Pagina 2 van 2
Geplaatst: 16.12.2009 - 23:42
door GekkeBelg
is er in feite een BSR in België? Zou mijn S60r in de toekomst laten tunen bij BSR, vandaar
Nu vraag ik me wel af. In stage 2 wordt er evenveel vermogenswinst geven als met stage 1, lijkt me eigenlijk niet logisch. Of is dat gewoon gedaan om de motor minder te belasten bij dezelfde vermogenstoename?
link BSR voor de R
Er staat vermeld dat de R standaard 458Nm heeft, klopt volgens mij niet. Is eerder 400Nm, dus hoe zit het dan met die 493Nm? Klopt die dan wel?
er staat vermeld dat de begrenzer veranderd is naar 250, maar dat is fabriek uit al het geval...
Geplaatst: 19.12.2009 - 09:06
door Fulaks
Voor Belgie :
www.q-lab.be en vraag naar Luc. Q-lab is een zusteronderneming van de fantastische Volvo-garage Postiaux in Schoten, ten noorden van Antwerpen.
Geplaatst: 19.12.2009 - 10:17
door GekkeBelg
thx, heb de site opgeslagen, als't zo ver is ga ik ze zeker contacteren!
En effe offtopic. Fantastische garage; ik heb schade gerede van de week.
Zou dus bumper + spatbord willen laten herstellen. + distributieriem, controle van de klepspeling, ophangingsrubbers laten vervangen en da is't zo een beetje denk ik. Ma ik wil wel naar een garage waar ze u enkel aanrekenen voor de dingen die ze doen en waar het deftig gedaan wordt. En in men laatste garage heb ik ni veel vertrouwen meer (als ze al weten wa een S60 R is)
Geplaatst: 19.12.2009 - 13:31
door Fulaks
Ik weet niet waar je woont, maar Postiaux durf ik zonder schroom aanbevelen als zijnde een top Volvo-garage (ik heb het hier al meermaals geschreven op het forum). En de BSR-tuning gebeurt overigens ook daar. Vriendelijk en correct, en bovenal ook echte Volvo-liefhebbers van vader op zonen. Een familiaal bedrijf, niet grootschalig maar echt wel dik in orde, ze gaan u daar geen kloot afdraaien.
Geplaatst: 19.12.2009 - 15:05
door GekkeBelg
die ga ik dan zeker onthoude! Thx
Geplaatst: 19.12.2009 - 16:09
door BSRTuning
GekkeBelg schreef:is er in feite een BSR in België? Zou mijn S60r in de toekomst laten tunen bij BSR, vandaar
Nu vraag ik me wel af. In stage 2 wordt er evenveel vermogenswinst geven als met stage 1, lijkt me eigenlijk niet logisch. Of is dat gewoon gedaan om de motor minder te belasten bij dezelfde vermogenstoename?
link BSR voor de R
Er staat vermeld dat de R standaard 458Nm heeft, klopt volgens mij niet. Is eerder 400Nm, dus hoe zit het dan met die 493Nm? Klopt die dan wel?
er staat vermeld dat de begrenzer veranderd is naar 250, maar dat is fabriek uit al het geval...
Stage 2 is qua gelijk aan de PPC software Stage 1, maar dan in combinatie met een BSR 2,5" Sport Flow uitlaat. Dit heeft als voordelen dat het vermogen over een groter bereik beschikbaar is, een snellere spool-up is, en de auto al klaar wordt gemaakt voor de stage 3. Maar er is geen dusdanige vermogenswinst in de cijfers, maar wel te merken tijdens het rijden. Overigens is er ook een prijsvoordeel van 10% met het los kopen van de uitlaat en stage 1.
De vermogenswaardes op de site zijn correct, dit zijn de gegevens die BSR Zweden zelf heeft gevonden tijdens de ontwikkeling van de tuning. Dit kan verschillen met de fabrieksopgave, maar zorgt voor een accurate meting van het uiteindelijke, geoptimaliseerde, vermogen. (Waar het uiteindelijk om gaat!)
Hoop dat dit voor wat duidelijkheid heeft gezorgd:)
Geplaatst: 19.12.2009 - 16:22
door t5power
BSRTuning schreef:
De vermogenswaardes op de site zijn correct, dit zijn de gegevens die BSR Zweden zelf heeft gevonden tijdens de ontwikkeling van de tuning. Dit kan verschillen met de fabrieksopgave, maar zorgt voor een accurate meting van het uiteindelijke, geoptimaliseerde, vermogen. (Waar het uiteindelijk om gaat!)
Hoop dat dit voor wat duidelijkheid heeft gezorgd:)
Bedankt voor de uitleg, hoe komt het trouwens dat een
V70R langzamer is (voor en na stage1 tuning) dan een
V70-T5?
Geplaatst: 19.12.2009 - 16:50
door bart simpson
primair door een hoger gewicht door de AWD
Geplaatst: 19.12.2009 - 17:08
door t5power
bart simpson schreef:primair door een hoger gewicht door de AWD
Zou het echt? Want een T5 zit @ 6.8 sec op de 100, R ongeveer 5.7 geloof ik. Dat komt ws doordat het meer grip heeft.
Toch raar hoor, als je kijkt na de cijfertjes (R gechiptuned, T5 standaard):
------------V70R@354pk - T5 @ 260pk
-80-140 : 9.6 ---------------- 8.9
100-150 : 7.7 --------------- 8.0
Dat zou dus betekenen dat een gekietelde V70R @ 80-140 langzamer is dan de T5 en de 100-150 maar ietsie sneler.
Kan ik bijna niet geloven. :shock:
Geplaatst: 19.12.2009 - 18:34
door bart simpson
Een std 265pk T5 was al sneller ("ongeremder") dan een 300pk V70 R
V70 T5 aut, 0-100 7,2 sec, top 245km/uur, gewicht 1542kg
V70 T5 6V, 0-100 6,8 sec. top 250km/uur, gewicht 1524
V70 R aut, 0-100 6,9 sec, top 250km/uur, gewicht 1665kg
V70 R 6V, 0-100 5,9 sec, top 250km/uur, gewcht 1648kg
Het gewichtsverschil van +/- 120kg is goed voelbaar.
Geplaatst: 19.12.2009 - 18:54
door t5power
bart simpson schreef:Een std 265pk T5 was al sneller ("ongeremder") dan een 300pk V70 R
V70 T5 aut, 0-100 7,2 sec, top 245km/uur, gewicht 1542kg
V70 T5 6V, 0-100 6,8 sec. top 250km/uur, gewicht 1524
V70 R aut, 0-100 6,9 sec, top 250km/uur, gewicht 1665kg
V70 R 6V, 0-100 5,9 sec, top 250km/uur, gewcht 1648kg
Het gewichtsverschil van +/- 120kg is goed voelbaar.
Dat had ik ook al eens
eerder geconstateerd.
Maar volgens mij is de automaat van de V70R debet aan die score. In eerste versnelling wordt, als ik het mij goed herinner, koppel op 350 Nm begrensd. Dus de vergelijking is niet helemaal eerlijk, aangezien de V70R automaat een kleine handicap heeft.
Overigens is alleen de T5 (met 260 pk toch?) sneller als ie handgeschakeld gaat tegen de automaat van de V70R. Terwijl de handgeschakelde V70R wel de T5 inmaakt. Daarbij wordt op de PPC site alleen handgeschakelde varianten vergeleken.
Geplaatst: 19.12.2009 - 19:03
door bart simpson
je hebt gelijk met de 260pk, die T5 heeft door zijn lagere gewicht een voorsprong, voelt ook veel lichtvoetiger dan de AWD R
Geplaatst: 19.12.2009 - 20:18
door Frederik Welvaert
Fulaks schreef:Voor Belgie :
www.q-lab.be en vraag naar Luc. Q-lab is een zusteronderneming van de fantastische Volvo-garage Postiaux in Schoten, ten noorden van Antwerpen.
Ik heb hen onlangs gemaild voor een prijs (naar aanleiding van de aanbieding van BSR Nederland naar de Volvo-forum members toe) en ze zitten toch een pak boven de prijs van BSR Nederland, dus voor die paar EUR dat het kost om een PPC te laten opsturen naar België zou ik voor BSR Nederland gaan

