Pagina 2 van 3

Geplaatst: 16.12.2009 - 08:52
door mad
Leuk topic, maar de vraagsteller is pleite....

Geplaatst: 16.12.2009 - 09:00
door Hans
Heeft al een Lupo gekocht...

Geplaatst: 16.12.2009 - 09:10
door diesel01
Hij werd ook wel welkom geheten zeg, tjonge jonge jonge juffrouw Jannie. :D
Ik denk dat de aanschaf niet zo heel veel hoeft te kosten, maar auto's hebben ook onderhoud nodig, kondensor vervangen bij de dealer €720 m'neer. Is heeuul veeuul geld en voor sommige mensen zowat niet te doen en helemaal als je 2 weken voor de kondensor €550 kwijt bent voor de 120.000 beurt.
Maar ik heb het er voor over omdat ik graag in de meest veilige auto in zijn klasse rijd.
Voor elke beurs een auto zullen we maar zeggen, maar vertel eens ben je van plan een Volvo te kopen?
Edit, sorry Hans ik had je bericht nog niet gezien.

Geplaatst: 16.12.2009 - 10:35
door Oceanracer
Als je een auto koopt is nét die auto die jij mooi vind veel duurder dan de rest en als je hem wilt inruilen krijg je prompt voor je eigen auto minder dan de auto's om je heen. Ik denk dat iedereen dat gevoel wel herkent.

Geplaatst: 16.12.2009 - 11:27
door Monster Volvo
Mijn tip: verkoop en koop particulier. Zorg er wel voor dat de boekjes kloppen zowel bij de te verkopen als de te kopen wagen. Heb je een mooie gevonden op internet, bijvoorbeel op Marktplaats, ga dan niet lopen bieden, maar neem contact op en ga kijken/rijden. Op MP is inmiddels de stelregel: beiders zijn geen bijters (oftewel bieders die kopen niet, dit zijn vooral dromers). Als je koper bent scheelt het veel als je de markt goed in kaart hebt gebracht, dat je weet wat waar staat voor welke vraagprijs. Laat je trouwens geen zand in de ogen strooien door al die handelaren die lopen te schreeuwen met lage prijzen, want dat zijn meeneemprijzen waarvoor die auto waarschijnlijk de showroom niet gaat verlaten. Want de handelaar draait zich vervolgens in allerlei kronkels om eerst nog die prijs te verhogen (afleverkosten, garatantie, beurt, APK en dat soor K-smoezen) voordat hij naar jouw "waardeloze" auto omkijkt en daar een waardeloos bod op doet.
Ik begrijp de handelaars heus wel, die willen ook een boterham verdienen, maar dat doen ze dan maar bij de onwetenden die teveel geld hebben of niet uitgekookt genoeg zijn om waarde te hechten aan garantie+beurt+APK voor een bedrag van 1500. Beurt heeft de bewuste auto al vaak gehad of wordt nog snel even "gegeven" (ja ... een stempel in het boekje), APK idem. Garantie is vooral een verzekering voor de handelaar, want daar rekent hij dus heel veel geld voor.
Koop particulier, maak eventueel een afspraak over een keuring indien je het niet helemaal vertrouwt. Kijk eens op de ANWB site voor een koopcontract, kun je daar zo downloaden.
En dan nog wat, die koerslijsten op de ANWB-site, die kunnen wat mij betreft zo de vuilnisbak in. De huidige economische situatie zet daar een grote streep doorheen. Vergelijk die prijzen maar eens met wat er voor sommige modellen wordt gevraagd of wat er op wordt geboden.
Alles heeft uiteraard te maken met vraag en aanbod.
Vraag: klein en zuinig of groot en mag niets kosten of ruim toepasbare auto van een merk met "degelijke" naam
Geen vraag: sportief en exclusief, duur in onderhoud, onzuinig, onhandig.
Althans, zo heb ik het de laatste maanden ervaren terwijl ik mijn Alfa GT verkocht en een Volvo V50 kocht.

Geplaatst: 16.12.2009 - 12:19
door Joentje
Allen bedankt voor de reactie's!
Ik ben inderdaad van plan een andere auto aan te schaffen en ben aan het orieënteren welke keuze(s) ik zal gaan maken.

