Geplaatst: 29.12.2009 - 18:42
				
				Ik had wel vernomen dat de 4 cilinder er daarmee uit zou gaan, omdat de ontwikkelpotentie er uit zou zijn zegmaar.
Maar dat is dus niet 't geval?
			Maar dat is dus niet 't geval?
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Staat er in dat magazine dan ook welke wagens ermee gaan uitgerust worden?jippen schreef: Informatie komt uit het agenda magazine (voor werknemers van volvocars)
Zonder een update van zowel de 1.6 als de D5 (C30/S40/V50/C70) variant, verwacht ik dit in deze modellen niet. De gaten worden dan raar (110 - 163 - 185pk). In de V70/S80 is dit denk ik hetzelfde verhaal, al zou het daar iets logischer zijn, gezien het daar de instapdiesel zou worden(Vermits toch iemand de 1.6d kiestdewae schreef:
Wellicht wordt de PSA (rommel) afgevoerd in alle modellen.
 ). prijs en uitstoot zouden dan wel gelijk moeten zijn (om en nabij) de huidige 2.0D
). prijs en uitstoot zouden dan wel gelijk moeten zijn (om en nabij) de huidige 2.0DTop, dat verhelderd!eddy3 schreef:Heb het reeds elders geschreven.
D3 2,0 vijfcilinder komt in 3 verschillende versies.
150pk,(om de PSA 136pk te vervangen
177pk,(om de 180pk D5 in kleine modellen te vervangen
en de voor de S60 voorziene 163pk variant.
Grtn

Lijkt een logische zet, maar ergens twijfel ik of ze op een model dat bijna einde loopbaan is nog zulke drastiche aanpassingen zullen doorvoeren.Thuurc schreef:Top, dat verhelderd!eddy3 schreef:Heb het reeds elders geschreven.
D3 2,0 vijfcilinder komt in 3 verschillende versies.
150pk,(om de PSA 136pk te vervangen
177pk,(om de 180pk D5 in kleine modellen te vervangen
en de voor de S60 voorziene 163pk variant.
Grtn
De 185 pk wordt vervangen voor de "nieuwe D5" met 205 pk.Thuurc schreef: De gaten worden dan raar (110 - 163 - 185pk).
Klinkt goed, leuk apparaat is de C30 danICEFOX schreef:De 185 pk wordt vervangen voor de "nieuwe D5" met 205 pk.Thuurc schreef: De gaten worden dan raar (110 - 163 - 185pk).
 (Is 't al...)
  (Is 't al...)180 danbart simpson schreef:in de C30 kon je nooit een 185pk D5 krijgen, daar zou de topper die 177pk worden

Dat vermoeden had ik al. Dank voor de opheldering. Wel jammer uiteraard, maar goed... hoevaak die verkocht zou worden?bart simpson schreef:laat onverlet dat die 205pk daarin niet komen gaat
Zeker in Belgie. Toen ik mijn garage vroeg om een testrit (voor een V50) met de D5 met manuele bak keek mijn garage me raar aan. Na een beetje denken vertelden ze me dat ze geen weet hadden van dergelijke testwagens in belgie. Dan heb ik maar wederom een 2 liter moeten nemen.bart simpson schreef:een D5 is in de C30 al geen verkoopknaller, het is best een dure combi