Geplaatst: 24.12.2009 - 22:33
door GekkeBelg
BSRTuning schreef:GekkeBelg schreef:is er in feite een BSR in België? Zou mijn S60r in de toekomst laten tunen bij BSR, vandaar
Nu vraag ik me wel af. In stage 2 wordt er evenveel vermogenswinst geven als met stage 1, lijkt me eigenlijk niet logisch. Of is dat gewoon gedaan om de motor minder te belasten bij dezelfde vermogenstoename?
link BSR voor de R
Er staat vermeld dat de R standaard 458Nm heeft, klopt volgens mij niet. Is eerder 400Nm, dus hoe zit het dan met die 493Nm? Klopt die dan wel?
er staat vermeld dat de begrenzer veranderd is naar 250, maar dat is fabriek uit al het geval...
Stage 2 is qua gelijk aan de PPC software Stage 1, maar dan in combinatie met een BSR 2,5" Sport Flow uitlaat. Dit heeft als voordelen dat het vermogen over een groter bereik beschikbaar is, een snellere spool-up is, en de auto al klaar wordt gemaakt voor de stage 3. Maar er is geen dusdanige vermogenswinst in de cijfers, maar wel te merken tijdens het rijden. Overigens is er ook een prijsvoordeel van 10% met het los kopen van de uitlaat en stage 1.
De vermogenswaardes op de site zijn correct, dit zijn de gegevens die BSR Zweden zelf heeft gevonden tijdens de ontwikkeling van de tuning. Dit kan verschillen met de fabrieksopgave, maar zorgt voor een accurate meting van het uiteindelijke, geoptimaliseerde, vermogen. (Waar het uiteindelijk om gaat!)
Hoop dat dit voor wat duidelijkheid heeft gezorgd:)
dat heeft het zeker :thumbup: Alleen zit ik nog met de vraag van de begrenser :razz:
Geplaatst: 25.12.2009 - 19:43
door Blue-Eyes
Alhoewel ik de "standaard tuning" niet helemaal optimaal vind tov bijv. de dedicated tuning van andere sponsoren ben ik wel aan het twijfelen.
Maar goed, je praat wellicht over procenten. Dat ga ik waarschijnlijk niet eens merken.
Ik weet dat ik ongeveer 2 jaar in de huidige S60 D5 ga rijden, mijn volgende wagen wordt weer een S60 D5 (alleen 2 jaar jonger, bij de huidige planning).
Je kan de tuning mee nemen, dat is toch echt een groot voordeel . . . . . En in minuten gebeurd, even heen rijden en weer terug.
Twijfel, twijfel
p.s. Ik heb gisteren net mijn "oude" velgen verkocht, het geld brand in mijn broekzak

