Pagina 2 van 3

Geplaatst: 29.12.2009 - 18:42
door Poolrev
Ik had wel vernomen dat de 4 cilinder er daarmee uit zou gaan, omdat de ontwikkelpotentie er uit zou zijn zegmaar.

Maar dat is dus niet 't geval?

Geplaatst: 29.12.2009 - 20:08
door Firechief
jippen schreef: Informatie komt uit het agenda magazine (voor werknemers van volvocars)
Staat er in dat magazine dan ook welke wagens ermee gaan uitgerust worden?

Geplaatst: 30.12.2009 - 09:20
door jippen
neen spijtig genoeg niet , artikel ging over de volvocars engine fabriek in Skovde en floby. Maar ik veronderstel dat die hun intrede zullen doen via de s60, alhoewel ze in maart al aan volle productie zullen draaien , kan het zijn dat de moteren ook te verkrijgen zijn in de andere modellen vanaf MY2011

Geplaatst: 08.03.2010 - 13:34
door dewae
Beste,

Heb net inzage gehad in de info die de Belgische invoerder verspreid heeft naar zijn dealers toe n.a.v. de introductie van de nieuwe S60 op het salon van geneve.

De nieuwe 2.0 l diesel wordt voorgesteld als de D3, en is een afgeleide van de vernieuwede 2.4, die eveneens voldoet aan de Euro 5 Norm. DUS : pure volvo motor!

Gegevens : 163 pk en een koppel van 400 ! ! ! nm tussen 1450 en 1750 t-min.

Gemiddeld verbruik volgen norm : 5.1, Co2 : 137 gr, topsnelheid : 220 km/h, sprinte tot 100 : 9.2sec.

Wellicht wordt de PSA (rommel) afgevoerd in alle modellen.

Geplaatst: 08.03.2010 - 14:24
door Thuurc
dewae schreef:
Wellicht wordt de PSA (rommel) afgevoerd in alle modellen.
Zonder een update van zowel de 1.6 als de D5 (C30/S40/V50/C70) variant, verwacht ik dit in deze modellen niet. De gaten worden dan raar (110 - 163 - 185pk). In de V70/S80 is dit denk ik hetzelfde verhaal, al zou het daar iets logischer zijn, gezien het daar de instapdiesel zou worden(Vermits toch iemand de 1.6d kiest ;)). prijs en uitstoot zouden dan wel gelijk moeten zijn (om en nabij) de huidige 2.0D

Geplaatst: 08.03.2010 - 15:05
door V480-S60
De 1.6 (PSA)diesel, die overigens gebouwd wordt in Skövde, wordt/blijft de DrivE variant.
Dat gaat voor alle modellen gelden behalve de C70. Dus voor de C30-S40-V50-S60-V70 en S80.

De 1.6 4 cylinder blijft dus waarschijnlijk nog wel een aantal jaar.

Geplaatst: 08.03.2010 - 21:03
door eddy3
Heb het reeds elders geschreven.
D3 2,0 vijfcilinder komt in 3 verschillende versies.
150pk,(om de PSA 136pk te vervangen
177pk,(om de 180pk D5 in kleine modellen te vervangen
en de voor de S60 voorziene 163pk variant.

Grtn

Geplaatst: 08.03.2010 - 21:36
door Thuurc
eddy3 schreef:Heb het reeds elders geschreven.
D3 2,0 vijfcilinder komt in 3 verschillende versies.
150pk,(om de PSA 136pk te vervangen
177pk,(om de 180pk D5 in kleine modellen te vervangen
en de voor de S60 voorziene 163pk variant.

Grtn
Top, dat verhelderd! :)

Geplaatst: 08.03.2010 - 23:40
door codriver
Klinkt logisch,

D2 150 PK
D3 163 PK
D4 177 PK
D5 205 PK

??

Geplaatst: 09.03.2010 - 16:35
door kmser
Thuurc schreef:
eddy3 schreef:Heb het reeds elders geschreven.
D3 2,0 vijfcilinder komt in 3 verschillende versies.
150pk,(om de PSA 136pk te vervangen
177pk,(om de 180pk D5 in kleine modellen te vervangen
en de voor de S60 voorziene 163pk variant.

Grtn
Top, dat verhelderd! :)
Lijkt een logische zet, maar ergens twijfel ik of ze op een model dat bijna einde loopbaan is nog zulke drastiche aanpassingen zullen doorvoeren.

Die 177pk is niet zo positief voor de Belgen... Als het zo is zal het hier wel 163pk worden.

Geplaatst: 09.03.2010 - 23:18
door ICEFOX
Thuurc schreef: De gaten worden dan raar (110 - 163 - 185pk).
De 185 pk wordt vervangen voor de "nieuwe D5" met 205 pk.

Geplaatst: 10.03.2010 - 08:59
door Thuurc
ICEFOX schreef:
Thuurc schreef: De gaten worden dan raar (110 - 163 - 185pk).
De 185 pk wordt vervangen voor de "nieuwe D5" met 205 pk.
Klinkt goed, leuk apparaat is de C30 dan :D (Is 't al...)

Geplaatst: 10.03.2010 - 09:06
door bart simpson
In de C30 kon je nooit een 185pk D5 krijgen, daar zou de topper die 177pk worden.
De 185pk D5 is voor modeljaar 2010 al vervangen door de 205pk D5

Geplaatst: 10.03.2010 - 09:07
door Thuurc
bart simpson schreef:in de C30 kon je nooit een 185pk D5 krijgen, daar zou de topper die 177pk worden
180 dan ;)

Geplaatst: 10.03.2010 - 09:10
door bart simpson
laat onverlet dat die 205pk daarin niet komen gaat

Geplaatst: 10.03.2010 - 09:20
door Thuurc
bart simpson schreef:laat onverlet dat die 205pk daarin niet komen gaat
Dat vermoeden had ik al. Dank voor de opheldering. Wel jammer uiteraard, maar goed... hoevaak die verkocht zou worden?

Geplaatst: 10.03.2010 - 09:25
door bart simpson
een D5 is in de C30 al geen verkoopknaller, het is best een dure combi

Geplaatst: 10.03.2010 - 11:14
door Live
maar wel snel


Geplaatst: 11.03.2010 - 22:25
door kmser
bart simpson schreef:een D5 is in de C30 al geen verkoopknaller, het is best een dure combi
Zeker in Belgie. Toen ik mijn garage vroeg om een testrit (voor een V50) met de D5 met manuele bak keek mijn garage me raar aan. Na een beetje denken vertelden ze me dat ze geen weet hadden van dergelijke testwagens in belgie. Dan heb ik maar wederom een 2 liter moeten nemen.

Geplaatst: 11.03.2010 - 22:27
door bart simpson
heerlijk zo'n waardevolle toevoeging in een leveringsprogramma, zie in de 5 cilinder 2.0D meer toegevoegde waarde als in de D5