Pagina 2 van 2

Geplaatst: 12.01.2010 - 20:39
door Ramon&Ramon
Dat van de nablaasfunctie dat klopt dus niet,dat ben ik met je eens.

Ik zelf denk dat de omgevings temperatuur in de motorruimte van invloed is ,van het wel of niet inschakelen van de airco,dat wordt ook bevestigd door techneuten van de importeur.
Dus de opwarmfase van het geheel,zowel in de auto als onder de kap..

Geplaatst: 12.01.2010 - 20:53
door toppertje
Oceanracer schreef:Dan zou Volvo gelijk hebben, want Volvo stelt immers dat de Volvo-compressor draait tot aan de buitentemperatuur van 0 graden Celsius en zou die 5-gradengrens door "ons" zijn verzonnen of die drie Volvo's zijn inderdaad allemaal stuk. Zeg het maar.

in vadis staat letterlijk:als het signaal van de temperatuursensor van de verdamper een verdampertemperatuur van minder dan 6gr
aangeeft,kan de compressor niet worden geactiveerd wegens bevriezings
gevaar.

Geplaatst: 12.01.2010 - 21:31
door JPV70
in vadis staat letterlijk:als het signaal van de temperatuursensor van de verdamper een verdampertemperatuur van minder dan 6gr
aangeeft,kan de compressor niet worden geactiveerd wegens bevriezings
gevaar.
En wat geeft de sensor voor waarde als hij defect is? Hoog / Laag! :wink:
Mogelijk dat een kapotte sensor niet door het systeem word opgemerkt, maar gewoon als waarde word aangenomen. Valt het te meten / uit te lezen wat de sensor aangeeft?

Geplaatst: 12.01.2010 - 21:47
door toppertje
JPV70 schreef:
in vadis staat letterlijk:als het signaal van de temperatuursensor van de verdamper een verdampertemperatuur van minder dan 6gr
aangeeft,kan de compressor niet worden geactiveerd wegens bevriezings
gevaar.
En wat geeft de sensor voor waarde als hij defect is? Hoog / Laag! :wink:
Mogelijk dat een kapotte sensor niet door het systeem word opgemerkt, maar gewoon als waarde word aangenomen. Valt het te meten / uit te lezen wat de sensor aangeeft?
bij een defecte sensor wordt een vervangende waarde doorgegeven.
hoeveel deze afwijkt wordt niet over gesproken.
normaal wordt een defecte sensor wel aangegeven ad. testkast.

Geplaatst: 12.01.2010 - 21:53
door hadico
Sensor afgifte temperatuur is uit te lezen in CCM alszijnde verdampertemperatuur.

Geplaatst: 13.01.2010 - 06:17
door JPV70
Hij blijft het dan wel doen, ook wanneer hij dan werkelijk kouder is dan 6 grad. C.
Mogelijke oorzaak van toch werken met koude (nablazen is hier dan een gevolg van)?