En neehoor ik heb geen haast met de aanschaf.

En @mad, ik ben helemaal niet "pleite" maar sinds ik dit topic heb geopend heb ik daarna gewerkt. En nee dan kan ik dus niet op het forum kijken als ik aan het werk ben.... :roll: wellicht jij wel, ik niet

Geplaatst: 16.12.2009 - 12:43
door Blue-Eyes
diesel01 schreef:Hij werd ook wel welkom geheten zeg, tjonge jonge jonge juffrouw Jannie. :D
Ik denk dat de aanschaf niet zo heel veel hoeft te kosten, maar auto's hebben ook onderhoud nodig, kondensor vervangen bij de dealer €720 m'neer. Is heeuul veeuul geld en voor sommige mensen zowat niet te doen en helemaal als je 2 weken voor de kondensor €550 kwijt bent voor de 120.000 beurt.
Maar ik heb het er voor over omdat ik graag in de meest veilige auto in zijn klasse rijd.
Voor elke beurs een auto zullen we maar zeggen, maar vertel eens ben je van plan een Volvo te kopen?
Edit, sorry Hans ik had je bericht nog niet gezien.

Een auto kopen kan iedereen wel, daar spaar je voor of heb je geld beschikbaar.
Een auto onderhouden is een ander verhaal.
Als je een Volvo koopt moet je niet zeuren om het onderhoud, dat is inherent aan de keuze. Dat weet je tevoren.

Geplaatst: 16.12.2009 - 22:46
door toppertje
Blue-Eyes schreef: Als je een Volvo koopt moet je niet zeuren om het onderhoud, dat is inherent aan de keuze. Dat weet je tevoren.
ik vind dit wel erg kort door de bocht!
wat een onderhoudsbeurt kost,kun je van te voren idd bij een
dealer opvragen(hoeveel mensen zouden dit doen VOOR aankoop van een auto?),maar reparaties worden een ander verhaal.
dit is vtv moeilijk in te schatten,en ik kan je vertellen,dat reparaties aan
een volvo bij een volvo dealer echt niet goedkoop zijn.
derhalve kan ik mij voorstellen dat zoiets achteraf erg kan tegenvallen.

Geplaatst: 17.12.2009 - 06:41
door mad
Joentje schreef:Allen bedankt voor de reactie's!
Ik ben inderdaad van plan een andere auto aan te schaffen en ben aan het orieënteren welke keuze(s) ik zal gaan maken.

En neehoor ik heb geen haast met de aanschaf.

En @mad, ik ben helemaal niet "pleite" maar sinds ik dit topic heb geopend heb ik daarna gewerkt. En nee dan kan ik dus niet op het forum kijken als ik aan het werk ben.... :roll: wellicht jij wel, ik niet
Fijn dat je er weer bent! Ik hoop dat je voldoende bij elkaar werkt om de juiste Volvo aan te schaffen! Je gaat er in ieder geval plezier aan beleven.
En mijn werk: kan ik zelf regelen.. 8) . soms werk ik een week en soms niet. Succes (verzekerd)! En ik wens je als start een mooie vette 850... :P

Geplaatst: 17.12.2009 - 08:51
door Hans
en ik kan je vertellen,dat reparaties aan
een volvo bij een volvo dealer echt niet goedkoop zijn.
Beetje generaliserend vind je niet? Ga eens een willekeurige Renault/VW bij de Renault/VW dealer voor onderhoud brengen. Net zo duur zo niet duurder.

De meeste Volvo's zijn groot, met een flinke vijf cilinder.... allemaal net een beetje meer werk..

Geplaatst: 17.12.2009 - 10:44
door Oceanracer
Gisteren de factuur binnen gekregen voor een nieuwe distributieriem voor mijn lesauto, een VW Golf: Kosten € 853,35 inclusief BTW, nieuwe waterpomp en motorsteun. Hoezo, Volvo is niet echt goedkoop. VW is dat ook al jaren niet meer...

