Pagina 2 van 2
Geplaatst: 31.12.2009 - 14:53
door GekkeBelg
ja heb er ook al geluk mee gehad, de "sleutel" waarmee je die bouten kan losdraaien was beginnen doorbarsten. Maja, als je dan in een risicozone woont of werkt, kan het goedkoper zijn met vaste velgen te zitten, dan zonder velgen te zitten
Geplaatst: 31.12.2009 - 14:55
door Frederik Welvaert
hogie schreef:(je zou maar een lekke band gehad hebben ergens langs de weg)
Daar hoop ik al helemaal niet op, want na 1x een wiel afdraaien met het moersleuteltje bij het reservewiel is die sleutel ook al kaduk, waardoor ik er nu los mee over de moeren kan draaien (een moer half kapot daardoor, en de sleutel kapot)
Geplaatst: 01.01.2010 - 10:05
door Black 2.4T awd
diesel01 schreef:Deze groep heeft eigenlijk allemaal(enkelen die een verhoogte rijvaardigheidstrainingen hebben gehad uitgezonderd want die kunnen prima zonder) winterbanden vaak ook nog op LM omdat het er ook in de winter netjes uit moet zien.
Vreemde stelling (enkelen die een verhoogte rijvaardigheidstrainingen hebben gehad uitgezonderd want die kunnen prima zonder). Dus als we allemaal een verhoogde rijvaardigheidstraining gaan volgen, dan kunnen de winterbanden naar de (vuilnis) toe en gaan we allemaal zonder winterbanden rijden. Ook naar de wintersport? Hulpdiensten ook? Want deze krijgen ook een verhoogde rijvaardigheidstraning incl. slipcursus.
Geplaatst: 01.01.2010 - 10:14
door Oceanracer
Black 2.4T awd, ik denk dat je de winterbandendiscussie elders op het forum even gemist hebt. De stelling waar jij aan refereert is, laat ik zeggen, enigszins ironisch bedoeld.
Geplaatst: 01.01.2010 - 11:05
door volvo-jan
ik heb gewone wielmoeren zijn dus niet echt te beveiligen
gelukkig zullen ze de velgen van een 99er S40 niet zo snel meenemen denk ik

helemaal niet als ze gewoon op stalen velgen zitten

Geplaatst: 01.01.2010 - 13:17
door asta
Laat de illusie maar varen dat wielsloten vertragend werken.
Om ze los te krijgen draai je de overige 4 wielmoeten zo vast als je kan, hierna is het een koud kunstje om de wielmoer er zonder veel moeite uit te krijgen.
Dit is de manier die gebruikt word om je alsnog van je wielen af te helpen.
Jammer maar helaas.
Geplaatst: 01.01.2010 - 13:29
door Battlecruiser
Bij mij komen er geen slotbouten meer op!
Bij mijn vorige Volvo moesten ze er met heeeel veel moeite door de werkplaats afgehaald worden, nadat de sleuteldop geen vat meer kreeg op die ondingen. De ribbel van die slotbouten is veel te ondiep en door regelmatig wisselen van velgen (zomer/winterbanden!) slijten die profielen veel sneller dan je denkt.
Ik vertrouw nu maar op het opkrikalarm van de auto.
Geplaatst: 01.01.2010 - 15:34
door sanco
Battlecruiser schreef:Bij mij komen er geen slotbouten meer op! De ribbel van die slotbouten is veel te ondiep en door regelmatig wisselen van velgen (zomer/winterbanden!) slijten die profielen veel sneller dan je denkt.
Ben het op zich met je eens dat je die slotbouten met eng beleid moet hanteren. Toch denk ik dat de luchtsleutel de oorzaak van alle ellende is. Die gebruik ik nooit op die bouten / moeren. Gewoon met de hand lossen en op moment vastzetten en dan gaat het prima, ook na vele keren loshalen en vastzetten en er voor zorgen dat er geen troep tussen zit, dus dop en moer/bout moeten volledig aangrijpen.
Geplaatst: 01.01.2010 - 17:37
door Battlecruiser
Nee. de luchtsleutel is bij mij erg weinig gebruikt, want ik wisselde de zomer/winterbanden altijd zelf.
In de 4 1/2 jaar dat ik die auto had, zijn er in de werkplaats geen banden vervangen, noch remblokken of -schijven.
Geplaatst: 01.01.2010 - 20:13
door Black 2.4T awd
Oceanracer schreef:Black 2.4T awd, ik denk dat je de winterbandendiscussie elders op het forum even gemist hebt. De stelling waar jij aan refereert is, laat ik zeggen, enigszins ironisch bedoeld.
Nee, deze heb ik niet gemist. Maar de ironie was mij ontgaan.
Geplaatst: 04.01.2010 - 13:13
door diesel01
Oceanracer schreef:Black 2.4T awd, ik denk dat je de winterbandendiscussie elders op het forum even gemist hebt. De stelling waar jij aan refereert is, laat ik zeggen, enigszins ironisch bedoeld.
Thanks

Geplaatst: 07.01.2010 - 19:50
door sanco
Battlecruiser schreef:Nee. de luchtsleutel is bij mij erg weinig gebruikt, want ik wisselde de zomer/winterbanden altijd zelf.
Ok, dan is het inderdaad puur slecht, want meer voorzorgen kun je niet nemen. Daar zou het spul tegen moeten kunnen.
Overigens: ik was nog steeds in afwachting van de levering van de Latitudes. Vandaag blijkt: ze zijn niet meer leverbaar.....
Is een andere manier van erg gewild... nu dus Vredestein X-treme. We zullen 't zien, beter iets dan niets, want ik ga de komende dagen mijn eerste kilometers liever niet zonder de weg op...