Ik geloof dat de adviesdruk bij volle lading 2.5 achter en 2.4 voor is. Maar de 2.6 voelt gewoon beter... kwestie van uitproberenVolvoZoeker schreef: @Reitse - Ik heb ze in de maat 215/55 r 16 93w er onder liggen. Geldt daar hetzelfde voor qua druk??? Ondanks dat ze iets breder zijn??? Zo ja, dan zal ik dat eens proberen van de week
gr
Menno
Nieuwe banden voor hans
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
- Locatie: Amersfoort
@hans anesthesie - Als ik dit zo allemaal hoor, dan blijf ik in ieder geval bij mijn 16inch velgen geloof ik. Ja ik vind 17inch ook mooier, maar als het daardoor ook wat zoekerig wordt, daar zit ik niet zo op te wachten. Ik zou wel zitten te wachten op strakker stuurgedrag Misschien kan je in ieder geval even laten weten als je er een tijdje langer mee gereden hebt hoe het met het geluid zit en zo, en ook de slijtage
@reitse - Ik ga die druk wel eens uitproberen, om hem gewoon harder op te pompen. Maar wordt het comfort ook niet gelijk een stuk minder daarmee???
@reitse - Ik ga die druk wel eens uitproberen, om hem gewoon harder op te pompen. Maar wordt het comfort ook niet gelijk een stuk minder daarmee???
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Vond ik wel meevallen, maar ik heb de gewone veren en dempers er onder zitten, geen sporttroepVolvoZoeker schreef:
@reitse - Ik ga die druk wel eens uitproberen, om hem gewoon harder op te pompen. Maar wordt het comfort ook niet gelijk een stuk minder daarmee???
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4538
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
experimenteren met spanning is prima, maar hou wel een paar (theoretische) gevolgen in 't achterhoofd:
lagere spanning:
werktemperatuur stijgt, dus extra slijtage
wordt instabieler
meer rolweerstand
extra slijtage op schouders loopvlak
comfortabeler
zwaarder sturen
hogere spanning:
minder comfort
stuiterend/springerig weggedrag, in bochten uitbreken
extra slijtage midden loopvlak
gevoeliger voor inrijdingen/beschadigingen
lichter sturen
probeer het spanningsverschil dat door de fabriek wordt opgegeven tussen voor en achter te handhaven, anders loop je kans het stuurkarakter ongewenst te veranderen (over- onderstuur)
lagere spanning:
werktemperatuur stijgt, dus extra slijtage
wordt instabieler
meer rolweerstand
extra slijtage op schouders loopvlak
comfortabeler
zwaarder sturen
hogere spanning:
minder comfort
stuiterend/springerig weggedrag, in bochten uitbreken
extra slijtage midden loopvlak
gevoeliger voor inrijdingen/beschadigingen
lichter sturen
probeer het spanningsverschil dat door de fabriek wordt opgegeven tussen voor en achter te handhaven, anders loop je kans het stuurkarakter ongewenst te veranderen (over- onderstuur)
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
mee eens!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013