Pagina 2 van 2

Geplaatst: 03.01.2010 - 21:54
door Richard
Hahaha, hoe raad je het zo Ben ;)

Geplaatst: 03.01.2010 - 21:54
door Richard
Bart schreef:Oh ja? Linkje?
Heheh, ik mocht toch ook niet naar Cappelle a/d Ijsel. ;)

Geplaatst: 04.01.2010 - 07:09
door JacoS80
Ik zeg de V70 eruit, rond de 2 en de 4 ton komen er vaak dure reparaties is mijn ervaring. Daarbij is dieselen bij 3000km per jaar niet kostenefficient. Onderhoud aan de 240 is redelijk betaalbaar, hoewel...... bij ons moet de kachelventilator vervangen worden en dat schijnt nog een hele klus te zijn dus veel arbeid.

Geplaatst: 04.01.2010 - 09:55
door Battlecruiser
Ik hoop trouwens wel dat die 240 van vóór 1-1-1987 is? Anders behaalt hij nooit de status van oldtimer en dat zou jammer (en duur) zijn.

Geplaatst: 04.01.2010 - 11:24
door V480-S60
Zie zijn onderschrift Battlecruiser. De 240 is van 1989. Dus te jong!

In dit geval is de keuze voor de 240 dus een puur emotionele, voor de V70 een puur rationele.

Geplaatst: 04.01.2010 - 11:31
door 945i
En voor de verkoop van de XC, de verstandigste. :razz:

Geplaatst: 04.01.2010 - 11:37
door Battlecruiser
Als we allemaal de verstandigste keuze hadden gemaakt, hadden we een Alto, da's pas goedkoop.
Maar de keuze voor Volvo is sowieso een mix van rationele argumenten en emotionele.

Het is trouwens ook niet erg rationeel om iemand die nét een XC90 heeft gekocht om zijn 9 jaar oude V70 af te lossen het advies te geven om een luxere nieuwere auto te laten vervangen door een oudere minder luxere auto...

Geplaatst: 04.01.2010 - 11:52
door bart simpson
Battlecruiser schreef:Ik hoop trouwens wel dat die 240 van vóór 1-1-1987 is? Anders behaalt hij nooit de status van oldtimer en dat zou jammer (en duur) zijn.
die paar tientjes zou ik me nu ook niet druk over maken...

Geplaatst: 04.01.2010 - 11:55
door Battlecruiser
Voor eigen gebruik wellicht niet, maar voor de waarde van zo'n auto wél.

Geplaatst: 04.01.2010 - 11:56
door 945i
Verstandig hoeft niet de goedkoopste oplossing te zijn natuurlijk..

Van mij mogen alle SUV achtigen uit het straatbeeld verdwijnen, en nee, dat heeft niets met jaloezie te maken.

Deze totaal overbodige auto's zijn een gevaar voor de overige weggebruikers. Ze versperren je overzicht op snelwegen, ze zijn te zwaar en te groot bij een aanrijding wat (onnodig) zware schade tot gevolg heeft bij anderen.
Ze rijden belabberd en bieden niet meer ruimte dan een flinke station, ze verbruiken (te) veel brandstof.. zo kan je nog wel even doorgaan.
Het vreemde is ook dat als ik Zondags wel eens naar Ajax ga, altijd rechts over de vluchtstrook ingehaald word door allerlei LR's,Q7's, X5en, XC's en ML's. Het doet schijnbaar iets met mensen, dat hoger dan de rest zitten... :?

Als je zo'n auto nodig hebt voor hobby (paardentrailer oid) of beroep, dan ja, ideaal!
De rest zijn voorvocht mensen, zou een bekend cabaretier zeggen. ;) :lol:

Geplaatst: 04.01.2010 - 17:35
door Battlecruiser
Dat vinden nou ook de eigenaren van kleine autootjes van onze grote Volvo-stations.
Oftewel: het is allemaal zo relatief.

Geplaatst: 04.01.2010 - 17:42
door 945i
Tja, dat is misschien ook wel zo...(alhoewel die hele kleintjes ook weer een gevaar op de weg zijn zijn..) :razz:

Geplaatst: 04.01.2010 - 19:36
door oudegroen
Misschien heeft iemand nog een nederlands kenteken + chassisnummer van een bordeauxrode 240 sedan in de aanbieding...

Geplaatst: 08.01.2010 - 10:00
door mightyspawn
JacoS80 schreef:Ik zeg de V70 eruit, rond de 2 en de 4 ton komen er vaak dure reparaties is mijn ervaring. Daarbij is dieselen bij 3000km per jaar niet kostenefficient. Onderhoud aan de 240 is redelijk betaalbaar, hoewel...... bij ons moet de kachelventilator vervangen worden en dat schijnt nog een hele klus te zijn dus veel arbeid.
Zolang er geen airco in zit een koud kunstje. Prima zelf te doen.