Geplaatst: 17.12.2009 - 16:25
door Blue-Eyes
toppertje schreef:
Blue-Eyes schreef: Als je een Volvo koopt moet je niet zeuren om het onderhoud, dat is inherent aan de keuze. Dat weet je tevoren.
ik vind dit wel erg kort door de bocht!
wat een onderhoudsbeurt kost,kun je van te voren idd bij een
dealer opvragen(hoeveel mensen zouden dit doen VOOR aankoop van een auto?),maar reparaties worden een ander verhaal.
dit is vtv moeilijk in te schatten,en ik kan je vertellen,dat reparaties aan
een volvo bij een volvo dealer echt niet goedkoop zijn.
derhalve kan ik mij voorstellen dat zoiets achteraf erg kan tegenvallen.
Uiteraard kan je hoogte van de reparaties niet te voren weten. Ik bedoelde te vertellen dat reparaties bij een Volvo wat duurder zijn, Volvo heeft een duurdere onderhoud dan bijv. een Opel of Seat. De onderdelen zijn nu eenmaal duurder .

Mijn reparaties zijn tot nu toe dik boven de 1000 euro geweest. Maar ook de enige :P

Geplaatst: 17.12.2009 - 21:32
door toppertje
Hans schreef:
en ik kan je vertellen,dat reparaties aan
een volvo bij een volvo dealer echt niet goedkoop zijn.
Beetje generaliserend vind je niet? Ga eens een willekeurige Renault/VW bij de Renault/VW dealer voor onderhoud brengen. Net zo duur zo niet duurder.

De meeste Volvo's zijn groot, met een flinke vijf cilinder.... allemaal net een beetje meer werk..
nee,dit vind ik niet generaliserend.
rij al heel wat jaren rond,en div. merken gereden.
van opel en seat vw diverse mercedesen.
deze waren beslist goedkoper in onderhoud dan de volvo,s
die ik heb gehad(V40,850,S60 en nu V70)
met name vond ik de losse onderdelen bij MB vriendelijker geprijsd
dan bij volvo.

Geplaatst: 17.12.2009 - 21:33
door toppertje
Oceanracer schreef:Gisteren de factuur binnen gekregen voor een nieuwe distributieriem voor mijn lesauto, een VW Golf: Kosten € 853,35 inclusief BTW, nieuwe waterpomp en motorsteun. Hoezo, Volvo is niet echt goedkoop. VW is dat ook al jaren niet meer...
de onderhoudsbeurten zijn anders wel fors goedkoper
dan wat volvo voor zijn auto,s aangeeft.
http://www.volkswagenonderhoudsprijzen.nl/

Geplaatst: 17.12.2009 - 21:47
door Paul
Wegenbelasting en verzekering zijn ook veel duurder.
Maar heb er elke cent voor over.

Geplaatst: 06.01.2010 - 11:30
door Blue-Eyes
Idem dito hier.

Particulier gekocht, daarna naar de Volvo garage voor een 'no matter the cost" beurt. Koste me 1300 euro, maar nu piekfijn.
De aanschafprijs en de kosten van de beurt zijn opgeteld fors minder dan een gelijkwaardige wagen aangeschaft bij de dealer zelf.

Wat mist is dan de garantie, etc. Maar voor het prijsverschil particulier / dealer kan ik aardig wat grote zaken laten repareren bij de dealer.

Geplaatst: 06.01.2010 - 19:26
door +++t blijft behelpen+++
Zo ist maar net,
maar je moet wel weten de handel voor grote auto's is even stuk.
Zelfs polen willen ze niet meer.
die zoeken äalin Fot modieo fot focoes"

Geplaatst: 06.01.2010 - 20:03
door BlackcurrantV70
maar goed ook dat grote Volvo's minder in trek zijn, worden ze hopelijk ook niet meer gestolen !

Geplaatst: 06.01.2010 - 20:04
door bart simpson
+++t blijft behelpen+++ schreef:Zo ist maar net,
maar je moet wel weten de handel voor grote auto's is even stuk.
Zelfs polen willen ze niet meer.
die zoeken äalin Fot modieo fot focoes"
kleine correctie, ze kopen ze dan niet meer maar ze jatten ze nog wel

Geplaatst: 06.01.2010 - 20:06
door +++t blijft behelpen+++
ook een soort "handel " ja

:happy6: