Pagina 2 van 4
Geplaatst: 15.12.2009 - 18:43
door Wolfs XC
vincent65 schreef:Jonge, jonge mietjes!
Dekentjes, ventilatorkacheltjes, oliekacheltjes.............
Gewoon een ijskrabber en krabben met die slappe hap.
Ik toeter wel hoor als ik langsrijd en jij lekker aan het krabben bent

Geplaatst: 15.12.2009 - 19:13
door olav
vincent65 schreef:Jonge, jonge mietjes!
Dekentjes, ventilatorkacheltjes, oliekacheltjes.............
Gewoon een ijskrabber en krabben met die slappe hap.
Buitenkant prima, maar krab jij dan ook lekker aan de binnenkant van de ruiten of vriest dat bij jou niet aan? Dan is het natuurlijk lekker makkelijk praten!

Geplaatst: 15.12.2009 - 19:20
door TM645
Ik zou zo'n opmerking niet al te veel aandacht geven. Schijnt tegenwoordig normaal te zijn om elkaar zo aan te spreken, maar kan er nog niet aan wennen.
Geplaatst: 15.12.2009 - 19:42
door olav
Och, ik zie het als een geintje. 't Is natuurlijk ook wel erg dat er al standkachels in auto's wroden gebouwd (zoals ik schreef, ik heb er geen, vandaar) terwijl ik vroeger veel meer bezig was met de vraag hoe en vooral of ik het kreng gestart zou gaan krijgen (Renaultje 4), iets waar ik tegenwoordig niet eens meer bij nadenk. Voordeel van dat Renaultje 4 was trouwens wel dat ik vanaf de bestuurdersstoel tijdens het rijden gewoon bij alle ramen kon met de krabber.
Inmiddels nog wat rondgezocht op internet en wat tips tegengekomen die ik hier geloof ik nog niet gezien had, varierend van verstopt interieurfilter tot (en dat gaat bij mij wel op) het feit dat vieze ramen sneller beslaan dan schone. Ik zal ze morgen eens schoonmaken aan de binnenzijde, en dan nawrijven met een theedoek met daarop een druppeltje afwasmiddel (tsja, 't is wat). Dit met het idee dat zich minder gemakkelijk condens vormt op plaatsen waar geen vuil zit.
Groet, Olav
Geplaatst: 15.12.2009 - 19:46
door vincent65
TM645 schreef:Ik zou zo'n opmerking niet al te veel aandacht geven. Schijnt tegenwoordig normaal te zijn om elkaar zo aan te spreken, maar kan er nog niet aan wennen.
Nee je moet aldoor serieus zijn en vooral geen grapjes maken.
Sorry TM645, mag ik u nog een bijzonder prettige avond toewensen.
Geplaatst: 15.12.2009 - 19:58
door toppertje
ben de gelukkige eigenaar van een volvo met standkachel.
maar bij eerdere auto,s ging er s,winters een fohn in(je weet wel,zon ding waar vrouwen hun haar mee doen)
deze ging op de tijdklok,en dan was hij s,morgens heerlijk dooi en lekker warm.
Geplaatst: 15.12.2009 - 20:51
door Hans oet Twent
Ha ha ik ben eigenwijs en zet de auto(Passat) lekker in de vrij en laat hem gewoon draaien. Voorruit ontwaseming vol aan, blazers op de zijruiten gericht, verwarming op HI, achterruit verwarming niet aan.
Er komt bij mijn auto géén krabber op welke ruit dan ook. De V70 staat onder de carport. Helaas heeft de vorige eigenaar wel met de krabber de diverse ruiten naar de kl... geholpen.
Geplaatst: 15.12.2009 - 21:34
door TM645
Ha ha ik ben eigenwijs en zet de auto(Passat) lekker in de vrij en laat hem gewoon draaien. Voorruit ontwaseming vol aan, blazers op de zijruiten gericht, verwarming op HI, achterruit verwarming niet aan.
Er komt bij mijn auto géén krabber op welke ruit dan ook.
Nou snap ik waarom er altijd een beetje argwaan is over gebruikte leasewagens. :roll:
Geplaatst: 15.12.2009 - 22:07
door Hans oet Twent
TM645 schreef:Ha ha ik ben eigenwijs en zet de auto(Passat) lekker in de vrij en laat hem gewoon draaien. Voorruit ontwaseming vol aan, blazers op de zijruiten gericht, verwarming op HI, achterruit verwarming niet aan.
Er komt bij mijn auto géén krabber op welke ruit dan ook.
Nou snap ik waarom er altijd een beetje argwaan is over gebruikte leasewagens. :roll:
Ach ja, hoe vaak komt dit nu voor? Dat is toch bijna te verwaarlozen? Als het 10/15 keer in een jaar is dan is dat al veel toch? Volgens mij kan het allemaal geen kwaad.
Geplaatst: 15.12.2009 - 22:15
door TM645
Maakt mij ook niks uit, maar het schijnt wel heel erg slecht voor de motor te zijn omdat de motor dan eigenlijk droog loopt.
Ik heb het vroeger ook altijd gedaan en bij onze 240 diesel doe ik het ook even als het echt koud is. Motor van 240 heeft met extreme kou zoals we hier in Duitsland van het weekend krijgen wel veel last en moet eerst een minuut draaien voordat we weg kunnen rijden.
Geplaatst: 15.12.2009 - 22:19
door Hans oet Twent
In welk Kreis woon je?
Geplaatst: 15.12.2009 - 22:43
door janpie
Nee je moet aldoor serieus zijn en vooral geen grapjes maken.
Sorry TM645, mag ik u nog een bijzonder prettige avond toewensen.

