Pagina 2 van 2
Geplaatst: 05.01.2010 - 21:36
door marcelV70R
aertssenhjc schreef:waarom heb je dan i.v.m. "financiele redenen" geen 140 pk versie genomen?? :roll: M.a.w. je wil wel de fun, maar er niet voor betalen? en plankgas doortrappen met een T5 op LPG is het slechtste idee wat er is, tenminste als je langer van je auto wilt genieten.
hier verder op in het forum is ook iemand die zijn "R" wil voorzien van LPG....Ik snap dat gewoon niet....
leg mij dit eens uit!!!
wat snap je niet als iemand zn R op gas wil zetten???
ik heb mn vorige R ook op LPI gezet 2jaar terug
gewoon omdat de benzine prijzen de lucht in schoten
ik rijdt ongeveer 20dkm p/j
en dan kan LPI heel goed uit(als je er in blijft rijden tenminste)
het is goedkoper als je een gas auto koopt waar het al in zit,
maar als je langer in je auto blijft rijden kan het zeker uit
ik had dan welliswaar een classic model,
en die lopen makkelijker op gas dan de nieuwere modellen
maar met wat aanpassingen(flashlub) kan het heel best
en wat betreft het blazen met een turbo op gas!!
helemaal geen probleem hoor
hoef je echt niet over te zetten op benzine!!
gewoon even een specialist bellen(in mijn geval Mesman in Son)
Marcel
Geplaatst: 05.01.2010 - 21:48
door aertssenhjc
Feit blijft dat je geen T5 koopt voor een aantrekkelijk financieel "voordeel"... nog sterker geld dit voor een R!! kennelijk wil of kan je de brandstofkosten dan niet ophoesten... logischerwijs is dit de conclusie die dan getrokken wordt...
daarom zeg ik: kies dan een 140 pk. of wat mij betreft een 170.
Ik sta elke week bij de pomp €80,- af te tikken. Dit wist ik toen ik mijn auto kocht. Ik rijd er met wat mazzel 650km mee. ook dit wist ik....maar zodra ik moet gaan zoeken naar een alternative brandstof omdat ik het niet WIL of KAN betalen, vliegt hij er linea recta uit...
Maargoed, dat is mijn mening. ieder voor zich in dit verhaal.
EDIT: blazen op gas...ik kijk wel uit....
Geplaatst: 05.01.2010 - 22:10
door t5power
aertssenhjc schreef:
daarom zeg ik: kies dan een 140 pk. of wat mij betreft een 170.
Ik sta elke week bij de pomp €80,- af te tikken. Dit wist ik toen ik mijn auto kocht. Ik rijd er met wat mazzel 650km mee. ook dit wist ik....
Zou het nou veel uitmaken? Ik rijd met mijn t5 ook 650-700km, met een 140/170 misschien 1 op 11? Misschien 750 km. Op jaarbasis moet je dan echt veel rijden als het uit zal maken.
Geplaatst: 05.01.2010 - 22:14
door aertssenhjc
Erg pessimistisch als het gaat om de 140/170. deze zijn wel iets zuiniger hor..
Geplaatst: 05.01.2010 - 22:15
door Ludo
aertssenhjc schreef:kennelijk wil of kan je de brandstofkosten dan niet ophoesten...
Niet willen, of kunnen zijn wel 2 totaal verschillende dingen.
aertssenhjc schreef:EDIT: blazen op gas...ik kijk wel uit....
Das goed, dan schrik je ook niet als ik straks lachend en zwaaiend voorbij kom?. :twisted:
Geplaatst: 05.01.2010 - 22:16
door aertssenhjc
Ludo schreef:aertssenhjc schreef:kennelijk wil of kan je de brandstofkosten dan niet ophoesten...
Niet willen, of kunnen zijn wel 2 totaal verschillende dingen.
Exact mijn punt..
aertssenhjc schreef:EDIT: blazen op gas...ik kijk wel uit....
Das goed, dan schrik je ook niet als ik straks lachend en zwaaiend voorbij kom?. :twisted:[/quote]
Weet je het zeker ja?....

