Pagina 2 van 5

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:24
door Rick H
(ik zie dat ik wat heb losgemaakt)

Met een half oog op deze discussie ( http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight= )

die hier werd gevoerd, voelde ik er plots nog een opkomen. vandaar mijn reactie "ik voel een nieuwe discussie opkomen".

ik bedoelde er zeker niet mee dat IK zal gaan discussieren. (persoonlijk weet ik namelijk niks van lpg g3 flashlube etc etc.

grt
Rick

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:27
door 945i
s3wage schreef:O sorry Piotrv70,ik zl er op letten.

Ik vind dat zelf namelijk ook irritant als anderen zo knoeien met onze taal !
:D :D

Jij ook gelukige feestdagen. :D

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:27
door DeNNiS_
Voor gas kijk een keer bij mesman daar staat hij op het programma

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:30
door Big Blue
Het type van de motor is B8444S en alle moderne motoren hebben hydraulische klepstoters.

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:33
door Fredhead
Bij de meeste Amerikanen heb je wel iets meer ruimte om een flinke gastank in te bouwen volgens mij

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:34
door MichielMaas
piotrV70 schreef: Kun je wat meer aandacht aan je spelling en interpunctie besteden ? Het wordt een beetje onleesbaar op deze manier.
Wat een waardeloze onderwijzende opmerking. Alsof iemand niet een spelfoutje kan of mag maken.

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:37
door DeNNiS_
fredhead schreef:Bij de meeste Amerikanen heb je wel iets meer ruimte om een flinke gastank in te bouwen volgens mij
XC90 niet groot genoeg dan??

heb ooit in een S60 al een 100 liter tank zien liggen

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:39
door s3wage
Ja 945i ik focus me de laatste tij wat meer op funcioneel taalgebruik zodat ik me een technisch goede volvo zal bekomen :wink:

Idd Dennis,ik begrijp de psychologie achter die antigas maniaken ook niet hoor !

Het is beter voor het mileu en goedkoper en voor iedereen toegestaan(dus jaloezie is ook niet logisch)dus ?

Conservatief en nostalgish sentiment mischien ?

Ze zullen niet allemaal werkzaam zijn bij de shell die graag veel winst wil maken over de rug van het mileu en de portomonee van de gewone man ?

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:41
door t5power
liquid_force schreef:
s3wage schreef:(ivm gunstig voor lpi inbouw)
je wilt LPI in een XC90 V8 bouwen????? gooi er dan wel een heeeele grote LPG-tank in, anders sta je elke 150km bij de pomp ... 1 op 3 is heel normaal
LOL 1 op 3 is wel heel pessimistisch, in principe is de V8 iets onzuiniger dan de T6 maar in de praktijk valt er met een V8 nog redelijk "zuinig" te rijden. Vergeet niet dat een XC90 met V8 motor 6 versnellingen heeft ipv de 4 in de T6, scheelt ook vast.

Ben wel met je eens dat je een flinke tank erin zult moeten gooien. Uitgaande van 1 op 7.4 gemiddeld @ benzine, is ongeveer 1 op 6.6 op gas. Een LPG tank wordt volgens mij max 80% gevuld. Dus met een 100l tank heb je dan 80l, heb je een actieradius van iets meer dan 500km. Een ringtank zal ws iets groter kunnen in een XC90 vergeleken met een V70 (grotere wielen) maar zal vast geen 100l zijn.

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:41
door Fredhead
DeNNiS_ schreef:
fredhead schreef:Bij de meeste Amerikanen heb je wel iets meer ruimte om een flinke gastank in te bouwen volgens mij
XC90 niet groot genoeg dan??

heb ooit in een S60 al een 100 liter tank zien liggen
Als je het formaat van de gemiddelde Amerikaanse auto in Nederland ziet dan zit daar toch echt wat meer ruimte in hoor.
Er zal best een flinke tank in een XC90 of welke Volvo ook passen, maar dan ben je gelijk een flink deel van je kofferruimte kwijt.

Met een Amerikaanse pick up is dat probleem net iets minder groot

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:51
door DeNNiS_

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:57
door t5power
Beste grote LPG tankjes!

100016 Ringtank 47 liter diam 60 h = 23
100017 Ringtank 55ltr.x600x230 geapp
100018 Ringtank 60ltr.x600x250 geapp
100019 Ringtank 66litr.x600x270 geapp
100020 Ringtank 77ltr.x650x270 geapp
100021 Ringtank 61ltr.x650x240 geapp
100022 Ringtank 70ltr.x650x270 geapp
100023 Ringtank 95ltr.x720x270 geapp

Vraag me af of die laatste in de XC90 past.

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:57
door Ludo
Verkrijgbaar wil niet zeggen dat ze daarom ook standaard ingebouwd (kunnen) worden.
Iedere fabrikant heeft zijn eigen maten, inbouw is dus ook afhankelijk van welk merk/type systeem dat je plaatst.
Tenzij je natuurlijk wil beginnen met samenraapsels...

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:04
door 945i
He jongens, jullie hebben al 3 topics lopen over LPG, moet nu dit o zo interessante topic over de V8 Yamaha motor weer gekaapt worden? :happy8:

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:15
door s3wage
Big Blue schreef:Het type van de motor is B8444S en alle moderne motoren hebben hydraulische klepstoters.

Is dat dus de motor die in de xc90 v8 ligt ?

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:17
door Big Blue
MichielMaas schreef:
piotrV70 schreef: Kun je wat meer aandacht aan je spelling en interpunctie besteden ? Het wordt een beetje onleesbaar op deze manier.
Wat een waardeloze onderwijzende opmerking. Alsof iemand niet een spelfoutje kan of mag maken.
:help: gelijk heb je, zelfs twee, drie, vier, vijf, zes, zeven,.......

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:28
door Big Blue
s3wage schreef:
Big Blue schreef:Het type van de motor is B8444S en alle moderne motoren hebben hydraulische klepstoters.

Is dat dus de motor die in de xc90 v8 ligt ?
Idd s3wage, is door Yamaha in opdracht van Volvo gemaakt, ondanks het feit dat Ford zelf veel V8 motoren op de plank heeft liggen ?
Blijkbaar willen Amerikanen in een Europese auto geen Amerikaanse V8.......
En blijkbaar moet het blok veel potentieel hebben gezien Noble deze ook gebruikt in hun M600, maar dan lichtjes aangepast naar 650Pk.

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:32
door s3wage
Haha wat zou het verschil zijn BB ?

En je weet zeker dat er hydrolische klepstoters inzitten ?(omdat ie in opdracht van volvo is gebouwd en volvo heb vanaf half 2000 helemaal geen hydrolische klepstoters meer)

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:36
door 945i
Afbeelding

Geplaatst: 09.01.2010 - 20:40
door s3wage
Ja die wonen in Drente toch ? :D