Pagina 2 van 2
Geplaatst: 18.01.2010 - 05:53
door rsnhakan
Ook hier is het een probleem met mijn moeders auto. (Shell station)
Ik tank altijd voor haar en het gaat goed als ik de vulpistool een kwart slag draai. (naar links)
Geplaatst: 18.01.2010 - 06:43
door Paul
arnoud. schreef:Ik heb dit probleem ook bij het tanken bij 'nieuwe' Shell stations. Bij de nieuwere stations met de hoger opgehangen spuiten in een zwarte kunststof houder heb ik dit probleem erg vaak.
+1
Geplaatst: 18.01.2010 - 09:09
door Poolrev
Heb 'tzelfde probleem ook en los het als volgt op; door het 'pistool' niet volledig in de tank te stoppen maar er iets uit te halen weer. Dan gaat het helemaal goed.
Geplaatst: 18.01.2010 - 14:08
door RampantBunny
Ik heb dit soms wel en soms niet bij het tankstation waar ik normaliter kom. Er zijn (voor zover ik kan zien natuurlijk

geen aanpassingen geweest aan de pomp).
In mijn geval helpt het inderdaad om het vulpistool ietsje terug te trekken uit de vulopening (diesel overigens)..Typisch genoeg ook een shell pomp

Geplaatst: 18.01.2010 - 17:17
door Battlecruiser
Ik idem: tank in NL ook bijna altijd bij mijn vaste Shell-tankstation.
Het pistool een stukje terugtrekken doe ik ook altijd, maar ik moet meestal ook weinig "gas" geven, omdat ie anders toch stopt. Op die manier duurt 70 liter tanken wel lang...
Geplaatst: 18.01.2010 - 19:00
door Franswa
Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige hiermee ben.
Ik heb toen ik de auto net had, het tankontluchtigssysteem en de tank door de dealer laten nakijken maar konden niets vinden.
Geplaatst: 18.01.2010 - 20:06
door Poolrev
Het is bij mij trouwens ook de Shell, want daar tank ik eigenlijk alleen maar.
Geplaatst: 18.01.2010 - 21:26
door Paul
Ja ik heb met deze C30 nog nooit ergens anders getankt dan de Shell. Dus geen ervaring daarmee (shell pas op mijn bedrijf...)
Geplaatst: 19.01.2010 - 11:08
door Franswa
Ik heb het bijna overal, ik ben afgelopen zomer in Belgiƫ, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Zweden en Noorwegen geweest, dus bij verschillende merken getankt maar het is bijna overal.
Het is irritant maar ondertussen weet ik niet beter.
Geplaatst: 01.02.2010 - 22:01
door saabvsvolvo
Mijn c30 (1.8i) heeft inderdaad hetzelfde.
Een beetje vervelend begint het wel te worden. Maar het beeld dat het meer voorkomt bij nieuwe pomp(stations) lijkt wel te klopppen.
Woensdag gaat de auto toch al naar de garage voor wat andere problemen dus eens zien wat de heren zeggen in Zeist.
Geplaatst: 02.02.2010 - 21:05
door Marvaa
Ik had gemeld dat ik ook naar de garage moest maar hij blijkt toch nog niet aan een beurt toe te zijn. Als je wat weet van je dealen saabvsvolvo hoor ik dat graag van je
Geplaatst: 02.02.2010 - 22:08
door arnoud
Ik ga volgende week mijn V50 inleveren voor de beurt, heb het ook op het lijstje staan van aandachtspunten. Zal me benieuwen...
Geplaatst: 04.02.2010 - 22:46
door saabvsvolvo
Hij is geweest, maar ze konden het nu niet goed vinden. Ik heb een nieuwe afspraak, met daarbij de vraag de auto in te leveren met een zo leeg mogelijke tank.
Kreeg nog wel van de chef werkplaats de tip om tijdens het tanken het pistool linksom te draaien. (een kwart slag).
Groet
Hannes
Geplaatst: 04.02.2010 - 23:10
door arnoud
Ja, soms helpt dat, maar meestal blijft het een oeverloos geƫmmer met de spuit...
Geplaatst: 04.02.2010 - 23:55
door Christopher
Ik heb de Solodiesel erin en bijna nooit problemen meer. Misschien blijft ie daardoor wel hoger in de tank hangen?
Als ik hem volgiet en hem nog 2x aftop dan loopt ie wel over met de Solodiesel. Dat deed hij eerst niet.
Geplaatst: 06.02.2010 - 11:17
door jw c30 momentum
ik heb het wel vaak bij de bp in woerden bij 1 pomp de andere gaat het weer wel goed , en bij de shell bij mij thuis in nieuwerkerk a/d ijssel heb ik nooit ergens last van
Geplaatst: 16.03.2010 - 17:40
door Cavallino
Eergisteren overkwam dit fenomeen mij bij BP Gooiseweg in Amsterdam, maar bij exact dezelfde pomp overkwam het mij eerder ook met de Grande Punto van mijn vriendin. Na 10x opnieuw proberen wilde hij wel drinken... Ik denk dus dat het eerder aan de pomp ligt dan aan de auto.
Geplaatst: 17.03.2010 - 10:33
door MauritsvdT
Ik heb er bijna nooit last van.
De slang erin en een cm ofzo terug, dan tankt hij netjes vol.
Na het afslaan (door het klotsen van de vloeistof in de tank) nog zachtjes bijvullen tot hij vol is.
Het kwam voorheen nog wel eens voor dat bij vol in knijpen hij meteen afsloeg, maar dat heb ik ook niet meer, misschien lag dat aan het niet iets terug trekken van de spuit.