Pagina 2 van 3
Geplaatst: 05.05.2006 - 10:33
door BertjeB
waarschijnlijk heb je dit gebruikt Olympus1....
is een heel goed product!
http://www.forte-nwe.com/
even bij productinfo kijken onder brandstof.
kan geen kwaad om elke paar lege tanks een keertje een flesje in de tank te kieperen, een soort anti cholesterol voor je diesel injectie systeem
en het helpt! (natuurlijk niet als de rookontwikkeling komt door een kapotte slang ofzoiets

)
greetzzzzz Bert.
Geplaatst: 17.05.2006 - 23:25
door olympus1
jaaa, ik heb ook gemerkt dat de vermogen van de auto niet is zoals het moet zijn.Denk er mss aan om een ander te gaan kopen, maja ik rij heel graag met mijn volvo hé !!!
Is er een manier om te zien of de intercooler kpot is ???
Geplaatst: 28.08.2006 - 01:30
door olympus1
hij rijdt weer zo soepel als toen hij nog jong was se....
Heb de auto binnengedaan om de servo van de rem te laten maken.. en toen ik hem ging oppikken vroegen ze aan mij of ik vond dat de auto zeer slecht optrok, waarop ik een dikke JA zei, en ze zeiden mij dat de muchtmassameter kapot was.. Alléé dan maar laten vervangen, 250euries maar het was dik zijn geld waard.. zo goed heft hij nog niet gewerkt zelfs... Dus vanaf nu vermogen genoeg... héhé en denk er mss aan om hem te laten chiptunen maar we zien wel hé !!!
Geplaatst: 13.09.2006 - 11:37
door eXite
Bij rokende diesels kun je eventueel ook een k&m luchtfilter overwegen. Laat meer lucht door, dus meer verbranding, dus minder rookontwikkeling.
Geplaatst: 13.09.2006 - 12:01
door Skywalker
eXite schreef:Bij rokende diesels kun je eventueel ook een k&m luchtfilter overwegen. Laat meer lucht door, dus meer verbranding, dus minder rookontwikkeling.
K&N filter wordt door tuners stellig afgeraden. Het originele filter is uitstekend op voorwaarde dat het conform de onderhoudsinterval wordt vernieuwd.
Geplaatst: 18.09.2006 - 21:34
door pieter007
waarom worden de k&n's afgeraden ?
Geplaatst: 18.09.2006 - 21:47
door Skywalker
Voor mijn 2.5 tdi werd het afgeraden omdat de tdi er beslist minder van gaat "lopen"
Meestal is voor benzinemotoren het K&N filter een uitstekende keus.
Off topic: de Duitse techneut die mijn BMW motorfiest synchroniseert raadde mij ook af om een K&N filter te plaatsen. Verdere details moet ik helaas schuldig blijven.
Geplaatst: 20.09.2006 - 13:06
door pieter007
las je meer lucht krijgt gaat die sensor dat toch meten ?
en de mengverhouding aanpassen ?
Geplaatst: 20.09.2006 - 15:28
door Skywalker
Pieter 007
Veel meer kan ik er ook niet over zeggen. Ik heb alleen geschreven wat mij (door twee verschillende specialisten) is aangeraden.
Verder weet ik dat K&N filters een goede reputatie hebben, dus daar twijfel ik niet aan. Zelf houd ik me aan het advies van de mensen waarin in veel vertrouwen heb. Misschien dat er nog anderen zijn met ervaringen??
ROETBLAZEN
Geplaatst: 06.10.2006 - 18:37
door nordicman
K & N filters behoren te worden geimpregneerd met een speciale olie, welnu, van deze olie krijg je een vettige aanslag op je luchtmassa-meter, waardoor deze niet goed meer werkt, en problemen gaat geven door teveel of teweinig brandstof toevoeren bij een verkeerd gemeten lucht hoeveelheid.
Roken van een diesel wordt vaak veroorzaakt door vervuiling agv. te lage snelheden rijden in en te hoge versnelling.
Een diesel moet je af en toe FF roetblazen:
Even een paar keer goed op het gas, en dan ineens gas los laten, hierna moet het roken minder worden.
Geplaatst: 06.10.2006 - 20:05
door Nutcaze
Ik vind die rookontwikkeling ook nog steeds een vreemde zaak. Ik heb hiervoor een S70 gehad met die motor en als je inderdaad een beetje gas gaf bij het stoplicht trok je een mooi zwart rookgordijn achter je. Aan de dealer gevraagd wat dat was, ze zeiden dat het heel normaal was. Zo'n roettest kwam ie bij de APK makkelijk door, was ook bij hen ook geen twijfel over of dat wel of niet goed zou zijn want ze hadden het nog nooit meegemaakt dat er eentje niet doorkwam. Maar goed heb nu een S80 met dezelfde 2.5D motor maar die heeft daar helemaal geen last van? Wat me wel opviel bij die vorige motor is dat ik de kleppen heel hard kon horen tikken, ok nagevraagd bij de dealer..was niets aan de hand ook weer. Nou ja als je die ouwe diesel hoort uit de VW LT die ze in de 740 o.a. hadden gelegd was dat nog erger en die draaien ook nog steeds dus wat dat betreft... Maar goed volgens Volvo is er niets aan de hand bij sterke rookontwikkeling tijdens gasgeven.
