Pagina 2 van 6

Geplaatst: 01.01.2010 - 12:06
door patrickj20
Ik heb inderdaad een steenmarter onder de moterkap gehad. Maar zover ik kan zien heeft hij alleen aan het isolatiemateriaal gezeten dat tegen het "schutbord" ? zit. en aan het materiaal wat tegen de motorkap zit.

Ik ga inderdaad zoals oceanracer adviseerd, de temparatuursensor eens laten vervangen. Je moet ergens beginnen en als het aan de dealer ligt blijft die volgens mij maar onderzoeken.

Geplaatst: 01.01.2010 - 12:17
door patrickj20
Overigens wil ik van deze gelegenheid gebruik maken om een ieder een goed en gezond 2010 te wensen met alles wat wenselijk is en vooral veel volvo plezier :)

Geplaatst: 01.01.2010 - 16:01
door Oceanracer
patrickj20 schreef:Ik heb inderdaad een steenmarter onder de moterkap gehad. Maar zover ik kan zien heeft hij alleen aan het isolatiemateriaal gezeten dat tegen het "schutbord" ? zit. en aan het materiaal wat tegen de motorkap zit.
En daar kom je nu pas mee! :lol:

Ik zou dan ook die schade eens nader onderzoeken, als ik jou was. Goede zaklamp erbij met een spiegeltje.

Geplaatst: 01.01.2010 - 21:31
door jeroen.ijmuiden
patrickj20 schreef:jeroen.ijmuiden,
Is het start probleem bij jouw opgelost na het vervangen van de sensor in de versnellingsbak ? Ik merk wel dat als hij slecht heeft gestart dat hij daarna ook wat stugger schakeld. Wat waren de kosten voor het vervangen van de sensor ?
Zoals ik aangaf was dit het geval bij een Fiat Stilo JTD. Deze is gelukkig niet te vergelijken met de Volvo ! :twisted:

Geplaatst: 05.01.2010 - 22:23
door patrickj20
woensdag 13 januari gaat de volvo naar de dealer. Hopelijk kunnen ze nu eindelijk de oorzaak achterhalen en oplossen. Hij start ook niet lekker soepel. Als hij de laatste tijd stationair start tijdens hoge luchtvochtigheid dan start hij NET stationair.

Geplaatst: 05.01.2010 - 22:30
door Oceanracer
Ben benieuwd.

Geplaatst: 05.01.2010 - 23:22
door Volvo 445
Temperaatzendertje zit onder de themostaat bij deze wagens.

Is de klacht echt alleen bij kou of vocht? Anders is de antennering van de immobilizer ook nog een optie ... die hebben ook nog weleens een eigen willetje

Geplaatst: 06.01.2010 - 20:25
door patrickj20
De klacht is voornamenlijk bij kou of vochtig weer.
Wat bedoel je met "antennering van de immobilizer" ?

Geplaatst: 06.01.2010 - 20:26
door Oceanracer
Oceanracer schreef:... Als het starten bij een warme motor nooit problemen geeft is de startonderbreker in het contactslot in elk geval uit te sluiten.
Je startonderbreker dus.

Geplaatst: 06.01.2010 - 20:28
door volvo c70 t5
Als je antennering het is start die altijd slecht of start gewoon niet,antennering zit in je contact en in je sleutel zit een senor je contact lees je sleutel en dan kan je starten.

Geplaatst: 06.01.2010 - 20:32
door volvo c70 t5
Hoe zijn je bobines?

Geplaatst: 09.01.2010 - 14:40
door patrickj20
Ik zou het eigenlijk niet kunnen vertellen hoe mijn bobines zijn :) kan dat ook een oorzaak zijn ? Ik zal het woensdag op mijn "mogelijke oorzaken" lijstje erbij zetten voor de dealer zodat hij daar ook maar eens een blik op werpt.

