Pagina 2 van 2
Geplaatst: 28.12.2009 - 12:50
door diesel01
Ik heb het filmpje even snel gezien volgensmij praat deze meneer over bi-xenon geschikt voor H4 lampfittingen.
De S60 heeft H7 fittingen waardoor dit niet gaat werken, een aparte set voor dimlicht en een aparte set voor grootlicht.
Geplaatst: 28.12.2009 - 15:29
door gevanje
diesel01 schreef:Ik heb het filmpje even snel gezien volgensmij praat deze meneer over bi-xenon geschikt voor H4 lampfittingen.
De S60 heeft H7 fittingen waardoor dit niet gaat werken, een aparte set voor dimlicht en een aparte set voor grootlicht.
Dat is idd juist. Dit gaat niet passen. Alleen originele xenon-lampen van Volvo zijn bi-xenon.
Geplaatst: 28.12.2009 - 20:24
door euerw
maar volgens mij zie ik nog steeds geen makkelijke oplossing voor het can-bus verhaal vanaf mod `05
Geplaatst: 29.12.2009 - 09:33
door diesel01
euerw schreef:maar volgens mij zie ik nog steeds geen makkelijke oplossing voor het can-bus verhaal vanaf mod `05
Ik heb dus een Pilot set met Pilot weerstanden inlaten bouwen en dat bevalt heel goed.
Ze starten goed op, geven zeer goed licht en ik krijg geen negatieve reactie's onderweg(lees knipperende tegeliggers).
De inbouwer is 2 uur bezig geweest met inbouwen en ik had met hem afgesproken dat als het niet ging werken hij de set terug zou nemen, maar ik ben helemaal tevreden en kan het mensen aanbevelen. Voor de duidelijkheid betreft het een auto van sept '05 dus van het laatste model.
Geplaatst: 29.12.2009 - 09:45
door Oceanracer
GekkeBelg schreef:als je automatische niveauregeling hebt, hebben de tegenliggers normaal geen last van je xenon.
Automatische niveauregeling op je koplampen heb je alleen als er fabriek-af Xenonverlichting is gemonteerd. Bij de zgn. after-marketsetjes is het vrijwel onmogelijk alsnog automatische koplamphoogteverstelling te werkend te krijgen.
Geplaatst: 29.12.2009 - 10:00
door GekkeBelg
ow ja, dat klopt dat het standaard op fabriek af xenon zit...
Maar het is wel degelijk mogelijk om automatische koplampregeling te laten installeren. Check maar es op de site van Hella bv
http://b2c.hella.com/b2c_hella/b2c/init ... hella_befl
Bij lichtmodules en dan accesoires
Geplaatst: 29.12.2009 - 10:03
door diesel01
Oceanracer schreef:GekkeBelg schreef:als je automatische niveauregeling hebt, hebben de tegenliggers normaal geen last van je xenon.
Automatische niveauregeling op je koplampen heb je alleen als er fabriek-af Xenonverlichting is gemonteerd. Bij de zgn. after-marketsetjes is het vrijwel onmogelijk alsnog automatische koplamphoogteverstelling te werkend te krijgen.
En toch is de handel door ook op in gesprongen en is het te verkrijgen after-market.
Je krijgt dan een sensor op je achteras die de koplampverstelling doet, het is een kostbaar systeem €399 en ik denk dat je dan beter voor het orgineel kunt gaan door een dealer.
Edit je was me voor gekke belg

Geplaatst: 29.12.2009 - 10:10
door GekkeBelg
hehe, dat gebeurd
Ik wil effe vermelden dat ik vroeger gekeken heb om het originele niveausysteem op mijn V40 te laten monteren. Dan kwam je met 700euro niet toe. Die sensoren zijn reteduur. En daar komen dan nog de werkuren bij
Geplaatst: 29.12.2009 - 10:11
door Oceanracer
Ik zal mijzelf even verbeteren:
Oceanracer schreef:Automatische niveauregeling op je koplampen heb je alleen als er fabriek-af Xenonverlichting is gemonteerd. Bij de zgn. after-marketsetjes is het vrijwel onmogelijk alsnog de originele automatische koplamphoogteverstelling te werkend te krijgen.
Geplaatst: 29.12.2009 - 10:16
door diesel01
Oceanracer schreef:Ik zal mijzelf even verbeteren:
Oceanracer schreef:Automatische niveauregeling op je koplampen heb je alleen als er fabriek-af Xenonverlichting is gemonteerd. Bij de zgn. after-marketsetjes is het vrijwel onmogelijk alsnog de originele automatische koplamphoogteverstelling te werkend te krijgen.

Geplaatst: 29.12.2009 - 12:30
door GekkeBelg
snap het verschil ni (zinsbouw en woordenschat zijn niet echt men sterkste punt meer, dus begrijpend lezen... tsja, slaag ik de bal ook wel es mis :-p )
Geplaatst: 30.12.2009 - 20:19
door binsbergen
euerw schreef:maar volgens mij zie ik nog steeds geen makkelijke oplossing voor het can-bus verhaal vanaf mod `05
Jawel hoor. Gewoon 50 watt setje halen en probleemloos rondrijden...
En alle onzin over verblinding die dan zou ontstaan gewoon negeren uiteraard want de lampjes zijn gewoon 35 watt zoals alle andere xenon.
Zoals al eerder gemeld overigens
Geplaatst: 11.01.2010 - 16:37
door binsbergen
Of
vanaf komend weekend mijn setje helder koplampen met xenon (origineel Volvo) kopen. Ben je in 1 keer klaar
(zie Volvo-Plaza)