Geplaatst: 05.01.2010 - 22:20
door Ludo
aertssenhjc schreef:Ludo schreef:aertssenhjc schreef:kennelijk wil of kan je de brandstofkosten dan niet ophoesten...
Niet willen, of kunnen zijn wel 2 totaal verschillende dingen.
Exact mijn punt..
Misschien heb ik het verkeer omschreven, maar bedoel: niet willen, of niet kunnen...
Geplaatst: 05.01.2010 - 22:27
door marcelV70R
aertssenhjc schreef:Feit blijft dat je geen T5 koopt voor een aantrekkelijk financieel "voordeel"... nog sterker geld dit voor een R!! kennelijk wil of kan je de brandstofkosten dan niet ophoesten... logischerwijs is dit de conclusie die dan getrokken wordt...
daarom zeg ik: kies dan een 140 pk. of wat mij betreft een 170.
Ik sta elke week bij de pomp €80,- af te tikken. Dit wist ik toen ik mijn auto kocht. Ik rijd er met wat mazzel 650km mee. ook dit wist ik....maar zodra ik moet gaan zoeken naar een alternative brandstof omdat ik het niet WIL of KAN betalen, vliegt hij er linea recta uit...
Maargoed, dat is mijn mening. ieder voor zich in dit verhaal.
EDIT: blazen op gas...ik kijk wel uit....
nou nou wat weer lekker kort door de bocht zeg!!
dus jij zegt als je een T5 of een R hebt
moet je maar gewoon op benzine blijven rijden!!
omdat je dan schijnbaar geld zat hebt??
wat een gelul zeg!!
heeft helemaal niks met kunnen betalen te maken
maar als je met een alternatieve brandstof per saldo minder betaald
ben je toch een dief van je eigen portomonaie om het niet te doen!!
wat is er nou mis mee om op gas te gaan rijden
als je genoeg km p/j rijdt kan het gewoon uit
turbo of niet, maakt geen kont uit hoor!!
en "blazen"op gas kan heel best hoor
alles kan kapot, ook als je "blaast"met een non turbo hoor!!!
Marcel
Geplaatst: 05.01.2010 - 22:32
door t5power
aertssenhjc schreef:Erg pessimistisch als het gaat om de 140/170. deze zijn wel iets zuiniger hor..
Laten we de gebruikswaarden er eens bij halen en kijken of je gelijk hebt.
140 pk
verbruik binnen beb. kom
(1 op 7,9)
verbruik buiten beb. kom
(1 op 14,3)
verbruik gemiddeld
(1 op 11,0)
170pk
verbruik binnen beb. kom
(1 op 7,8)
verbruik buiten beb. kom
(1 op 13,7)
verbruik gemiddeld
(1 op 10,8)
200pk (jouw versie)
verbruik binnen beb. kom
(1 op 7,9)
verbruik buiten beb. kom
(1 op 13,5)
verbruik gemiddeld
(1 op 10,8)
t5 250pk
verbruik binnen beb. kom
(1 op 7,9)
verbruik buiten beb. kom
(1 op 13,3)
verbruik gemiddeld
(1 op 10,6)
R 300pk
verbruik binnen beb. kom
(1 op 6,7)
verbruik buiten beb. kom
(1 op 11,6)
verbruik gemiddeld
(1 op 9,2)
Auto in kwestie was de T5. Volgens aertssenhjc had TS maar een 140pk moeten kopen want dat had hem erg gescheeld in de beurs.
Gemiddeld rijden we circa 20.000
met 140 pk is dat 20.000 / 11 km per l = 1818 x 1.4 = 2545 euro
met 250 pk is dat 20.000 / 10.6 km per l = 1886 x 1.4 = 2641 euro
Kleine 100 euro verschil.....

Geplaatst: 05.01.2010 - 22:34
door marcelV70R
het verbruik wordt voor het grootste gedeelte
bepaald door je rechtervoet!!
Marcel
Geplaatst: 05.01.2010 - 22:36
door t5power
marcelV70R schreef:het verbruik wordt voor het grootste gedeelte
bepaald door je rechtervoet!!
