De zoektocht is begonnen .. Een tweedehands XC90
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Niet eens zoveel verschil met de V8 vs T6 volgens mij. Althans, dat beweren de fabriekscijfers.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- R.Bijl
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 19.03.2005 - 12:57
- Locatie: Bergambacht
- Contacteer:
klopt,met het verbruik zitten ze ook alle drie niet eens zoveel van elkaar af.....t5power schreef:Niet eens zoveel verschil met de V8 vs T6 volgens mij. Althans, dat beweren de fabriekscijfers.
Volvo V60 PIH Rebel Blue-Driver support line-Security line-Hybrid techno line-Winter line-Heico Volution.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik heb je voorsteltopic ook even doorgelezen en dan valt het op dat je een brede smaak voor auto's hebt, maar wel met een voorkeur voor de wat snellere varianten, op die van VW zelf na dan. Die XC90 is echter alles behalve snel. Persoonlijk vind ik zowel de D5 als de T6 veel te weinig vermogen hebben voor die auto. Je rijdt er niet mee voor je lol op de snelweg (en dan doel ik niet eens op het verbruik) en het parkeren is op de krappe parkeerplaatsen in NL een hel. Je hond zal de ruimte in de Golf V nog gaan missen! Want als je de derde zitrij omhoog geklapt hebt, vind alleen een Jack Russell daar voldoende ruimte om te liggen. Als je die derde rij wel leuk vind om te hebben, maar eigenlijk niet (veel) gaat gebruiken, kun je beter kiezen voor een V70/XC70 al dan niet met derde zitrij. Voor jouw budget zijn daar hele fraaie auto's voor te koop, die het op de meeste gebieden winnen van de XC90. Praktischer en voordeliger in het gebruik en veel vlotter dan zo'n XC90.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die V8 is relatief zuinig, rij je beheerst kom je zomaar op 1 op 8,5, dat is bij een T6 uitgesloten
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
In de S80 was het helaas ook geen succes, met de CO2 tax zal het naar mijn idee helemaal overgaan, een XC90 V8 stijgt in prijs wederom enorm dit jaar
Volvo for life
- rcrust
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 29.12.2009 - 18:33
Ik heb inderdaad een smaak voor snelle auto's. Ben ook in het bezit van een licencie om rally's te rijden en heb dat ook jaren op (redelijk) hoog niveau gedaan in de Benelux, Duitsland en Engeland. Alleen nu ik Papa wordt, moet je toch een beetje op andere dingen letten (veiligheid etc). Maar heb nu inmiddels twee XC90's op het oog. Eens kijken of ik er eerdaags langs kan voor een nadere kennismaking. Tis helaas wel een eindje rijden maar je moet er wat voor overhebben natuurlijk....Oceanracer schreef:Ik heb je voorsteltopic ook even doorgelezen en dan valt het op dat je een brede smaak voor auto's hebt, maar wel met een voorkeur voor de wat snellere varianten, op die van VW zelf na dan. Die XC90 is echter alles behalve snel. Persoonlijk vind ik zowel de D5 als de T6 veel te weinig vermogen hebben voor die auto. Je rijdt er niet mee voor je lol op de snelweg (en dan doel ik niet eens op het verbruik) en het parkeren is op de krappe parkeerplaatsen in NL een hel. Je hond zal de ruimte in de Golf V nog gaan missen! Want als je de derde zitrij omhoog geklapt hebt, vind alleen een Jack Russell daar voldoende ruimte om te liggen. Als je die derde rij wel leuk vind om te hebben, maar eigenlijk niet (veel) gaat gebruiken, kun je beter kiezen voor een V70/XC70 al dan niet met derde zitrij. Voor jouw budget zijn daar hele fraaie auto's voor te koop, die het op de meeste gebieden winnen van de XC90. Praktischer en voordeliger in het gebruik en veel vlotter dan zo'n XC90.
Nummer 1
Nummer 2
Op zoek naar een XC90......
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
FF een tip (maar je had het mogelijk zelf al gezien): de laatste betreft een import auto. Hoeft niet erg te zijn, maar let wel op taalinstellingen en afwijkende uitvoering etc. !
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- XXLC90
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 27.12.2007 - 15:43
En die uit Purmerend heeft niet de (voor een Exclusive) bekende 18" velgen en ik zie ook geen navigatiesysteem.
Wordt het nog leuk op de weg !?
http://xxlc90.roxer.com
http://xxlc90.roxer.com
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Als de historie bij auto 2 klopt zou ik die kiezen. Hij heeft meer opties (schuifdak en getinte ramen) en je koopt 'm bij een Volvo specialist/verkoper.
Het voordeel van de eerste auto is dat het om een NL auto gaat - historie makkelijk te achterhalen.
Bij auto 1 zou ik door een Volvo dealer een aankoopkeuring laten doen.
Het voordeel van de eerste auto is dat het om een NL auto gaat - historie makkelijk te achterhalen.
Bij auto 1 zou ik door een Volvo dealer een aankoopkeuring laten doen.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- rcrust
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 29.12.2009 - 18:33
Voorkeur gaat inderdaad uit naar de tweede, het feit dat het een import is, daar kan ik mee leven, als hij tenminste wel netjes met de juiste Nederlandse instellingen geleverd wordt. Maar aagezien hij bij een Volvo-specialist staat, moet dat toch nog wel in orde zijn of in orde te krijgen zijn.
Nog even een vraagje aan de T6 eigenaren hier, wat zijn de onderhoudsintervallen van een T6?
Nog even een vraagje aan de T6 eigenaren hier, wat zijn de onderhoudsintervallen van een T6?
Op zoek naar een XC90......
- XXLC90
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 27.12.2007 - 15:43
T6 onderhoud: elk jaar of 20000 km.
Wordt het nog leuk op de weg !?
http://xxlc90.roxer.com
http://xxlc90.roxer.com
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
net als van de 2.5T, de D5, de 2.4D en de V8 tot aan 2006
Volvo for life
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
De auto is al sinds 2006 in NL dus dat zal inmiddels allemaal aangepast zijn lijkt mij.......tenzij de Duitse eigenaar naar NL is verhuisd destijdsrcrust schreef:Voorkeur gaat inderdaad uit naar de tweede, het feit dat het een import is, daar kan ik mee leven, als hij tenminste wel netjes met de juiste Nederlandse instellingen geleverd wordt. Maar aagezien hij bij een Volvo-specialist staat, moet dat toch nog wel in orde zijn of in orde te krijgen zijn.

XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19
Toch als een v8 zuiniger is(logisch met oververmogen) en veel een t6 ook nog onder gemotoriseerd vinden wist ik het wel !
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een V8 heeft een 6 bak waar een T6 een 4 bak heeft, zal vast ook wat schelen
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19
net ff op mobile.de gekeken maar die v8 xc90,s zijn nog wel duur ook daar dus ?
Zou dat nog anders worden na verloop van tijd ?
Zou dat nog anders worden na verloop van tijd ?
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de T6 is er vanaf 2002, de V8 vanaf 2005
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
in principe wel
Volvo for life