Geplaatst: 08.01.2010 - 10:26
door diesel01
945i schreef:Verstandig hoeft niet de goedkoopste oplossing te zijn natuurlijk..

Van mij mogen alle SUV achtigen uit het straatbeeld verdwijnen, en nee, dat heeft niets met jaloezie te maken.

Deze totaal overbodige auto's zijn een gevaar voor de overige weggebruikers. Ze versperren je overzicht op snelwegen, ze zijn te zwaar en te groot bij een aanrijding wat (onnodig) zware schade tot gevolg heeft bij anderen.
Ze rijden belabberd en bieden niet meer ruimte dan een flinke station, ze verbruiken (te) veel brandstof.. zo kan je nog wel even doorgaan.
Het vreemde is ook dat als ik Zondags wel eens naar Ajax ga, altijd rechts over de vluchtstrook ingehaald word door allerlei LR's,Q7's, X5en, XC's en ML's. Het doet schijnbaar iets met mensen, dat hoger dan de rest zitten... :?

Als je zo'n auto nodig hebt voor hobby (paardentrailer oid) of beroep, dan ja, ideaal!
De rest zijn voorvocht mensen, zou een bekend cabaretier zeggen. ;) :lol:
Die zelfde cabaretier was wel één van de eerste 850 stationrijders want dat stond zo leuk voor zijn golf tas.
Er is een gezegde ....... l.llen ......vullen.
Ik moet altijd zoooo nodig naar de toilet van bovenstaande verhalen, en nee ik heb geen SUV, deze gedachten doen mij denken aan een bepaald stuk duitsland waar voor het jaar 1989 nog een muur omheen stond.

Geplaatst: 08.01.2010 - 10:32
door 945i
Grappig dat een aantal feiten en constateringen je aan een bepaald land laat denken.

Geplaatst: 08.01.2010 - 10:48
door diesel01
Ik bedoel ermee te zeggen dat mensen vaak praten zoals dat het beste in hun straatje uitkomt.
Ik kan best genieten van een grote SUV als autoliefhebber, bovendien steunen deze mensen de staat bovengemiddeld door afdrachten BPM benzine aczijns en de 52% belasting.(kunnen ze weer zout van kopen)
Ik krijg altijd rillingen als ik dan hoor of lees dat mensen dat willen betuttelen.
Het feit dat jij je stoort aan dergelijke auto's die jouw passeren over de vluchtstrook heeft meer te maken met je gemoedstoestand(gezellig stukje voetbal kijken op zondag) op dat moment en en je weerzin tegen dit type auto.

Geplaatst: 08.01.2010 - 10:55
door Max
Bart schreef:De V70 voor een mooie prijs aan mij verkopen, weet je ook zeker dat hij bij een liefhebber terecht komt ;-).
Of de 240 mogelijk aan mij :)

Geplaatst: 08.01.2010 - 14:03
door ps-amazon
even terug naar de oorspronkelijke vraag, wat te doen met drie auto's.....
Ik heb mijzelf de afgelopen jaren regelmatig die vraag gesteld en nooit een goed antwoord kunnen vinden, gevolg is dat er nu vijf auto's in de garage staan (de zesde is in onderhandeling) en een paar motoren;

het gaat hier tussen twee relatief moderne auto's en een oudere auto; een 240 een oldtimer noemen gaat me te ver; in mijn beleving is een oldtimer vooroorlogs met carbidlampen en zo; de naoorlogse modellen zijn klassiek en vanaf 1970 in het aankomend klassiek of youngtimer;
persoonlijk probeer ik niet teveel van hetzelfde te houden, dus als je een 240 wilt houden om emotionele redenen moet je dat zeker doen en zou ik de keuze maken tussen de V70 en de XC90; en daar de XC90 net is aangeschaft en toch wat meer biedt dan een V70 zou de keus voor mij snel gemaakt zijn;
een 240 houden als belegging is nog linker dan sparen bij Icesave; denken dat dit soort auto's straks niet aan te slepen zijn als de kilometerheffing een feit is lijkt mij ook een misvatting; de hedendaagse automobilist is comfortabele, luxe, sleutelarme auto's gewend met grote onderhoudsintervallen waar de gemiddelde 240, met alle respect overigens, niet aan kan beantwoorden; natuurlijk duiken er wel eens verhalen op van klassiekers die tonnen rijden zonder dat de motorkap open hoeft, maar dat zijn uitzonderingen;
als je de ruimte en financiën hebt zou ik niets verkopen, het is een heerlijk gevoel om 's ochtends voor je garage te staan en te denken: welke pakken we vandaag....

Geplaatst: 08.01.2010 - 15:28
door mightyspawn
Battlecruiser schreef:Voor eigen gebruik wellicht niet, maar voor de waarde van zo'n auto wél.
Ja in NL voor een stomme reden. In het buitenland niet. Die zogenaamde dure modellen verkopen ze voor een habbekrats in Zweden.