Pagina 2 van 3
Geplaatst: 01.01.2010 - 10:24
door t5power
Niet eens zoveel verschil met de
V8 vs T6 volgens mij. Althans, dat beweren de fabriekscijfers.
Geplaatst: 01.01.2010 - 10:28
door R.Bijl
t5power schreef:Niet eens zoveel verschil met de
V8 vs T6 volgens mij. Althans, dat beweren de fabriekscijfers.
klopt,met het verbruik zitten ze ook alle drie niet eens zoveel van elkaar af.....
Geplaatst: 01.01.2010 - 10:42
door Oceanracer
Ik heb je voorsteltopic ook even doorgelezen en dan valt het op dat je een brede smaak voor auto's hebt, maar wel met een voorkeur voor de wat snellere varianten, op die van VW zelf na dan. Die XC90 is echter alles behalve snel. Persoonlijk vind ik zowel de D5 als de T6 veel te weinig vermogen hebben voor die auto. Je rijdt er niet mee voor je lol op de snelweg (en dan doel ik niet eens op het verbruik) en het parkeren is op de krappe parkeerplaatsen in NL een hel. Je hond zal de ruimte in de Golf V nog gaan missen! Want als je de derde zitrij omhoog geklapt hebt, vind alleen een Jack Russell daar voldoende ruimte om te liggen. Als je die derde rij wel leuk vind om te hebben, maar eigenlijk niet (veel) gaat gebruiken, kun je beter kiezen voor een V70/XC70 al dan niet met derde zitrij. Voor jouw budget zijn daar hele fraaie auto's voor te koop, die het op de meeste gebieden winnen van de XC90. Praktischer en voordeliger in het gebruik en veel vlotter dan zo'n XC90.
Geplaatst: 01.01.2010 - 11:04
door bart simpson
die V8 is relatief zuinig, rij je beheerst kom je zomaar op 1 op 8,5, dat is bij een T6 uitgesloten
Geplaatst: 01.01.2010 - 11:34
door 945i
En is een schitterende motor, zou in een V70 moeten hangen met AWD. \:D/
Geplaatst: 01.01.2010 - 11:40
door bart simpson
In de S80 was het helaas ook geen succes, met de CO2 tax zal het naar mijn idee helemaal overgaan, een XC90 V8 stijgt in prijs wederom enorm dit jaar
Geplaatst: 01.01.2010 - 14:59
door rcrust
Oceanracer schreef:Ik heb je voorsteltopic ook even doorgelezen en dan valt het op dat je een brede smaak voor auto's hebt, maar wel met een voorkeur voor de wat snellere varianten, op die van VW zelf na dan. Die XC90 is echter alles behalve snel. Persoonlijk vind ik zowel de D5 als de T6 veel te weinig vermogen hebben voor die auto. Je rijdt er niet mee voor je lol op de snelweg (en dan doel ik niet eens op het verbruik) en het parkeren is op de krappe parkeerplaatsen in NL een hel. Je hond zal de ruimte in de Golf V nog gaan missen! Want als je de derde zitrij omhoog geklapt hebt, vind alleen een Jack Russell daar voldoende ruimte om te liggen. Als je die derde rij wel leuk vind om te hebben, maar eigenlijk niet (veel) gaat gebruiken, kun je beter kiezen voor een V70/XC70 al dan niet met derde zitrij. Voor jouw budget zijn daar hele fraaie auto's voor te koop, die het op de meeste gebieden winnen van de XC90. Praktischer en voordeliger in het gebruik en veel vlotter dan zo'n XC90.
Ik heb inderdaad een smaak voor snelle auto's. Ben ook in het bezit van een licencie om rally's te rijden en heb dat ook jaren op (redelijk) hoog niveau gedaan in de Benelux, Duitsland en Engeland. Alleen nu ik Papa wordt, moet je toch een beetje op andere dingen letten (veiligheid etc). Maar heb nu inmiddels twee XC90's op het oog. Eens kijken of ik er eerdaags langs kan voor een nadere kennismaking. Tis helaas wel een eindje rijden maar je moet er wat voor overhebben natuurlijk....
Nummer 1
Nummer 2
Geplaatst: 01.01.2010 - 15:19
door sanco
FF een tip (maar je had het mogelijk zelf al gezien): de laatste betreft een import auto. Hoeft niet erg te zijn, maar let wel op taalinstellingen en afwijkende uitvoering etc. !
Geplaatst: 01.01.2010 - 15:30
door XXLC90
En die uit Purmerend heeft niet de (voor een Exclusive) bekende 18" velgen en ik zie ook geen navigatiesysteem.
Geplaatst: 01.01.2010 - 15:32
door Wolfs XC
Als de historie bij auto 2 klopt zou ik die kiezen. Hij heeft meer opties (schuifdak en getinte ramen) en je koopt 'm bij een Volvo specialist/verkoper.
Het voordeel van de eerste auto is dat het om een NL auto gaat - historie makkelijk te achterhalen.
Bij auto 1 zou ik door een Volvo dealer een aankoopkeuring laten doen.
Geplaatst: 01.01.2010 - 16:27
door rcrust
Voorkeur gaat inderdaad uit naar de tweede, het feit dat het een import is, daar kan ik mee leven, als hij tenminste wel netjes met de juiste Nederlandse instellingen geleverd wordt. Maar aagezien hij bij een Volvo-specialist staat, moet dat toch nog wel in orde zijn of in orde te krijgen zijn.
Nog even een vraagje aan de T6 eigenaren hier, wat zijn de onderhoudsintervallen van een T6?
Geplaatst: 01.01.2010 - 17:19
door XXLC90
T6 onderhoud: elk jaar of 20000 km.
Geplaatst: 01.01.2010 - 17:52
door bart simpson
net als van de 2.5T, de D5, de 2.4D en de V8 tot aan 2006
Geplaatst: 01.01.2010 - 18:48
door Wolfs XC
rcrust schreef:Voorkeur gaat inderdaad uit naar de tweede, het feit dat het een import is, daar kan ik mee leven, als hij tenminste wel netjes met de juiste Nederlandse instellingen geleverd wordt. Maar aagezien hij bij een Volvo-specialist staat, moet dat toch nog wel in orde zijn of in orde te krijgen zijn.
De auto is al sinds 2006 in NL dus dat zal inmiddels allemaal aangepast zijn lijkt mij.......tenzij de Duitse eigenaar naar NL is verhuisd destijds

Geplaatst: 01.01.2010 - 20:00
door s3wage
Toch als een v8 zuiniger is(logisch met oververmogen) en veel een t6 ook nog onder gemotoriseerd vinden wist ik het wel !
Geplaatst: 01.01.2010 - 20:21
door bart simpson
Een V8 heeft een 6 bak waar een T6 een 4 bak heeft, zal vast ook wat schelen
Geplaatst: 01.01.2010 - 20:36
door s3wage
net ff op mobile.de gekeken maar die v8 xc90,s zijn nog wel duur ook daar dus ?
Zou dat nog anders worden na verloop van tijd ?
Geplaatst: 01.01.2010 - 20:38
door bart simpson
de T6 is er vanaf 2002, de V8 vanaf 2005
Geplaatst: 01.01.2010 - 20:41
door s3wage
Kijk! ik snap het,dus over 3 jaar is dat prijs vershil eruit ?
Geplaatst: 01.01.2010 - 20:42
door bart simpson
in principe wel