Pagina 2 van 4
Geplaatst: 15.01.2010 - 16:05
door niesman
Geplaatst: Vr 15 Jan, 2010 5:00 pm (Geen onderwerp)
« niesman » :dan heb ik wellicht een phase I, wat is dan technisch het verschil? kan dat aangepast worden?
vanaf wel jaar is phase II dan?
modeljaar 2005 vanaf eind 2004
ok helder, maar zie bij de RDW ook een V70 staan 140 pk bj 2001 met 750kg? dat zal dan een uitzondering zijn.
Geplaatst: 15.01.2010 - 16:22
door bart simpson
dat kan als achtergrond een afwijkende buitenlandse typegoedkeuring zijn
Geplaatst: 15.01.2010 - 17:59
door janpie
« niesman » :ja meer dan 500 moet volgens mij wel kunnen, tot 750. Dat moet toch wel lukken. Andere "mindere" of vergelijkbare autos mogen het ook, waarom zou een V70 dat dan niet kunnen. Het is natuurlijk wel sowieso een kwestie van rustig rijden en goed afstand houden.
er rust op de V70/285 phase I (2000/2004) een typegoedkeuring van 500kg ongeremd gewicht, daar zal bij een herkeuring niets aan gaan veranderen
Moet toch in haken .Ik heb een phase I 2001/2 , en mag toch 750/1800 kg trekken
Geplaatst: 15.01.2010 - 18:03
door janpie
dat kan als achtergrond een afwijkende buitenlandse typegoedkeuring zijn
begrijp hier niets van!!!
heb een NL My 2001 met een goedkeuring van een nederlande bodem
en toch een hoge trekkracht
Geplaatst: 15.01.2010 - 18:05
door janpie
verschil zit hem in een classic en een V70 II (oftewel de dikbil)
Geplaatst: 15.01.2010 - 18:09
door bart simpson
ik heb er een aantal prijslijsten op nageslagen, de phase I staat voor 500kg en de phase II voor 750kg, ik kan geen nadere verklaring geven.
Een Defender mag geremd 3500 kg trekken maar ongeremd ook maar 750kg
Geplaatst: 15.01.2010 - 18:11
door Oceanracer
Die van mij mag ook gewoon 750 kilo ongeremd voortbewegen. Kenteken is van 2002 maar is MY01.
Geplaatst: 15.01.2010 - 18:13
door Oceanracer
janpie schreef:verschil zit hem in een classic en een V70 II (oftewel de dikbil)
Een V70 II (met heupen) is de V70/285.
Geplaatst: 15.01.2010 - 18:18
door janpie
Oke prima. Maar word er geen verschil gemaakt met een clasic (V70)
Geplaatst: 15.01.2010 - 18:21
door janpie
Een V70 II (met heupen) is de V70/285
of heupen waar je oog ook op valt

Geplaatst: 15.01.2010 - 19:07
door bart simpson
het lijkt dus een willekeur, die 750 kg ongeremd op een auto die "slechts" het dubbele weegt is een zeker risico.
Zeker als je die Defender erbij neemt die leeg tegen de 2 ton aanzit of een Hummer van 2,9 ton of een MB G klasse 400CDi die 2.5ton doet naastzet, die mogen geen van 3-en meer dan die 750kg's ongeremd trekken.
Geplaatst: 15.01.2010 - 19:22
door janpie
Ik Ben het met je eens als het wel verstandig is om zoveel er achter te hangen.
Komt bij dat ik 1800 kg ook een heleboel vind met een 140 pk 2001
dan had ik liever dat blok van mijn vorige V70
Geplaatst: 15.01.2010 - 19:28
door bart simpson
Een VW Golf Syncro mag met een eigen gewicht van 1085kg wel 1500kg geremd trekken, neemt een beetje aanhanger de verkeerde afslag dwarrelt het Golfje er zonder discussie achteraan, het is wat je wilt
Geplaatst: 15.01.2010 - 19:28
door janpie
Is het niet dat er gewoon weg niet meer achter mag dan 750 kg ook niet achter een Defender of Hummer. Er mag namelijk geen aanhanger ongeremd meer wegen dan 750 kg IVM wet en kentekenregistratie
Geplaatst: 15.01.2010 - 19:31
door janpie
Een VW Golf Syncro mag met een eigen gewicht van 1085kg wel 1500kg geremd trekken, neemt een beetje aanhanger de verkeerde afslag dwarrelt het Golfje er zonder discussie achteraan.
Kijk dan liever in een V70. heb je even wat meer kans van slagen
Geplaatst: 15.01.2010 - 19:32
door bart simpson
daar wordt 750 kg's ongeremt dus als een serieus gewicht gezien?
Geplaatst: 15.01.2010 - 19:39
door janpie
Ja dat denk ik wel dan... Het is me ook en gewicht ::?
Geplaatst: 15.01.2010 - 19:42
door janpie
Is het ook niet dat je de (vuistregel) van de ANWB moet aanhouden?
70% van het trekkend voertuig
Dus 1000 kg leeg /700 kg leeg/vol
Geplaatst: 15.01.2010 - 21:01
door Volvolof
Bij mijn 140pk v70 (2005) is het ook 750kg / 1800kg
Overigens bij alle auto's die ik heb gehad is het ongeremde trekgewicht vrijwel precies de helft van het leeggewcht. 500kg is dus wel erg weinig, dat mag ook ongeremd achter onze VW polo van 993kg met 75pk
Geplaatst: 15.01.2010 - 21:11
door bart simpson
het typegoedkeuringsgewicht is leidend