Pagina 2 van 2
Geplaatst: 27.01.2010 - 12:29
door paulb
hb1295 schreef:Nooit serieus gedacht over een 940 i.p.v. de 740 ?
Ik wel.
Ik wou nog langer doorrijden in de 245, tot ik een 965/V90 kon veroorloven. Maar ik kon zo'n leuk bedragje krijgen voor de 245 dat ik hem weggedaan heb en een 765 gekocht. Die was zo slecht dat de ie kapot ging, en mijn portemonnee leeg, en nog net een 744 kon betalen...
Geplaatst: 27.01.2010 - 12:53
door arjan_de_jong
Ik vind de 900 toch net wat mooier en completer. Verstralers en mistlampen in de koplampen enzo en bij de 4 deurs wat mooiere modernere uitstraling. Maar ja dat is mijn mening.
Geplaatst: 27.01.2010 - 17:42
door knorrepot
[quote="arjan_de_jong"]Ik vind de 900 toch net wat mooier en completer. Verstralers en mistlampen in de koplampen enzo en bij de 4 deurs wat mooiere modernere uitstraling. Maar ja dat is mijn mening.[/quote]
dat is nou precies wat ik jammer vind aan de 900. maar ja, dat is mijn mening

Geplaatst: 29.01.2010 - 01:25
door paulb
Die koplampen die standaard in een 900 zitten, zitten ook in de luxe 760.
Geplaatst: 15.03.2010 - 09:29
door v700r
mightyspawn schreef:
En de modellen na 87 zijn maar lelijk, die nieuwe grill of die nieuwe achterlampen brrrr.
Voor je iets neer plempt eerst je zelf even goed laten informeren, 88 had ook de oude neus nog! Hoezo? Ik heb er zelf 1, Nov 88 om precies te zijn.
Geplaatst: 15.03.2010 - 17:43
door Italia
Om de wegligging van de 740 nu als pluspunt te noemen vind ik wat ver gaan maar idd, de "tank" bevalt super als tweede auto. Draait net als de 1e auto (s60) 35K plus per jaar zonder problemen. Ik voor de langere trajekten en mn vrouw op route voor haar werk.
Geplaatst: 15.03.2010 - 22:09
door mightyspawn
Heb van alles gereden. Nieuwe Golf, Citroen diverse modellen, Renault Megane,. En nog wat moderne prul. Nou zo een oude 740 ligt strak op de weg en is een stuk stiller en kwalitatief beter afgewerkt dan een gemiddelde moderne auto. Zeker qua zitstoelen, daar kunnen moderne autostoelen niet meer aan tippen. Wil hem niet de hemel inprijzen. Maar het is een goeie snelwegrijder, niet voor niks is dat model goed ontvangen in Amerika toen dr tijd.
Plaats een onder stabilisator stang aan de voorkant en de sportiviteit voel je direct.
Geplaatst: 21.03.2010 - 11:09
door knorrepot
gewoon een stabilisatorstang of bedoel je zo'n veerpootbrugstrutbar-ding maar dan onder?
Geplaatst: 22.03.2010 - 09:43
door v700r
Ik denk gewoon een stabilisatorstang maar dan de dikke want dan heb je al een goed merkbaar verschil. Je kan er ook een bij zetten hoef je niet zo veel geld uit te geven en werkt het zelfde.
Geplaatst: 22.03.2010 - 21:20
door knorrepot
Is dat ding die ik heb niet gewoon standaard? Uit jouw antwoord maak ik op dat er dikkere verkrijgbaar zijn, klinkt goed.
Geplaatst: 23.03.2010 - 20:42
door v700r
Geplaatst: 23.03.2010 - 20:47
door v700r
mightyspawn schreef:Ik heb er proefritjes in gemaakt. En het is gewoon niet voldoende om een 1400kg zware auto vooruit te krijgen. Zeker op de snelweg merk je dat. Ik moet nu eenmaal vlot door kunnen rijden in Duitsland en dat lukte niet met de 2ltr.
Ieder zn mening uiteraard, in mijn ogen is die motor misplaatst en underpowered voor de 7 serie. Zeker met de techniek voor motormanagement van toen.
Oh en de 2 ltrs uit Italiƫ dan?
Geplaatst: 23.03.2010 - 20:52
door Michael Oud
Zolang er een turbo op zit, zal 't wel te doen zijn toch?