Geplaatst: 10.12.2006 - 18:44
door volvotegneutje
olympus1 schreef:hij rijdt weer zo soepel als toen hij nog jong was se....
Heb de auto binnengedaan om de servo van de rem te laten maken.. en toen ik hem ging oppikken vroegen ze aan mij of ik vond dat de auto zeer slecht optrok, waarop ik een dikke JA zei, en ze zeiden mij dat de muchtmassameter kapot was.. Alléé dan maar laten vervangen, 250euries maar het was dik zijn geld waard.. zo goed heft hij nog niet gewerkt zelfs... Dus vanaf nu vermogen genoeg... héhé en denk er mss aan om hem te laten chiptunen maar we zien wel hé !!!
waarom is de servo vervangen?
Geplaatst: 11.12.2006 - 23:48
door s80 D5 automaat
Het klak geluid bij olympus1 is waarschijnlijk het in en uitschakelen van de aircopomp
Geplaatst: 12.12.2006 - 06:51
door volvotegneutje
olympus1 schreef:hij rijdt weer zo soepel als toen hij nog jong was se....
Heb de auto binnengedaan om de servo van de rem te laten maken.. en toen ik hem ging oppikken vroegen ze aan mij of ik vond dat de auto zeer slecht optrok, waarop ik een dikke JA zei, en ze zeiden mij dat de muchtmassameter kapot was.. Alléé dan maar laten vervangen, 250euries maar het was dik zijn geld waard.. zo goed heft hij nog niet gewerkt zelfs... Dus vanaf nu vermogen genoeg... héhé en denk er mss aan om hem te laten chiptunen maar we zien wel hé !!!
waarom is de servo vervangen?
Geplaatst: 17.12.2006 - 11:53
door olympus1
Servo van de remmen, zat een fit in dus de remmen begonnen te blazen hé !!!
Ohja, Die tik is niet het aanslaan van de airco, want dat is eigenlijk een zachte tik.... deze is dus echt wel iets luider en gaat mee met de motorgeluiden, klak, klak,klak dus..... het is dus iets dat met de motor mee beweegt, dermee... mss een klepstooter ofzo ???
En iets nieuws bij :evil: :evil:
De auto trilt zeer hard mee met de motor, enkel bij het stilstaan en in D!!!
In N of P doet hij gewoon normaal... Gaat mij weer geld kosten zeker ???
Geplaatst: 17.12.2006 - 12:00
door volvotegneutje
olympus1 schreef:Servo van de remmen, zat een fit in dus de remmen begonnen te blazen hé !!!
Ohja, Die tik is niet het aanslaan van de airco, want dat is eigenlijk een zachte tik.... deze is dus echt wel iets luider en gaat mee met de motorgeluiden, klak, klak,klak dus..... het is dus iets dat met de motor mee beweegt, dermee... mss een klepstooter ofzo ???
En iets nieuws bij :evil: :evil:
De auto trilt zeer hard mee met de motor, enkel bij het stilstaan en in D!!!
In N of P doet hij gewoon normaal... Gaat mij weer geld kosten zeker ???
lekke motorubbers?
Geplaatst: 17.12.2006 - 13:12
door olympus1
je bedoelt waar de motor op steunt ????
Hopelijk niet, das een groot kostenplaatje dan denk ik...
Geplaatst: 17.12.2006 - 13:20
door volvotegneutje
olympus1 schreef:je bedoelt waar de motor op steunt ????
Hopelijk niet, das een groot kostenplaatje dan denk ik...
inderdaad de twee motorrubbers waar de motor op steunt woden d.m.v motorvacuum zachter gemaakt waardoor de motor stationair minder trillingen doorgeeft aan de auto, de rubbers zelf gaan niet vaak kapot wel de vacuumslangetjes er naar toe
Geplaatst: 17.12.2006 - 21:22
door streetie
de oude audi diesel motoren staan bekend om de sterke roetvorming daar is de 2.5D geen uitzondering mee. Zelfs een roetfilter is niet leverbaar door volvo op deze motor helaas. Als dat wel mogelijk was geweest had ik dat gedaan.
Geplaatst: 22.12.2006 - 15:02
door v40pokemon
paulvb schreef:V-Power van Shell erin, werkt echt goed en je rijdt langer met een tank (mag ook wel gezien het prijsverschil met normale diesel)
Een direct gunstiger verbruik kan ik niet zeggen met het gebruik van V-power. Ik tank nu al 8x achter elkaar V-power, maar verbruik geen verschil. Wel is duidelijk dat-ie sterk minder rookt. Afgelopen weekend ben ik naar mn schoonouders gegaan diep in duitsland en ik heb ik de CC op 180 gezet voor anderhalf uur lang. Het verbruik is dan ongeveer 1:11 sindsdien rookt hij alleen nog een beetje als-ie koud is en reageert ie stukken beter op het gas. ik heb de indruk dat de motor nu een stuk schoner is van binnen. V-power is dus wel schoner, maar in mijn geval niet zuiniger.