat ik dan onderdeel kan zijn van de "drukste spits ooit"
Geplaatst: 13.12.2009 - 08:05
door toppertje
bart simpson schreef:ik hoop op > 1000km file in de ochtenspits, heerlijk dat ik dan onderdeel kan zijn van de "drukste spits ooit"
jij liever dan ik.
Geplaatst: 13.12.2009 - 08:08
door bart simpson
ik ga precies die kant uit waar vrijwel geen file staat, geniet er dus maar kort van
Geplaatst: 01.01.2010 - 18:06
door Sailor
945i schreef:Wanneer heb je voor het laatst een lekke band gehad onderweg?
Nou zo'n topic openen is blijkbaar de goden verzoeken! En hopelijk geen voorbode voor het nieuwe jaar..... Rijd ik vandaag een band lek!.
Auto begon ineens zwaar te sturen, blijkt er linksvoor een flinke schroef (denk 5mm dia) in de band te zitten. Bij de Shell weer flink op gepompt, want waar kun je heen op nieuwjaarsdag? Hij loopt wel langzaam af dus er is nog wel mee te rijden.
Maar wat zijn nu de opties? Repareren zou geen probleem moeten zijn? De schroef zit in het midden van het loopvlak er recht in. Maar nu lees ik op internet dat een plug/prop de kans op een klapband verhoogd. Beter zou zijn om met een paraplu (?) van binnenuit te laten repareren. Heeft iemand hier ervaring mee?
In het slechtste geval, indien ik qua veiligheid concessies moet doen, moet er een nieuwe band op. Echter zit er nu nog voor iets meer dan de helft profiel op. Gaat dit dan betekenen dat ik wegens de AWD alle vier de band moet vervangen :-x ?
Geplaatst: 01.01.2010 - 20:00
door chris_zweden
80km, vrouwen en auto's, nee. Zie het heel vaak als ik zelf met het vrouwtje in de auto zit en een auto doet iets gek. Dan is het gelijk van zal wel een vrouw zijn. 9/10 keer is het dan ook een vrouw...
Jaha, vooroordelen

Geplaatst: 01.01.2010 - 20:03
door hadico
De plug/prop van buitenaf is op zich geen probleem MITS de band niet is beschadigt aan de BINNENZIJDE dit weet je dus pas 100 procent als de band word losgenomen, hierbij is het echter net zoveel werk om deze te repareen met een paraplu van binnenuit en dan weet je zeker dat het goed zit.
Door het te slap rijden gaat nl de binnenzijde van de band door de warmte opbouw verbranden als hier te lang op word gereden wat de bewuste klapband kan opleveren,
Geplaatst: 01.01.2010 - 20:20
door 945i
Zou met een hoge snelheidsband (W,Y of Z), het risico niet nemen, vervangen is denk ik dan het beste...
Geplaatst: 01.01.2010 - 21:01
door hadico
Heb er ooit een in mijn motorband gedrukt terwijl iedereen riep :nieuwe band,maar ja die was 4 weekjes oud en niet plat gereden heb deze versleten tot op de draden van het carcas en reed hier 270+ km/h mee prop vliegt er echt niet uit maar je moet dus wel zeker zijn dat er geen schade aan de band is tgv verbranding .
Geplaatst: 01.01.2010 - 22:04
door toppertje
meestal wordt er aan de binnenzijde een soort plakker
geplakt.
Geplaatst: 01.01.2010 - 23:30
door sanco
Zelfde had ik 2 jaar geleden met een voorband. Natuurlijk nog 6mm profiel en een nieuwe kost los 250 euro....
Was er zo'n stompe baljonetplug van ca 4mm voor het bevestigen van een motorplaat doorheen gedrukt. (Overigens geen meter leeg mee gereden, was leeggelopen op de parkeerplaats). Advies gevraagd bij een bekende bandenketen: band er af , loopvlak binnenzijde goed laten bekijken en advies was: van binnenuit plakken. Terug thuis zelf nog ff zeep op de buitenzijde: wat denk je: toch nog bellenblazen. Terug naar de bandenboer. Band er weer af, plakker er af, zou fout zijn gegaan, dus nog een keer geplakt. Navragen: is dit echt vertrouwd? ja nu alles goed. Thuis wederom zeep er op: nog steeds lekkage. Toen was ik er klaar mee. Band er weer af laten halen en zelf ook echt goed meegekeken, waren de koordlagen weldegelijk beschadigd. Blij toe dat ik er niet verder mee gereden heb. Resume: plakken kan wel, maar liever bij een scherp dan een stomp voorwerp, en wees alert op minimaal drukverlies kort na de reparatie: dit kan ook duiden op verdere schade en dan zou ik geen risico willen lopen!
Geplaatst: 01.01.2010 - 23:50
door Sailor
Nou gemengde ervaringen en adviezen dus. Ga morgen gelijk naar de bandenboer. Hopelijk kunnen ze van binnenuit plakken na grondige inspectie. Maar als ik een nieuwe moet, hoe zit het dan met Haldex? Moet ik dan direct 2 of 4 nieuwe of kan eentje ook? Het gaat overigens om een winterband maar dat maakt niet uit lijkt me.
Las trouwens dat ze in Amerika gewoon per band vervangen en bij de nieuwe band dan profiel eraf snijden in een machine tot deze gelijk is aan de rest.
Geplaatst: 02.01.2010 - 09:13
door Oceanracer
Kun je niet een gebruikte band op MP scoren? Ben je ook goedkoper uit!
Geplaatst: 02.01.2010 - 10:33
door Sailor
Kom net bij de bandenboer vandaan. De band is eraf gehaald en van binnenuit gerepareerd met een plakker. De beste man zat 20 jaar in de banden en verzekerde mij dat er absoluut geen verhoogde kans is op een klapband of opnieuw lek raken. Ik hoop het maar!