Pagina 2 van 2
Geplaatst: 13.01.2010 - 15:48
door V70 T5 assen
Ieder zijn mening over deze wagens , vaak hebben de berijders(lease) het meest uit teleggen .
Altijd op een verjaardag stoer vertellen dat ze een nog dikkere wagen mogen uitzoeken , en nu rijden ze allemaal in elektrische wagens omdat de maandelijkse kosten laag zijn .
Dit voordeel heeft TS minder , en wat al geroepen is de batterijen hebben niet het eeuwige leven.
Als ik moest leasen dan was het best een lastige keuze emotie , of puur economisch voor hybride gaan, maar dan wel een Honda die prius ziet er niet uit.
En mijn persoonlijke mening is dat deze wagens helemaal niet zo "groen"
zijn .
Gewoon lekker door karren met je volvo !!!
Geplaatst: 13.01.2010 - 22:47
door steven460
Asl jij uit NiCad accu's na 15 .. 20 jaar nog wat capaciteit terug vindt ben je een knappe jongen.
Men zegt dat de huidige Li-ion accu's 10 jaar mee kunnen en dan naog 90% van hun capaciteit hebben.
Ok ok, ik geeft toe dat 20 jaar misschien overdreven is, kwaliteits cellen gaan vele (10+) jaren mee. Herlaadbare Lithium techniek nog lang niet.
Slecht voorbeeld, NiCd wordt gebruikt in ruimte vaart omdat ze zo lang mee gaan. En bij diepte ontladen praktisch volledig tot leven gewekt kunnen worden. En geheugen effect is dramatisch, maar volledig wisbaar.
Geplaatst: 13.01.2010 - 22:52
door bart simpson
Volvomafia schetst een heel reƫel beeld, de gebruikte wagenmarkt zit niet echt te wachten op de aantallen hybrids die straks in gaan stromen.
De tijd moet nog gaan leren hoe betrouwbaar een hybrid blijkt te zijn, electronicaproblemen zijn bij een hybrid meteen veelomvattend en zullen zomaar een total loss betekenen.
Geplaatst: 14.01.2010 - 00:34
door 945i
Bart, er van uitgaande dat de regering geen verstand van accu's heeft (niet geheel ondenkbaar), zullen deze auto's waarschijnlijk blijvend een goedkopere km prijs krijgen dmv, de MRB (BPM zat er al niet op..), of korting op de kilometerheffing.
Denk je niet dat dat gegeven deze auto's voor particulieren aantrekkelijk maakt als ze na een jaar of 3-4 uit de lease komen?
Geplaatst: 14.01.2010 - 07:40
door bart simpson
Die groep zal nooit zo groot zijn als de hoeveelheid hybrides die binnenkort (volgens jaar al) terug instroomt, nergens in Europa zijn zoveel hybrides geleverd als in NL
Roadpricing is een verhaal dat mogelijk ingaat in 2013.
Voor export zijn ze door het ontbreken van BPM ook ongeschikt, een fors aanbod en een beperkte vraag zal de prijzen naar mijn idee ook fors gaan drukken
Geplaatst: 14.01.2010 - 08:16
door Walter
945i schreef:Bart, er van uitgaande dat de regering geen verstand van accu's heeft (niet geheel ondenkbaar), zullen deze auto's waarschijnlijk blijvend een goedkopere km prijs krijgen dmv, de MRB (BPM zat er al niet op..), of korting op de kilometerheffing.
Denk je niet dat dat gegeven deze auto's voor particulieren aantrekkelijk maakt als ze na een jaar of 3-4 uit de lease komen?
Hoeveel dat dat schelen met een normale auto in diezelfde klasse? Zeker als de kosten voor het accupack op de loer liggen? Je merkt nu al dat de leasemaatschappijen zich geen raad weten met die hybrides, bekende van me werkt bij een Toyota-dealer en die worden regelmatig gebeld door leasemaatschappijen of ze aub toch niet een paar hybrides gebruikt willen kopen. Maar er is gewoon amper markt voor.
Geplaatst: 14.01.2010 - 12:00
door V70 T5 assen
En de kosten voor een nieuw accupakket , overstijgt de dagwaarde ook al gauw .
Zeker zoals volvomafia het schetst dat de markt nu al oververzadigd is met deze modellen en dus de waarde dramatisch daalt.
Geplaatst: 14.01.2010 - 13:39
door 945i
Al met al lijkt de keuze vrij makkelijk dus...
Geplaatst: 17.01.2010 - 22:59
door paulh
Ik heb laatst in een Civic Hybride meegereden (van een collega), wilde even mijn oude vooroordeel testen - ik heb een accord gehad een jaar of vijf geleden - en ik was niet onder de indruk: Het lijkt of Honda auto's zonder koppel maakt. Veel PK's, maar verder de techniek van een stofzuiger: aan = volgas. Ik kijk uit naar een comfortabele, representatieve hybride, en hoopte dat de Civic dat zou kunnen zijn, maar nee - dat is, in mijn beeld, jezelf elke kilometer straffen voor een vermeed kostenvoordeel (of milieuvriendelijkheid). Jammer, want Honda is bekend om haar motortechniek en innovatie.
Ik heb niet zo veel in een S60 gezeten, maar ik denk dat je jezelf geen plezier doet om daaruit over te stappen. Geen gezichtspunt uit Merkloyaliteit, ik kan je ook een audi, volkswagen of mercedes, of zelfs een peugeot 206 aanraden boven een civic.
groet,
Paul
Geplaatst: 12.02.2010 - 17:29
door zijdo
niet doen dus!
Ik moet er niet aan denken om in zo'n kleiner autootje te rijden, Tesla Roadster zou iets anders zijn, maar dit is een net niet auto.
Ik wacht lekker tot duidelijk is hoe of wat met de km heffing dan ga ik weer eens naar iets anders kijken. (nieuwe type s80 bijvoorbeeld)
Geplaatst: 14.02.2010 - 12:45
door BartS
Ach een Civic Hybrid rijdt prima (ik heb er een aantal maal een meegekregen bij een onderhoudsbeurt van de zakelijke auto), maar mijn keuze zou het niet zijn voor dagelijks vervoer. Een beetje "jeux" is toch ook leuk?