Ja lekker warm bij de kachel...
Ik haal mijn auto uit een verwarmde garage. :roll:
Maar jongens , gewoon even 5 min. eerder van bed en dan de auto aan en klaar is het. Zou ik doen. En praat me niet over het milieu, want dan ga je wel op de fiets.
Geplaatst: 15.12.2009 - 23:44
door steven460
Waarom moet er krabben aan de binnenkant?
Dat heb ik nog nooit meegemaakt!?? Moet er dan een vissekom op de achterbank staan die het vochtig maakt in de auto?
Geplaatst: 16.12.2009 - 10:35
door Peter-V50
Ik heb gisteravond het isolatiematje op de voorruit gelegd. Het is er zo een die je tussen de deuren klemt. Belt net mijn vrouw dat het alarm staat te loeien en hoe het weer uit moet. Ik denk dat die flapjes die naar binnen steken de oorzaak zijn. Zou dat kunnen?
In elk geval is het matje er nu af en kan ik de volgende keer weer gewoon krabben... (met de motor en ontwaseming aan)
Geplaatst: 16.12.2009 - 11:52
door Wolfs XC
TM645 schreef:Maakt mij ook niks uit, maar het schijnt wel heel erg slecht voor de motor te zijn omdat de motor dan eigenlijk droog loopt.
Wat bedoel je met dat de motor "droog loopt"?
Peter-V50 schreef:Ik heb gisteravond het isolatiematje op de voorruit gelegd. Het is er zo een die je tussen de deuren klemt. Belt net mijn vrouw dat het alarm staat te loeien en hoe het weer uit moet. Ik denk dat die flapjes die naar binnen steken de oorzaak zijn. Zou dat kunnen?
Ja, dat kan zeker!
Geplaatst: 16.12.2009 - 11:52
door piotrV70
mehrzahl schreef:Het verschijnsel lijkt erger met de-icing vloeistof, is mijn ervaring.
Het smeltproces onttrekt warmte aan de omgeving daardoor koelt de ruit af, is die vochtig aan de binnenzijde dan krijg je daar ijsvorming.
Geplaatst: 16.12.2009 - 12:13
door advolvos
Het gat in de markt is al ontdekt.
Nu bij de Gamma: portable voorruitverwarming van €69,- voor €62,10, tot 20 december, staat in folder Gamma.
Met: digitale timer, ingebouwde oplaadbare accu en incl. usb uitgang.
Geplaatst: 16.12.2009 - 13:43
door diesel01
piotrV70 schreef:mehrzahl schreef:Het verschijnsel lijkt erger met de-icing vloeistof, is mijn ervaring.
Het smeltproces onttrekt warmte aan de omgeving daardoor koelt de ruit af, is die vochtig aan de binnenzijde dan krijg je daar ijsvorming.
Dit is niet mijn ervaring ik spuit dat goedje op het raam laat het 2 tellen intrekken en stap dan in de auto.
Ik ga dan even met de ruitenwissers over de ramen en rijden maar, btw we zitten altijd met 2 personen in de auto en de ramen zijn dan altijd ijs vrij binnen en buiten.
Geplaatst: 16.12.2009 - 14:00
door Monster Volvo
Vanochtend heb ik de motor stationair laten lopen, alles op automatisch: dus voorruitontwaseming aan (is incl. ECC), achterruitverwarming aan en de stoelverwarming alvast aan
Paar minuutjes is eigenlijk al voldoende.
IJskrabbers komen bij mij ook niet op de ramen, die dingen maken toch heel vaak krassen en die wil je niet in voor- of najaar als je naar je werk/huis rijdt met laagstaande zon.
Geplaatst: 16.12.2009 - 14:01
door TM645
Wolfs XC schreef:TM645 schreef:Maakt mij ook niks uit, maar het schijnt wel heel erg slecht voor de motor te zijn omdat de motor dan eigenlijk droog loopt.
Wat bedoel je met dat de motor "droog loopt"?
Peter-V50 schreef:Ik heb gisteravond het isolatiematje op de voorruit gelegd. Het is er zo een die je tussen de deuren klemt. Belt net mijn vrouw dat het alarm staat te loeien en hoe het weer uit moet. Ik denk dat die flapjes die naar binnen steken de oorzaak zijn. Zou dat kunnen?
Ja, dat kan zeker!
Motor pomt de olie niet rond als je stationair draaid. Heb me laten vertellen dat het stationair laten draaien van voertuig motoren nooit goed is. Ook al is de motor warm. Daarom heb je ook fabrieksmotoren en scheepsmotoren die wel lange tijd stationair kunnen draaien.