Pagina 2 van 3
Geplaatst: 29.12.2009 - 18:07
door Frenk
Voila... Grootje
Dat is wat ik ook gedaan heb.
Spaar de BIV van 1250 Euro (in Belgie) en de 1500 Euro bij de aankoop (2000 - 500 Euro voor de tuning).
Dat de 2.4i minder betrouwbaar is van de 2.4 heb ik nog nergens gelezen maar goed.
Ervaring
Geplaatst: 30.12.2009 - 11:53
door BSRTuning
Sinds een maand is mijn Volvo V70 2.4 getuned met een ppc-kastje. Samen met een door BSR-tuning NL gemonteerd sportfilter moet het vermogen gestegen zijn van 140 naar zo'n 190Pk. Zojuist een flinke rit naar Italiƫ vice versa achter de rug en kon opmerkelijk goed meekomen op de autostrada en Autobahn. Hoewel ik geen hardrijder (meer) ben, bleek het oorspronkelijke vermogen volstrekt ontoereikend voor deze auto. Belangrijk is dat de vermogenswinst bijdraagt aan mijn veiligheid. Het gebrek aan pk's en een turbo ervoer ik als een gemis bij het inhalen. Dit is nu grotendeels opgelost dankzij zo'n Zweeds kastje.
Onlangs was een APK-keurmeester aangenaam verrast over het felle karakter van de auto toen hij een proefritje maakte. Pas bij zijn terugkomst heb ik opgebiecht dat de Volvo wat gekieteld was. Een buurman van mij, een ware Volvo-adept, in het bezit van meerdere zeer snelle Volvo's was ook enthousiast toen hij het stuur ter hand nam.
Kortom, ik ben er tot op heden erg content mee, zeker gezien de betrekkelijk geringe investering die ermee gemoeid was.
Willem-Jan (Volvo V70 2.4 2.4 2005; 140Pk/210Nm --> 188Pk/248Nm)
Een reactie van een mede Volvo rijder, ook zonder turbo.
Hier vind je de waardes voor jouw auto, betrouwbaar gemeten door BSR. En vandaag en morgen met 10% korting...
Geplaatst: 30.12.2009 - 11:59
door Grootje
Volgens dient de bijdrage van BSR verder geen toelichting.
Vraagje geldt die korting op de prijs die bij jullie op de site vermeld staat?!
Geplaatst: 30.12.2009 - 12:20
door BSRTuning
Dit klopt, het geldt inderdaad voor de prijzen op de site.
Geplaatst: 30.12.2009 - 14:37
door GekkeBelg
bart simpson schreef:
De 140pk heet ook de betrouwbaarste te zijn van de twee, waarom zou je zeggen....
volgens mij een gemakkelijke uitleg voor:
Stel dat er van de 140pk versie 100 zijn verkocht en van de 170 pk versie 30
Als er bij de 170pk versie 15 een panne krijgen, valt dat veel meer op dan wanneer diezelfde 15 in panne vallen bij de 140pk versie.
Geplaatst: 30.12.2009 - 14:41
door bart simpson
mijn idee is meer dat de relatief lage belasting van het 140pk machien het verschil uitmaakt
Geplaatst: 30.12.2009 - 14:43
door Grootje
Dat denk ik ook bart.
Geplaatst: 30.12.2009 - 18:33
door Frenk
Mijn C70 2.4 werd vorig jaar ook met een PPC van BSR herzet en voorzien van hun luchtfilter.
Ik kan alleen maar beamen wat BSRtuning hierboven schreef en ben zeer tevreden.
Geplaatst: 30.12.2009 - 18:34
door bart simpson
dus jij koopt een 170pk die je laat oppeppen tot 188pk?
Geplaatst: 30.12.2009 - 18:55
door Frederik Welvaert
bart simpson schreef:dus jij koopt een 170pk die je laat oppeppen tot 188pk?
