Pagina 2 van 2

Geplaatst: 19.01.2010 - 21:20
door toppertje
officieel zegt volvo dat je minimaal net zolang moet rijden,als je standkachel
gebrand heeft.
dit ivm leeg raken vd akku.
ik kan je zeggen dat dat in de praktijk wel meevalt met dat leegraken
vd akku.
als jij 2x pw 200km rijdt,dan denk ik dat je geen last zult hebben.
je kunt de standkachel altijd korter laten draaien als je wilt natuurlijk om
"stroom te besparen".
mocht om een of andere reden de akku toch te leeg raken,geen nood,de standkachel schakeld zichzelf dan uit,zodat je alsnog genoeg
stroom overhoud om te starten.

Geplaatst: 19.01.2010 - 21:42
door BlackcurrantV70
Tijdens het weekend zou de standkachel niet gebruikt worden, omdat ik in Belgie een garage heb, maar helaas niet in NL.

Ik zou eventueel tijdens het weekend een batterijlader eraan kunnen hangen in de winter... ?

Ben alleen een beetje voorzichtig, als dit +/-1500 euros gaat kosten, moet ik het wel kunnen gebruiken.

De auto is slechts 4 jaar oud en heeft nu 67000km, ik denk er dus nog lange tijd mee te rijden. (ze maken geen blackcurrants meer, dus hou ik deze)

Geplaatst: 19.01.2010 - 22:00
door Oceanracer
Je kunt ook, voor het geval dat, een hulpaccu/starthulp aanschaffen. Kost bij de Makro slechts 20 euro ex BTW en ik heb er hier op de boerderij de trekker al diverse malen mee weten te starten.

Geplaatst: 19.01.2010 - 22:28
door []v[]o
om je een idee te geven, het activeren van de software die de standkachel aanspreekt kost 115€ zonder BTW. deze software moet gedownload worden van volvo zelf, dus helaas moet je hiervoor naar de dealer...

Geplaatst: 20.01.2010 - 14:32
door BlackcurrantV70
Ik heb de hele standkachel nodig, daar er nog geen in zit, dat wordt dus om en bij de 1500 euro denk ik.

standkachel op electro of op brandstof

Geplaatst: 20.01.2010 - 17:27
door RVL
De standkachel die in mijn V70 zit op benzine werkt fantastisch met de timer en de hele straat (nou ja twee buren die ook om 6 uur vertrekken) kijken mij met weemoed na als ik gewoon zonder enig probleem instap en wegrijd. Heerlijk !!!! Er zijn echter inderdaad goeie kleine apparaatjes te koop, zelf op de eigen accu zonder dat er startproblemen zijn, die zorgen dat minimaal de voorruit schoon is en het interieur op een aangename temperatuur is. Maar via 220V natuurlijk safer qua starten maar niet iedereen heeft een stopcontact ter beschikking. Enfin als je echt zekerheid wilt denk ik dat een standkachel van webasto op brandstof de beste maar tegelijkertijd de duurste oplossing is.

Geplaatst: 25.01.2010 - 19:02
door Voorn
Ik heb vrijdag gevraagd bij de Volvo dealer.
€1530,-- voor de diesel standverwarming origineel volvo.
Met software en inbouwen.
2 tijden in te stellen. Via stuurbediening, als ik het goed heb begrepen. :P

Geplaatst: 25.01.2010 - 19:37
door BlackcurrantV70
Heb alleen nog twijfels of het geen probleem gaat zijn voor mijn batterij, omdat ik tijdens de week die korte afstanden rijd.

Maandagochtend en vrijdagnamiddag doe ik 200km, dus dan is het geen probleem.

Loop hier ook wel eens langs de dealer, misschien een korting te verkrijgen als "winteractie" ? :-)