Pagina 2 van 3
Geplaatst: 20.01.2010 - 07:59
door bart simpson
op een V70/135 vanaf de Momentum standaard, best geinig idd
Geplaatst: 20.01.2010 - 08:03
door Ben
bart simpson schreef:op een V70/135 vanaf de Momentum standaard, best geinig idd
Oh, hoe werkt dat dan? Gaat de klep echt vanzelf open als je bij de auto komt?
Geplaatst: 20.01.2010 - 08:04
door bart simpson
knopje op je a.b. indrukkken, werkt al vanaf een behoorlijke afstand
Geplaatst: 20.01.2010 - 08:06
door Ben
bart simpson schreef:knopje op je a.b. indrukkken, werkt al vanaf een behoorlijke afstand
Maar ik heb m'n handen vol en kan niet bij het knopje.
Wat nu? Toch maar de boodschappen op straat zetten en naar de afstandsbediening zoeken? Dat wil ik nou juist niet.
Geplaatst: 20.01.2010 - 08:08
door bart simpson
er was een moment dat je je handen nog niet vol had, toen had je op het knopje moeten drukken, kan op zo maar 50-75m afstand (zie jou nog geen 1000m gaan slepen met boodschappen)
Geplaatst: 20.01.2010 - 08:12
door Ben
bart simpson schreef:er was een moment dat je je handen nog niet vol had, toen had je op het knopje moeten drukken
Toen was m'n auto nog véél te ver weg
Maar ik snap 't hoor. De auto herkent de sleutel maar weet niet dat ik met m'n handen vol sta. Er is dus toch nog wat te verbeteren.

Geplaatst: 20.01.2010 - 08:13
door bart simpson
ja, boodschappen laten bezorgen
Geplaatst: 20.01.2010 - 08:16
door Paul
Werkt inderdaad fantastisch, had bij de 20.000km beurt van mijn C30 dus 3 maanden geleden ...) een V70 Momentum mee, had een training ergens bij Vianen met redelijk wat spullen. Kom aanlopen druk op die afstandsbediening en voila deur open!
Geplaatst: 20.01.2010 - 08:17
door Ben
bart simpson schreef:ja, boodschappen laten bezorgen
Geniaal

Geplaatst: 20.01.2010 - 08:46
door Mike Philippens
Ben schreef:Ik vind dat keyless gedoe prachtig maar wil graag nog zelf besluiten dat ik mijn auto op slot doe. Dan weet ik zeker dat hij dicht is.
Dat heb ik vaker gehoord en ik snap dat niet. Hij 'ziet' je toch ook als je aan komt lopen? Of gebeurt het regelmatig dat je alsnog op het knopje moet drukken als je de auto open wilt maken?
Dus dan is het omgekeerde nét zo betrouwbaar. En speciaal voor jullie is zoiets natuurlijk helemaal naar je smaak instelbaar, dus als je dat niet wilt, doe je het niet.
Als ICTer vind ik het altijd zo jammer dat automatische en/of 'slimme' dingen in auto's vaak zo half zijn uitgevoerd. Technisch is het allemaal niet moeilijk. Dat truukje is al zo vaak gedaan. Auto's zitten vol sensoren, dus je zou makkelijk een combinatie van bewegingsensoren (die heb je ook voor het alarm tenslotte) en de sensoren in de stoel (airbag/gordel) kunnen gebruiken om te detecteren dat er ook echt niemand meer in zit.
Het lijkt er gewoon op dat ze het een beetje rommelig hebben uitgevoerd en het zelf niet helemaal vertrouwen. Vervolgens verzinnen ze een veiligheids excuus zodat ze niet hoeven uit te leggen hoe stom ze het hebben gemaakt. Auto's en huizen kunnen veel slimmer dan de Mr.Bean oplossingen die we momenteel krijgen aangeboden.
Geplaatst: 20.01.2010 - 08:51
door Ben
Mike Philippens schreef:Ben schreef:Ik vind dat keyless gedoe prachtig maar wil graag nog zelf besluiten dat ik mijn auto op slot doe. Dan weet ik zeker dat hij dicht is.
Dat heb ik vaker gehoord en ik snap dat niet. Hij 'ziet' je toch ook als je aan komt lopen? Of gebeurt het regelmatig dat je alsnog op het knopje moet drukken als je de auto open wilt maken?
Voor de goede orde. Mijn auto heeft geen Keyless en ik baseer me op ervaringen met leenauto's die het wel hadden.
Op het moment dat je bij de auto komt is de auto nog niet open, dat gaat hij pas als je fysiek de deurhandel gebruikt. je moet hem dus mechanisch openmaken.
Zelfde geldt voor sluiten. Pas op het moment dat je op het knopje drukt gaat hij op slot.
En zo wil ik het ook

Geplaatst: 20.01.2010 - 10:41
door Mike Philippens
Ben schreef:En zo wil ik het ook