Ik ben ook even in de war, aangezien hij spreekt over zijn C70 2.4, maar in zijn signature staat C70 2.4i...
Tunen van 170 naar 188 lijkt me nutteloos (tenzij de respons er echt zoveel op zou verbeteren)
Ik denk eerder dat hij een 2.4 (zonder i) had en deze wat peper heeft gegeven...
Geplaatst: 30.12.2009 - 19:02
door bart simpson
Met die "i" zou je toch wat anders vermoeden.
Mis bij BSR ook dat het toerental > 1.000t/min omhoog gaat om die winst te realiseren, grappig ook dat zij een std 2.4 al inschalen voor 147pk's af fabriek en dat de 2.4i in het geheel niet voorkomt
Geplaatst: 30.12.2009 - 19:19
door Frenk
Ja hallo...
Sorry voor het misverstand hoor!
Ik heb een 2.4
Na de PPC tuning heb ik enkel de signature aangepast met het plaatsen van een "i".
Ik ben daarmee toch geen fraudeur dacht ik?
Nu goed, als jullie daar een probleem mee hebben zal ik dit even aanpassen.
Geplaatst: 30.12.2009 - 19:30
door bart simpson
dank namens een fundamentalist, gaat hij nu ook veel hoger de toeren in?
Geplaatst: 30.12.2009 - 19:59
door Grootje
de begrenser is voor beide motoren even hoog!
Geplaatst: 30.12.2009 - 20:01
door bart simpson
Grootje schreef:de begrenser is voor beide motoren even hoog!
dat vraag ik niet, de 2.4 gaat tot +/- 5.000 t/min lekker en de 2.4i moet dan nog even door, bij een 2.4 doen die laatste 1.500 t/min er niet echt toe, de 2.4i moet het ervan hebben.
Geplaatst: 30.12.2009 - 20:26
door Frederik Welvaert
bart simpson schreef:Grootje schreef:de begrenser is voor beide motoren even hoog!
dat vraag ik niet, de 2.4 gaat tot +/- 5.000 t/min lekker en de 2.4i moet dan nog even door, bij een 2.4 doen die laatste 1.500 t/min er niet echt toe, de 2.4i moet het ervan hebben.
Dus als ik het goed begrijp zijn de 2.4 en 2.4i echt dezelfde motoren, maar is de 2.4 vanaf 5000 begrenst (niet begrenst in toeren, maar in vermogen) de 30pk verschil worden volledig gemaakt bij de laatste 1500 rmp, waar de 2.4i de begrenzing niet kent.
Geplaatst: 30.12.2009 - 20:28
door bart simpson
Min of meer juist, diegene die nooit boven de 4.500 t/min komt gaat het verschil nooit meemaken.
Een S60/V70 2.4 doet ook maar 4.500 t/min om die 140pk's te behalen, de 2.4i doet daar 5.900 t/min
Geplaatst: 30.12.2009 - 20:39
door Frenk
Ik ben geen scheurbeest en weet dus eigenlijk niet tot hoeveel toeren ik de moter kan trekken.
Wat ik proefondervindelijk wel kan vermelden is dat hij origineel (met 140 pk dus) deed alsof hij geen adem meer had rond de 4000 tr/min.
Nu is het net alsof hij een extra duw in de rug krijgt rond 3800 a 4000 tr/min.
Hij trekt dan goed door maar tot hoeveel toeren... ik zou het niet weten.
Geplaatst: 30.12.2009 - 20:42
door Grootje
Bart, Je hebt in elk toeren gebied al meer vermogen en koppel, maar het klopt inderdaad dat je vanaf 4000 toeren echt flink vooruit gaat.
Geplaatst: 30.12.2009 - 20:54
door bart simpson
het koppel maakt tussen een 140pk en een 170 pk bij 3.750 t/min niets tot verwaarloosbaar weinig uit, een 170pk moet 750 t/min meer draaien (4.500 t/min) om "slechts" 10Nm meer af te geven