Pagina 2 van 3
Geplaatst: 04.01.2010 - 00:09
door Ramon&Ramon
dat kan!
Daar is een cardan voor uitgevonden!
en je moet natuurlijk zorgen dat hij niet van de krik afvalt.
Maar ik denk dat je beter naar iemand toegaat die er verstand van heeft,dat lijkt me een betere oplossing
Ik weet niet waar je woont?
Geplaatst: 04.01.2010 - 00:10
door Gijsiejjj
Rotterdam.

Geplaatst: 04.01.2010 - 00:12
door volvo c70 t5
Ramon&Ramon schreef:dat kan!
Daar is een cardan voor uitgevonden!
en je moet natuurlijk zorgen dat hij niet van de krik afvalt.
Maar ik denk dat je beter naar iemand toegaat die er verstand van heeft,dat lijkt me een betere oplossing
Ik weet niet waar je woont?
Zeg je nou dat het kan?
Geplaatst: 04.01.2010 - 00:14
door Gijsiejjj
volvo c70 t5 schreef:Ramon&Ramon schreef:dat kan!
Daar is een cardan voor uitgevonden!
en je moet natuurlijk zorgen dat hij niet van de krik afvalt.
Maar ik denk dat je beter naar iemand toegaat die er verstand van heeft,dat lijkt me een betere oplossing
Ik weet niet waar je woont?
Zeg je nou dat het kan?
volgens mij zecht hij dat
Geplaatst: 04.01.2010 - 00:17
door volvo c70 t5
Als je de auto start met één wiel op de grond en het anderen wiel omhoog,ken je lachen...
Geplaatst: 04.01.2010 - 00:18
door Gijsiejjj
ja me buren;)
ik durf het ook niet vind het een beetje eng
Geplaatst: 04.01.2010 - 00:18
door Ramon&Ramon
Als er geen sper op de bak of cardan zit kan dat!
Je kunt dan een wiel van de grond krikken en laten draaien met behulp van de motor,zo simpel is dat!
Geplaatst: 04.01.2010 - 00:19
door Ramon&Ramon
volvo c70 t5 schreef:Als je de auto start met één wiel op de grond en het anderen wiel omhoog,ken je lachen...
Ik heb niet het idee dat je er ook maar iets van begrijpt!
Geplaatst: 04.01.2010 - 00:21
door Ramon&Ramon
Als je een wiel van de grond krikt,wordt er ook maar een wiel aangedreven,daar zorgt het cardan voor,die heft dat op,dus verdiep je nu eerst is in hoe een cardan werkt en geef dan uitleg!
Geplaatst: 04.01.2010 - 00:22
door Gijsiejjj
ik begrijp dus dat de cardan vermogen stuur naar het wiel met de minste weerstand? dus erg nadelig als je bvb met 1 wiel in de moddel rijdt of sneeuw en andere op asfalt?
Geplaatst: 04.01.2010 - 00:26
door volvo c70 t5
Doe het bij me pa in de werkplaats en je kan gelijk je spullen pakken.
Geplaatst: 04.01.2010 - 00:28
door Ramon&Ramon
nee,zo werkt het dus niet!
Als je bijv een bocht naar rechts maakt,maakt het linkerachterwiel de meeste omwentelingen en het rechtse wiel achter de minste omwentelingen,om dat verschil op te vangen zit er in het midden achter een cardan om deze verschillen op te heffen in omwentelingen..Dus als je een wiel van de grond krikt,gaat het andere wiel de dubbele snelheid draaien.
Als je 25 kom op de teller gaat rijden,draait het wiel dus met een snelheid van 50km!
Geplaatst: 04.01.2010 - 00:30
door Ramon&Ramon
Dus als er geen cardan tussen zou zitten,dan breken bij een bocht nemen de aandrijfassen.
Of de boel gaat wringen en kraken
Geplaatst: 04.01.2010 - 00:31
door Ramon&Ramon
volvo c70 t5 schreef:Doe het bij me pa in de werkplaats en je kan gelijk je spullen pakken.
Jij snapt het wel begrijp ik!
Ik neem aan dat je bij je pa in de garage werkt?
Toch iets beter opletten op school dan!
Geplaatst: 04.01.2010 - 00:33
door Gijsiejjj
ok maar als 1 wiel dus grip heeft en de andere 0 grip dus asfal en lucht gaat het vermogen naar de lucht.... dus sneeuw weerstand 0 asfalt wel weerstand gaat vermmogen naar wiel op sneeuw.
maar dit is off topic.....
ik ga wel even lang bij een garage hier en zet hem ff op de brug
bedankt
Geplaatst: 04.01.2010 - 00:36
door volvo c70 t5
Nee werk niet bij me pa,ja heel af en toe,maar op school zegen ze ook eigen veiligheid ga voor kan altijd wat geburen snapje en zeker als iemand er niet mee bekend is,en een krik is niet echt veilig.
Geplaatst: 04.01.2010 - 00:37
door Ramon&Ramon
volvo c70 t5 schreef:Doe het bij me pa in de werkplaats en je kan gelijk je spullen pakken.
Ik had gehoopt dat er toch wat meer respect zou zijn voor mensen hier die al meer dan 40 jaar in het autovak zitten,maar dat is een illusie begrijp ik.
Verdiep je eerst in de materie alvorens je te mengen in een onderwerp waar je zelf totaal niets van begrijpt.
Geplaatst: 04.01.2010 - 00:39
door volvo c70 t5
Ramon&Ramon schreef:volvo c70 t5 schreef:Doe het bij me pa in de werkplaats en je kan gelijk je spullen pakken.
Ik had gehoopt dat er toch wat meer respect zou zijn voor mensen hier die al meer dan 40 jaar in het autovak zitten,maar dat is een illusie begrijp ik.
Verdiep je eerst in de materie alvorens je te mengen in een onderwerp waar je zelf totaal niets van begrijpt.
Werk je voor je eigen?
Geplaatst: 04.01.2010 - 00:49
door arjan_de_jong
Wieltje opkrikken en dan motor laten lopen kan zeker niet kwaad... Pak natuurlijk wel een stevige krik waar hij stevig op kan staan en laat het vermogen niet in een keer los want dan kan hij door de stoot van de motor alsnog van de krik vallen. Gewoon rustig rem las laten of koppeling rustig op laten komen dan gaat alles prima.
Natuurlijk zullen ze het bij een dealer of garage niet op die manier doen maar dan zetten ze hem op een 2 koloms brug.
Sensor zal het in dit geval zeker niet zijn. maar antwoorde gewoon even een vraag.
Denk dat je het best even goed kan luisteren waar het geluid echt vandaan komt. Anders even iemand anders luisteren.
Geplaatst: 04.01.2010 - 15:04
door Gijsiejjj