Ik heb net hetzelfde meegemaakt.
Aan 10 km/u in de sneeuw een stoeprand geraakt met gedraaid wiel. Een hap van 10 cm lang uit m'n velg
Wiel zat hierdoor nog eens super vast, dus naar de dichtstbijzijnde garage gereden.
Daar hebben ze het met luchtdruk zelfs niet losgekregen, maar wel dmv een stang van 2m op de sleutel te zetten! 65 euro voor mogen betalen
Dan had ik nog maar m'n (gelukkig volwaardig) reservewiel er op zitten en kon ik huiswaarts bollen. En toen hoorde ik lawaai, maar dacht dat dit door het reservewiel kwam. Zo een weekje rondgereden tot de nieuwe Metis-velg binnen was.
Deze laten vervangen en het gebrom was er zo waar nog meer aanwezig...

Ook effe zelf nagekeken, maar vond niets.
Dan maar naar de dealer....
Deze had al een lager besteld, maar bij het testen (wieltjes van de grond en gas geven in versnelling) hoorden we ...... NIETS buiten.
Binnenin des te meer. En je voelde idd trilling in pedaal en op de handrem.
Zelfs met de stethoscoop kon je amper iets horen bij de wiellagers.
Maar binnenin werd het geluid luider met de dag.
Dealer haalde lager eruit, en ging een nieuwtje steken, was het niet opgelost ging hij de oude weer plaatsen zonder ik de nieuwe moest betalen.
Ook de cardanas werd even nagekeken maar die zag er ook ok uit. (lager op de as).
Ik heb mooi m'n ogen mogen de kost geven en op een klein half uur was het lager gewisseld.
En wonder boven wonder, 't was inderdaad m'n wiellager!
Nu loopt hij weer zijdezacht, ondanks z'n 270 000 km
Maar zo een onschuldig schuivertje kostte me een hap uit m'n velg en uit m'n budget:
- 65 euro depannage
- 200 euro nieuwe Metis-velg (prikje, danku dealer voor dit eenmalig super aanbod)
- 300 euro wiellager vervangen en diagnose (da's dan wel wat minder danku

)
Maar 't was dus opgelost!