Standverwarming inbouwen, electrisch of brandstof

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3800
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

officieel zegt volvo dat je minimaal net zolang moet rijden,als je standkachel
gebrand heeft.
dit ivm leeg raken vd akku.
ik kan je zeggen dat dat in de praktijk wel meevalt met dat leegraken
vd akku.
als jij 2x pw 200km rijdt,dan denk ik dat je geen last zult hebben.
je kunt de standkachel altijd korter laten draaien als je wilt natuurlijk om
"stroom te besparen".
mocht om een of andere reden de akku toch te leeg raken,geen nood,de standkachel schakeld zichzelf dan uit,zodat je alsnog genoeg
stroom overhoud om te starten.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8455
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Tijdens het weekend zou de standkachel niet gebruikt worden, omdat ik in Belgie een garage heb, maar helaas niet in NL.

Ik zou eventueel tijdens het weekend een batterijlader eraan kunnen hangen in de winter... ?

Ben alleen een beetje voorzichtig, als dit +/-1500 euros gaat kosten, moet ik het wel kunnen gebruiken.

De auto is slechts 4 jaar oud en heeft nu 67000km, ik denk er dus nog lange tijd mee te rijden. (ze maken geen blackcurrants meer, dus hou ik deze)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Je kunt ook, voor het geval dat, een hulpaccu/starthulp aanschaffen. Kost bij de Makro slechts 20 euro ex BTW en ik heb er hier op de boerderij de trekker al diverse malen mee weten te starten.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
[]v[]o
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 23.07.2009 - 11:23
Locatie: Egem

om je een idee te geven, het activeren van de software die de standkachel aanspreekt kost 115€ zonder BTW. deze software moet gedownload worden van volvo zelf, dus helaas moet je hiervoor naar de dealer...
Nu: 2021 XC40 Recharge T4
2007 Mercedes Vito 115
2009 - 2012: 2002 My03 Volvo V70 2.4D 198pk 430nm - Full Option - RTI - VolCanExt
2007 - 2009: 2005 Skoda fabia RS mod 200pk
2006 - 2007: 2000 Alfa Romeo 156 jtd 150pk
2006: 1993 Renault 19 1.8 95pk
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8455
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik heb de hele standkachel nodig, daar er nog geen in zit, dat wordt dus om en bij de 1500 euro denk ik.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
RVL
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
Locatie: Prinsenbeek

De standkachel die in mijn V70 zit op benzine werkt fantastisch met de timer en de hele straat (nou ja twee buren die ook om 6 uur vertrekken) kijken mij met weemoed na als ik gewoon zonder enig probleem instap en wegrijd. Heerlijk !!!! Er zijn echter inderdaad goeie kleine apparaatjes te koop, zelf op de eigen accu zonder dat er startproblemen zijn, die zorgen dat minimaal de voorruit schoon is en het interieur op een aangename temperatuur is. Maar via 220V natuurlijk safer qua starten maar niet iedereen heeft een stopcontact ter beschikking. Enfin als je echt zekerheid wilt denk ik dat een standkachel van webasto op brandstof de beste maar tegelijkertijd de duurste oplossing is.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Gebruikersavatar
Voorn
4th Gear member
Berichten: 608
Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22

Ik heb vrijdag gevraagd bij de Volvo dealer.
€1530,-- voor de diesel standverwarming origineel volvo.
Met software en inbouwen.
2 tijden in te stellen. Via stuurbediening, als ik het goed heb begrepen. :P
Groeten van Eddy
________________

Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 345.000 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8455
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Heb alleen nog twijfels of het geen probleem gaat zijn voor mijn batterij, omdat ik tijdens de week die korte afstanden rijd.

Maandagochtend en vrijdagnamiddag doe ik 200km, dus dan is het geen probleem.

Loop hier ook wel eens langs de dealer, misschien een korting te verkrijgen als "winteractie" ? :-)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”