Geplaatst: 30.12.2009 - 11:40
door BSRTuning
Blue-Eyes schreef:p.s. Ik heb gisteren net mijn "oude" velgen verkocht, het geld brand in mijn broekzak

Om je over de streep te trekken: Als je vandaag of morgen de afspraak maakt of bestelt, krijg je 10% korting op je PPC...

Geplaatst: 30.12.2009 - 11:47
door Frederik Welvaert
ik wil wel bestellen, maar ik wil eerst mijn motor in optimale conditie krijgen voor ik ga chippen. Volgens mij is minstens een van de injectoren aan vervanging toe, en in-en uitlaat en turbo kunnen wel eens een reiniging gebruiken denk ik (lang gereden met een kapotte egr die continu bleef openstaan -> veel roet weer naar de inlaat)
Maar dat zullen enkele dure grapjes worden vrees ik...
Geplaatst: 30.12.2009 - 11:54
door GekkeBelg
en euhm, hoeveel korting krijgen we anders? :-p
Geplaatst: 02.01.2010 - 13:18
door Blue-Eyes
BSRTuning schreef:Blue-Eyes schreef:p.s. Ik heb gisteren net mijn "oude" velgen verkocht, het geld brand in mijn broekzak

Om je over de streep te trekken: Als je vandaag of morgen de afspraak maakt of bestelt, krijg je 10% korting op je PPC...

Mijn vriendin haar Hyunday Atos heeft net voor 500 euro aan onvoorziene kosten gemaakt . . . . . (sensor op krukas en nog wat zaken, de wagen sloeg om de paar minuten af). En dat voor 2000km / jaar. Dure bak, vorig jaar ook al 700 euro. Maar de auto heeft nog maar 40.000 gereden, is 8 jaar oud. Kan niet uit om weg te doen. De kosten maar moeten nemen.
Dus helaas. Ik stel het even uit tot nader order.