Nieuwe banden voor hans

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

VolvoZoeker schreef: @Reitse - Ik heb ze in de maat 215/55 r 16 93w er onder liggen. Geldt daar hetzelfde voor qua druk??? Ondanks dat ze iets breder zijn??? Zo ja, dan zal ik dat eens proberen van de week :-)

gr
Menno
Ik geloof dat de adviesdruk bij volle lading 2.5 achter en 2.4 voor is. Maar de 2.6 voelt gewoon beter... kwestie van uitproberen :)
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
VolvoZoeker
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
Locatie: Amersfoort

@hans anesthesie - Als ik dit zo allemaal hoor, dan blijf ik in ieder geval bij mijn 16inch velgen geloof ik. Ja ik vind 17inch ook mooier, maar als het daardoor ook wat zoekerig wordt, daar zit ik niet zo op te wachten. Ik zou wel zitten te wachten op strakker stuurgedrag :-) Misschien kan je in ieder geval even laten weten als je er een tijdje langer mee gereden hebt hoe het met het geluid zit en zo, en ook de slijtage :-)

@reitse - Ik ga die druk wel eens uitproberen, om hem gewoon harder op te pompen. Maar wordt het comfort ook niet gelijk een stuk minder daarmee???
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

VolvoZoeker schreef:
@reitse - Ik ga die druk wel eens uitproberen, om hem gewoon harder op te pompen. Maar wordt het comfort ook niet gelijk een stuk minder daarmee???
Vond ik wel meevallen, maar ik heb de gewone veren en dempers er onder zitten, geen sporttroep ;)
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4538
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

experimenteren met spanning is prima, maar hou wel een paar (theoretische) gevolgen in 't achterhoofd:

lagere spanning:
werktemperatuur stijgt, dus extra slijtage
wordt instabieler
meer rolweerstand
extra slijtage op schouders loopvlak
comfortabeler
zwaarder sturen

hogere spanning:
minder comfort
stuiterend/springerig weggedrag, in bochten uitbreken
extra slijtage midden loopvlak
gevoeliger voor inrijdingen/beschadigingen
lichter sturen

probeer het spanningsverschil dat door de fabriek wordt opgegeven tussen voor en achter te handhaven, anders loop je kans het stuurkarakter ongewenst te veranderen (over- onderstuur)
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

mee eens! 8)
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”