Pagina 2 van 4

Geplaatst: 07.01.2010 - 18:07
door EwoutSchalkwijk
Thamar schreef:Lekker die koude in Noorwegen ;)
Vond het deze zomer ook al best koud als we de Jotunheimen doorreden, -2...


Nou was de afgelopen zomer ook gewoon k*t. De hele maand jullie is het tussen de 10 en 14 graden gemiddeld geweest en augustus hield ook niet over. September daarentegen was kwalitatief een zeer mooie maand.

Zelf ken ik de zomers in het gebied waar ik woon als stabiel en warm. Echt landklimaat. Volgende keer beter zullen we maar zeggen. Nu worden wel wel getrakteerd op een heerlijke winter :-).

Geplaatst: 07.01.2010 - 18:52
door Christopher
Ik moet zeggen... Ik heb (tot nog toe) maar één probleem met deze lage temperaturen; dat ik elke ochtend weer moet krabben.
Oh jah, ook moet de ruitensproeiervloeistof redelijk vaak bijgevuld worden...

Verder laat mijn auto me totaal niet in de steek gelukkig, zelfs niet als ik instap en er staat -14. (Wel even twee keer voorgloeien)

Geplaatst: 07.01.2010 - 19:17
door EwoutSchalkwijk
Christopher schreef:Verder laat mijn auto me totaal niet in de steek gelukkig, zelfs niet als ik instap en er staat -14. (Wel even twee keer voorgloeien)
Maar, is er dan niet iets mis met je gloeipluggen? Ik bedoel -14 is toch niet echt koud? Ik zou verwachten tot minimaal -20 1x gloeien...

Ewout

Geplaatst: 07.01.2010 - 19:41
door Christopher
Ik zou het niet weten. Ik gloei uit voorzorg 2x voor omdat ik dat met een diesel in een minder luxe auto ook altijd deed.

Is eigenlijk een gewoonte. Hij start ook wel in één keer. :)

Geplaatst: 07.01.2010 - 20:00
door broker
Mijn s90 doet het voorbeeldig. Goed starten en met de automaat in de winterstand ( i.c.m. goede winterbanden) ploegde hij zonder moeite door de sneeuw en bleef ie keurig in het spoor.

Groeten, Jan

Geplaatst: 07.01.2010 - 20:02
door Frederik Welvaert
Start gewoon in 1x, zonder iets speciaals te doen. Het voorgloei lampje springt aan en gaat direct weer uit, ik moet nergens op wachten, gewoon sleutel omdraaien en start even vlot als bij +30 :D
Ik merk wel verschil als ik eens gewone diesel tank, nu rij ik op Super Diesel (V-power achtig)

Ik begin te denken dat mijn injectoren dan toch niet zo'n problemen geven als ik vermoedde en dat het inhouden op bepaalde toerentallen aan iets anders zal liggen :p

Geplaatst: 07.01.2010 - 22:06
door Thamar
EwoutSchalkwijk schreef: Nou was de afgelopen zomer ook gewoon k*t. De hele maand jullie is het tussen de 10 en 14 graden gemiddeld geweest en augustus hield ook niet over. September daarentegen was kwalitatief een zeer mooie maand.

Zelf ken ik de zomers in het gebied waar ik woon als stabiel en warm. Echt landklimaat. Volgende keer beter zullen we maar zeggen. Nu worden wel wel getrakteerd op een heerlijke winter :-).
Wij waren er in september, en hebben eigenlijk prachtig weer gehad.
Vriend van ons in Gaupne zei ook dat we heel veel geluk hadden en dat't rotslecht weer geweest was de weken ervoor.
We hebben de bergpas gedaan in rotslecht weer, zichtbaarheid van 5 meter ofzo. Zeer leuk in de afdaling, je zag de rond van de weg en dan mist. Terugweg wel prachtig weer en dito uitzicht.

Geplaatst: 07.01.2010 - 23:19
door Big Blue
EwoutSchalkwijk schreef:en nog eentje dan....vanochtend.
Een collega van mij woont in Stokke (blijkt niet zo ver van bij jouw vandaan) en ook daar was het blijkbaar koud;

Geplaatst: 07.01.2010 - 23:28
door imker
Mijn 240 is in een diepe winterslaap tot het zout en alle narigheid verdwenen is.

Geplaatst: 07.01.2010 - 23:57
door mightyspawn
De 740 doet het prima. Te merken dat die oude blokken lekker snel warm zijn, rij de straat uit en er begint al warme lucht uit de gleuven te komen.

Geplaatst: 08.01.2010 - 00:04
door OracleDBA
Sodeknetter, dat is koud zeg! Ik zie op mijn display hooguit een paar graden onder nul... Maar goed, die van mij heeft net een nieuwe (zwaardere) accu en start en rijdt precies hetzelfde als in de zomer. Hooguit een extra kraakje in het interieur.

Geplaatst: 08.01.2010 - 08:32
door RVL
Even getwijfeld of ik aan dit topic mee zou doen want als je schrijft dat alles het prima doet gebeurt er wat........... Nee de 945 is snel op temperatuur alleen even oppassen met die achterwielaandrijving. De V70 start goed mits het rooster onder motorkap vrij van sneeuw is en niet vergeten de winterstand aan te zetten want met dat aantal PK's kom je dus niet van de plek af. De standkachel op V70 is een van de beste uitvindingen ooit. Om 5.40 uur gaat ie draaien en om 6.00 uur stap ik in een ijsvrije V70 die al lekker warm begint te worden.

Geplaatst: 08.01.2010 - 08:41
door S80 Executive
De standkachel op mijn S80 is ook heerlijk. Instappen en wegwezen, de motortemperatuurmeter is dan al tot een kwart opgelopen. Motor draait ook direct normaal stationair.

S80 Executive

Geplaatst: 08.01.2010 - 09:38
door CJH
Big Blue schreef: Foto 'koud'
Van welke auto zijn deze klokken? Anders gezegd, wat voor auto heeft tegenwoordig nog een gewone wijzerplaatklok, waar je ook zonder het contact aan te zetten kunt zien hoe laat het is? :)

Geplaatst: 08.01.2010 - 10:04
door S80 Executive
Ik gok op een E klasse Benz.

S80 Executive

Geplaatst: 08.01.2010 - 10:13
door amazon 65
Onze Amazon, 145 en v40 doen het ook zonder problemen. De amazon en v40 staan binnen, de 145 staat onder een afdak. De v40 is benzine en de andere 2 starten gewoon op gas. Niks aan het handje dus, alleen even op temperatuur laten komen ivm de verdamper.

Groeten Dirk

Geplaatst: 08.01.2010 - 16:03
door Rob2u
Ook met de V70 2.4T geen enkel probleem! Het lijkt wel of "hij" het meer naar z'n zin heeft zo met die koude..... Starten, stoelverwarming aan, nagenoeg direct warm en na ca. 5 min. rijden al veel warme lucht uit de roosters.

Geplaatst: 08.01.2010 - 16:38
door diesel01
S80 Executive schreef:Ik gok op een E klasse Benz.

S80 Executive
Iig Mercedes of het een E is weet ik niet :D .

Geplaatst: 08.01.2010 - 18:09
door Theo V70
De auto had ruim een week stil gestaan. Deuren gingen zonder problemen open. contactsleutel omdraaien, lopen. Geen centje pijn!

Geplaatst: 08.01.2010 - 18:29
door Fredhead
Vanmorgen met -10 geen centje pijn.
Eigenlijk de afgelopen winter en deze winter ook geen problemen gehad en verwacht ze ook niet te krijgen.

Even wachten totdat het voorgloeien klaar is, motor starten en krabben maar :)