Pagina 2 van 2
Geplaatst: 05.01.2006 - 11:05
door Reitse
VolvoZoeker schreef:
@Reitse - Ik heb ze in de maat 215/55 r 16 93w er onder liggen. Geldt daar hetzelfde voor qua druk??? Ondanks dat ze iets breder zijn??? Zo ja, dan zal ik dat eens proberen van de week
gr
Menno
Ik geloof dat de adviesdruk bij volle lading 2.5 achter en 2.4 voor is. Maar de 2.6 voelt gewoon beter... kwestie van uitproberen

Geplaatst: 05.01.2006 - 14:07
door VolvoZoeker
@hans anesthesie - Als ik dit zo allemaal hoor, dan blijf ik in ieder geval bij mijn 16inch velgen geloof ik. Ja ik vind 17inch ook mooier, maar als het daardoor ook wat zoekerig wordt, daar zit ik niet zo op te wachten. Ik zou wel zitten te wachten op strakker stuurgedrag

Misschien kan je in ieder geval even laten weten als je er een tijdje langer mee gereden hebt hoe het met het geluid zit en zo, en ook de slijtage
@reitse - Ik ga die druk wel eens uitproberen, om hem gewoon harder op te pompen. Maar wordt het comfort ook niet gelijk een stuk minder daarmee???
Geplaatst: 05.01.2006 - 14:27
door Reitse
VolvoZoeker schreef:
@reitse - Ik ga die druk wel eens uitproberen, om hem gewoon harder op te pompen. Maar wordt het comfort ook niet gelijk een stuk minder daarmee???
Vond ik wel meevallen, maar ik heb de gewone veren en dempers er onder zitten, geen sporttroep

Geplaatst: 05.01.2006 - 14:30
door ps-amazon
experimenteren met spanning is prima, maar hou wel een paar (theoretische) gevolgen in 't achterhoofd:
lagere spanning:
werktemperatuur stijgt, dus extra slijtage
wordt instabieler
meer rolweerstand
extra slijtage op schouders loopvlak
comfortabeler
zwaarder sturen
hogere spanning:
minder comfort
stuiterend/springerig weggedrag, in bochten uitbreken
extra slijtage midden loopvlak
gevoeliger voor inrijdingen/beschadigingen
lichter sturen
probeer het spanningsverschil dat door de fabriek wordt opgegeven tussen voor en achter te handhaven, anders loop je kans het stuurkarakter ongewenst te veranderen (over- onderstuur)
Geplaatst: 05.01.2006 - 14:53
door Hans
mee eens!