Marcel
Natuurlijk, maar hier in NL kun je 90% van de gevallen niet echt lekker doorgassen. Kijk je toch weer fijn tegen de bumper van je voorganger aan.
Geplaatst: 05.01.2010 - 23:02
door Chiel
Waar de discussie over begon is of het aantrekkelijker was bij 10.000 km p/j een lpginstallatie in te bouwen. Kijk eens op bijgaande link en vul je gegevens in om het omslagpunt te berekenen bij de rekenmodule. Ik denk dat het dan even schrikken is v.w.b. de conclusie.
http://www.autogas.nl/
Geplaatst: 05.01.2010 - 23:51
door Gast
11 km per Liter gemiddeld? Dat zijn er maar weinig die dat redden met een 140 PK.
Je moet denk ik wel reëel zijn met de verbruikswaarden.
Waarom geen diesel? (ik ben ook een LPG man, maar mijn diesel bevalt goed)
Geplaatst: 06.01.2010 - 18:24
door gerjankrul
Wat een boel berichten. Wat me meteen opvalt is dat er een beetje een nare toon hangt bij sommige berichten. Wellicht dat mijn openingsbericht daartoe gezet heeft. Ik zal het nader verklaren:
Wij waren op zoek naar een V70, niet specifiek naar een T5, sterker nog, ik ben geen Volvo kenner en wist tot het moment dat ik de V70 op de dam had en ben gaan googlen, niet dat een T5, 250 PK had. Dus de "FUN" factor is wel aanwezig maar niet bewust. We hebben deze V70 gekozen omdat ik opzoek was naar een automaat met lederen bekleding. Deze stond op mijn lijst en de prijs stond mij heel erg aan.
De vraag over LPG is meer een hypothetische vraag dan een realistische.
Ik heb tot hiervoor eigenlijk altijd diesel gereden, de laatste was een Renault Megane. Omdat ik de prijs van benzine en die van LPG wel eens langs de weg zie is het natuurlijk voordeliger om je tank met LPG te vullen dan met benzine.
Het is ook niet zo dat ik niet WIL of KAN. Ik WIL de benzine wel betalen en KAN hem ook zeker wel betalen.
Maarrrrr....
Bijv. als ik een brood bij de bakker voor 2 euro moet kopen en bij de super voor 1 euro, dan WIL ik hem wel bij de bakker kopen en KAN hem ook wel kopen maar bij de super is hij voordeliger.
Waar ik natuurlijk niet op zit te wachten is dat ik hem bij de super koop, onderweg naar huis de zak uit elkaar valt en het brood op straat dondert, zodat ik alsnog naar de bakker moet. Dit bedoel ik met "financiele redenen".
Goedkoper is altijd leuker, maar het moet niet slechter zijn.
Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.
Geplaatst: 06.01.2010 - 19:16
door t5power
gerjankrul schreef:
Het is ook niet zo dat ik niet WIL of KAN. Ik WIL de benzine wel betalen en KAN hem ook zeker wel betalen.
Maarrrrr....
Bijv. als ik een brood bij de bakker voor 2 euro moet kopen en bij de super voor 1 euro, dan WIL ik hem wel bij de bakker kopen en KAN hem ook wel kopen maar bij de super is hij voordeliger.
Waar ik natuurlijk niet op zit te wachten is dat ik hem bij de super koop, onderweg naar huis de zak uit elkaar valt en het brood op straat dondert, zodat ik alsnog naar de bakker moet. Dit bedoel ik met "financiele redenen".
Goedkoper is altijd leuker, maar het moet niet slechter zijn.
Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.
Compleet duidelijk, zo denk ik er ook over maar op 1 of andere manier (afgezien van de technische redenen) vinden sommige mensen het hier not done om met een high performance auto op LPG te rijden, alsof je zou moeten worden gestraft omdat je al zo lekker rijdt. Pure jaloezie als je het mij vraagt, kan niks anders bedenken.
Geplaatst: 06.01.2010 - 19:36
door s3wage
Ja idd,terwijl gasinstallaties steeds beter en proffesioneler worden en almaar aan populariteit winnen !