Pagina 2 van 2
Geplaatst: 26.01.2010 - 08:06
door OracleDBA
Weet iemand waar de temperatuur instelbaar is? Kennelijk heeft mijn dealer de standkachel nu op 35 graden ingesteld. Ik ben er nu wel van overtuigd dat de kachel gewoon te laag staat ingesteld. In die zin werkt hij gewoon perfect, want hij slaat netjes op tijd af. Alleen jammer dat het interieur dan nog lang niet warm is...
Ik moet nu de dealer gaan overtuigen dat ze een instelling moeten wijzigen maar wil graag weten wat zij daarvoor moeten doen. Jammer dat dat nodig is...
Geplaatst: 26.01.2010 - 12:44
door hadico
Temp is niet instelbaar, kachel kan ook nooit boven de ca 80 graad uit vanwege de beveiliging die erin zit.
Geplaatst: 26.01.2010 - 14:10
door OracleDBA
Waarom zou mijn dealer dan vertellen dat de kachel goed werkt "omdat hij bij 35 graden keurig uitslaat"? Ze hebben de temperatuur van de koelvloeistof gemeten op twee plaatsen werd mij verteld. Wel hebben ze de snelheid van de pomp verhoogd, die stond op de laagste stand. Dat heeft er in elk geval niet toe geleid dat de kachel beter verwarmt dan voorheen.
Geplaatst: 26.01.2010 - 15:54
door TM645
Kunnen er heel lang over door praten, maar als het om de originele standkachel van Volvo gaat die in jou geval op benzine loopt, is 35 graden niet goed en moet, als het in te stellen is op max staan. Dat houd in dat de kachel in de buurt van de 80 graden moet komen of in ieder geval binnen een uur goed warm is zowel motor als interieur.
Geplaatst: 26.01.2010 - 16:26
door OracleDBA
Het gaat inderdaad om een nieuwe en originele Volvo standkachel, geleverd door en gemonteerd bij de dealer.
Ik zal de dealer moeten overtuigen dat zij niet weten hoe de kachel hoort te werken

Niet mijn hobby, maar er zit niets anders op.
Geplaatst: 26.01.2010 - 20:45
door TM645
Snap je helemaal. Moet je de techneuten als niet-techneut gaan vertellen dat het toch echt anders is.
Geplaatst: 19.02.2010 - 00:44
door OracleDBA
Even een update: na twee keer terug naar de dealer, veel testen en een vervangen thermostaat is het hoge woord eruit: de kachel hoort wel degelijk tot 80-90 graden te verwarmen. Na drie keer aan de computer te hebben gedraaid, gaf de kachel een foutmelding in de vlamsensor en sloeg dus af bij 35 graden.
Dinsdag wordt de sensor vervangen en wordt weer opnieuw getest. Jammer dat de winter bijna over is

Geplaatst: 19.02.2010 - 13:21
door Theo V70
De aanhouder wint

Geplaatst: 19.02.2010 - 20:29
door Voorn
Battlecruiser schreef:De accucapaciteit is makkelijk te meten bij de dealer.
Denk eraan. Niet eerst rijden en dan laten meten door de dealer, dat heeft geen zin. Accu kan dan weer opgeladen zijn.
Laat de auto bij de dealer staan een nacht zodat hij de volgende ochtend kan testen voordat de auto wordt gestart

Geplaatst: 05.03.2010 - 01:00
door OracleDBA
Volgens mij is het probleem opgelost. De hele week staat de auto 's ochtends met geheel ontdooide ramen op me te wachten

Welliswaar is de kachel meestal al uit, maar het is dan binnen al lekker warm. Na starten komt er ook direct warme lucht uit de roosters. Voor het eerst zag ik deze week de verbaasde gezichten van de buren. Zij stonden te tobben met bevroren en beslagen ruiten, en ik liep even met de raamwisser om de auto en kon meteen weg.
Geen van de sensoren of thermostaten bleek het probleem te zijn, maar waarschijnlijk was de oorzaak een slechte koppeling op de brandstof toevoer. Deze kon met de hand worden bewogen en daardoor zoog de kachel lucht aan via de brandstofleiding.
Ik moet zeggen dat de gevonden oorzaak wel overeenkomt met het gedrag van de kachel. De ene keer brandde hij langer dan de andere keer.
Wat mij betreft hulde voor Volvo Niham Westland want ze hebben er veel tijd in gestoken.
Geplaatst: 05.03.2010 - 20:48
door VolvoRob
Fijn voor je dat het opgelost is..... Ik zou mijn standkachel niet graag missen....
Re: Werking van de standkachel onduidelijk
Geplaatst: 30.11.2010 - 12:55
door abbabak1
OracleDBA schreef:Waarom zou de kachel al zijn gestopt?
Ik denk maar even hardop.
Misschien iets waar geen sensor zit ?
Waterpeil op orde ? Is het systeem te ontluchten ?
Binnentermperatuursensor schoon en ok ?
Geplaatst: 30.11.2010 - 18:48
door OracleDBA
Bedankt voor het meedenken, maar het is inmiddels al opgelost

Zie een van mijn laatste berichten.
En ja, het is een groot feest met een standkachel deze dagen...
Geplaatst: 30.11.2010 - 19:11
door abbabak1
Aha,sorry, forumfoutje, op volvolvo staat reageren na het laatste bericht dus had ik alleen pag 1 gelezen...
Geplaatst: 30.11.2010 - 22:22
door sbv
hadico schreef:Temp is niet instelbaar, kachel kan ook nooit boven de ca 80 graad uit vanwege de beveiliging die erin zit.
Stel die beveiliging is kapot, kan het dan zijn de er een te hoge druk in het koelsysteem ontstaat ?
Geplaatst: 06.12.2010 - 22:03
door OracleDBA
Helaas: hij doet het niet meer :bad-words: Je weet dan meteen weer wat je mist

Morgen gaat de bumper er weer af en wordt de kachel weer nagekeken. Best balen, hij heeft het toch een paar weken goed gedaan.
Geplaatst: 08.12.2010 - 20:56
door Voorn
Misschien een klusje voor een goede monteur

RamonRamon