Dat vind ik prima, daar hoor je mij ook niet over. Maar blijkbaar is men bij Volvo ook voor mij aan het denken en heeft het dus zo gemaakt als jij wilt. Ik zou graag willen dat ie vanzelf dicht gaat als ik weg loop. Waarom kan ik dat niet kiezen? Het is niet alsof de techniek niet zover is dat ie dat niet in de gaten kan hebben. En je kunt dat best zo veilig en bedrijfszeker maken als een airbag. Qua kosten hoeft het ook niet teveel te zijn, alhoewel autofabrikanten net doen alsof je een stuk Space Shuttle techniek in de auto hebt (wat qua ouderdom wel kan kloppen, en qua kosten ook trouwens).
Een RFID antennetje en een tag kost niet echt heel erg veel. Meer dan een paar tientjes kost het spul niet.
Maar goed, het werkt zoals het werkt, dus ik moet me er maar naar schikken. Vrij zinloos om er heel erg lang over te blijven debatteren.
Geplaatst: 20.01.2010 - 11:40
door bart simpson
amen
Geplaatst: 20.01.2010 - 13:08
door ruuds70
Ik heb ook altijd ruzie met het gemak van de Keyless drive bedachte gemakken. Het zal ook wel ermee te maken hebben dat ik me te weinig wil aanpassen.
Een aantal opties zoals wel of niet automatisch afsluiten opnemen in de mogelijkheden zou inderdaad niet misstaan denk ik.
Geplaatst: 20.01.2010 - 13:12
door bart simpson
"ooit" hersloot (ging op slot) de achterklep van een S60 of S80 automatisch als je hem met de button op de a.b. geopend had, heb daar zat problemen mee gezien, die doet dat nu ook niet meer, je moet zelf opnieuw alles op slot drukken
Geplaatst: 20.01.2010 - 15:30
door Mike Philippens
bart simpson schreef:"ooit" hersloot (ging op slot) de achterklep van een S60 of S80 automatisch als je hem met de button op de a.b. geopend had, heb daar zat problemen mee gezien, die doet dat nu ook niet meer, je moet zelf opnieuw alles op slot drukken
Tsja...als ze het gewoon niet goed ontworpen of bedacht hebben, krijg je problemen. Aan de techniek ligt het niet. Kijk, als ik de auto nader, 'ziet' het systeem me, anders kan de deur niet open gaan als ik aan de hendel trek. Dus het omgekeerde is ook gewoon mogelijk, zonder ingewikkelde aanpassingen aan het systeem. Gewoon een paar extra regels in de software, meer niet.
Zoals ik al eerder zei, ben ik waarschijnlijk iets te veeleisend. Ik werk als bijna 30 jaar met computers en in principe is alles mogelijk. En dit is echt geen rocket science, dat kun je van me aannemen. Dat het ooit niet goed werkte, wil niet zeggen dat het niet kan of moeilijk is. Het kan ook een gevolg van prutswerk zijn.
Geplaatst: 20.01.2010 - 15:35
door bart simpson
Dat kan natuurlijk, ikzelf zou voor keyless drive geen euro over hebben, de toegevoegde waarde is voor mij echt 0.
Volvo koopt trouwens computers van leveranciers die deze ook al weer even maken en ondanks hun soms langjarige ervaring tref ik te vaak prutswerk......
Geplaatst: 20.01.2010 - 15:44
door Mike Philippens
Ik vind btw dat je voor een keyless drive wel een krankzinnig grote sleutel bij je moet hebben. Is die Volvo sleutel ontworpen door Jan Wilsgaard met de 240 als model ofzo? Nog nooit zo'n giga-sleutel gehad...

Geplaatst: 20.01.2010 - 15:47
door bart simpson
Mike Philippens schreef:Ik vind btw dat je voor een keyless drive wel een krankzinnig grote sleutel bij je moet hebben. Is die Volvo sleutel ontworpen door Jan Wilsgaard met de 240 als model ofzo? Nog nooit zo'n giga-sleutel gehad...

toch doet hij het vrijwel altijd en dat is iets dat je van b.v. de kaart van Renault nu net niet kunt zeggen, los van het feit dat die erg snel breekt.
Maar je hebt ondertussen wel door hoe hij werkt, dat is toch winst?
Geplaatst: 22.01.2010 - 17:08
door Mike Philippens
bart simpson schreef:Mike Philippens schreef:Ik vind btw dat je voor een keyless drive wel een krankzinnig grote sleutel bij je moet hebben. Is die Volvo sleutel ontworpen door Jan Wilsgaard met de 240 als model ofzo? Nog nooit zo'n giga-sleutel gehad...

toch doet hij het vrijwel altijd en dat is iets dat je van b.v. de kaart van Renault nu net niet kunt zeggen, los van het feit dat die erg snel breekt.
Maar je hebt ondertussen wel door hoe hij werkt, dat is toch winst?
Dat weer wel. Maar de sleutel van m'n Opel was een stuk compacter.