Geplaatst: 16.01.2010 - 10:25
door patrickj20
Nou, de auto is weer terug van de dealer.
Het positive aan het bezoek was dat de slechte start zich ook 1x bij de dealer heeft voorgedaan echter tijdens deze slechte start hing hij helaas niet aan de computer waardoor de stand/waarde's van alle sensors niet gemeten konden worden op dat moment. uiteraard heeft de auto na die slechte start zich weer voorbeeldig gedragen gedurende alle startpogingen erna. Kortom; we weten nog nix. Ik hoop dat het start probleem erger zal worden zodat de pak kans groter wordt. :(

Geplaatst: 16.01.2010 - 12:21
door Oceanracer
Temperatuursensor niet vervangen, begrijp ik?

Geplaatst: 17.01.2010 - 15:04
door patrickj20
nee, temparatuursensor is niet vervangen. De garage gaf aan dat zonder de computer uitslag (live meting alvorens het starten) vanalles de mogelijke oorzaak kon zijn zoals nokkenas sensor en hij noemde nog vanalles waaronderandere de temparatuur sensor. De monteurs waren ook al aan het denken aan een mogelijke defecte gasklephuis maar momenteel is het nog een speld in een hooiberg. :(

Geplaatst: 17.01.2010 - 16:36
door Oceanracer
Tja, zo schiet het lekker op! Dus de computer geeft niks aan, ze weten daarom niet wat er vervangen moet worden, constateren dat de auto 1 keer niet goed startte, maar sturen je met je auto weer naar huis. En nu? Wachten op de zomer?

Geplaatst: 17.01.2010 - 18:07
door patrickj20
ik had hem afgelopen woensdag gebracht en heeft er tot vrijdag 5 uur gestaan. Men belde me daarna met de mededeling dat ze in het weekend er niets mee deden en of de ik de auto nog nodig had. Ik kan hem gerust volgende week weer langs brengen of ik hoef maar te bellen wanneer ik hem weer langs wil brengen. Ik hoefde ook geen afspraak meer te maken maar mag gewoon langskomen. De vraag is momenteel met de huidige weersomstandigheden (boven 0 graden) wanneer hij weer een keer slecht zal starten. De pakkans boven de 0 graden is namenlijk kleiner. daar ik de auto iedere dag nodig heb voor mijn werk heb ik voor mezelf even het besluit gemaakt dat ik de auto pas weer langs breng zodra het buiten weer vriest. anders ben ik hem wellicht weken kwijt voor nop. Volgens de dealer was het probleem zeker weten uit te lezen met de computer aan de hand van de "live" sensor waardes alvorens te starten (slechte start). De vraag is nu alleen wanneer :)

Temp. sensor vervangen zou incl montage enz. zo'n 120 euro kosten maar het was maar de vraag of dit het probleem zou zijn. Ik kan momenteel eigenlijk alleen maar hopen dat het probleem erger en erger zal worden en hiermee de pakkans groter wordt en we dus eerder achter het probleem kunnen komen. De dealer is wel zo netjes geweest om me voor de 2 dagen geen kosten in rekening te brengen.

Geplaatst: 20.01.2010 - 00:09
door iksee90
Ik weet bijna zeker dat een upgrade in de motorregeleenheid ECM de oplossing is. Daar is ook een schrijven van dat sommige types een slechte koude start hadden. Zowel turbo als non turbo's.

Geplaatst: 20.01.2010 - 19:33
door patrickj20
Hallo iksee90

De auto heeft vorig jaar ECM en ETM upgrade gehad. Helaas zonder gewenst resultaat. Probleem blijft bestaan. De auto heeft deze upgrades gehad op 6-3-2009. Of is er na die periode nog een upgrade beschikbaar gekomen ?

Gr. Patrick

Geplaatst: 20.01.2010 - 22:08
door iksee90
Als de ECM na 2004 een upgrade gehad heeft is het goed, maar laat de dealer uitzoeken of die SW er daadwerkelijk inzit. Dit kunnen ze zo uitlezen. En als ze er niet uitkomen, laat ze een TR schrijven naar de techn. helpdesk te Keulen. Dit kost voor beide partijen al teveel tijd en geld.