Het kan wel,
Johan Laurenssen, die werkt bij Hennes-automobielen in Nijmegen en gewaardeerd v700v lid heeft het ook.
verlagingsveren
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 22:11
- Locatie: Almere
Ik snap niet goed waarom iedereen bij verbetering van de wegligging en/of handling meteen aan verlagen denkt.
Je kunt voor straatgebruik ook prima vooruit met stuggere veren (en eventueel ook stuggere dempers) op de originele wagenhoogte.
Dat wil ik dan ook gaan doen, ben er alleen nog niet helemaal uit hoe.
Je kunt voor straatgebruik ook prima vooruit met stuggere veren (en eventueel ook stuggere dempers) op de originele wagenhoogte.
Dat wil ik dan ook gaan doen, ben er alleen nog niet helemaal uit hoe.
Volvo 850 T-5R estate LPI 1995
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988
Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988
Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
En dan kan je gelijk ook beter over al die drempels heen dan met die verlaagde bakken.
Als zo'n verlaagde bak vóór me over een drempel rijdt, lijkt het wel of er een ouwe oma in zit!
Als zo'n verlaagde bak vóór me over een drempel rijdt, lijkt het wel of er een ouwe oma in zit!
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- v700r
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Dat is een bekende wiskundige berekening en het staat gewoon veeeeeel beter.KMvrtr schreef:Ik snap niet goed waarom iedereen bij verbetering van de wegligging en/of handling meteen aan verlagen denkt.
Groeten van Frans.
- v164
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36
[Dat wil ik dan ook gaan doen, ben er alleen nog niet helemaal uit hoe.]
Men neme een krik en ene sleutel...
Met verlagen verlaag je het zwaartepunt, en dat maakt de bodyroll minder, dus het weggedrag beter, zoiets? Maar wat is het doel? Haakse bochten, beter over de drempels? Meer comfort op kinderkopjes, of een beter draagvermogen met de aanhanger?
Men neme een krik en ene sleutel...

Met verlagen verlaag je het zwaartepunt, en dat maakt de bodyroll minder, dus het weggedrag beter, zoiets? Maar wat is het doel? Haakse bochten, beter over de drempels? Meer comfort op kinderkopjes, of een beter draagvermogen met de aanhanger?
Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70
2004 XC70R
- volvo 960R
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
- Locatie: Poortugaal
Ik heb een set gekocht van 4cm bij LVT Springs.
NIET KOPEN !!!!!!!!
Nu blijkt dat een 960 GEEN spiraal veren op de achteras heeft !!!
Ze hebben een kunstof bladveer over de lengte van de as heen, en hebben schokbrekers / nivomats.
Ik heb nog geen bedrijf gevonden waar ze deze verkopen
Maar LVT heeft mij veren geleverd die niets eens bestaan.
Dit wist ik ook niet.
Maar nu krijg ik mij geld dus niet terug, ook al hebben ze mij veren verkocht die niet eens bestaan.. :-x
Ik ben zeker nog niet klaar met LVT.
Ik zal mijn geld terug krijgen, oplichters...
NIET KOPEN !!!!!!!!
Nu blijkt dat een 960 GEEN spiraal veren op de achteras heeft !!!
Ze hebben een kunstof bladveer over de lengte van de as heen, en hebben schokbrekers / nivomats.
Ik heb nog geen bedrijf gevonden waar ze deze verkopen

Maar LVT heeft mij veren geleverd die niets eens bestaan.
Dit wist ik ook niet.
Maar nu krijg ik mij geld dus niet terug, ook al hebben ze mij veren verkocht die niet eens bestaan.. :-x
Ik ben zeker nog niet klaar met LVT.
Ik zal mijn geld terug krijgen, oplichters...
- Flash
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
- Locatie: Gelderland
Gaat lastig worden. Ten eerste je nivomaten eventueel eronderuit halen. Mochten deze eronder zitten dan kan je deze bij mij wel kwijt!!! LOL
Verder zitten er geen veren onder deze auto. in de zin van makkelijk te vervangen. Ik begrijp dat er een versterkte glasfiber bladveer onder zit die nagenoeg niet in de handel te verkrijgen is als verlagingsveer.
S6
Ps nivomaten over Mail me ff zeker wel intresse hier
Verder zitten er geen veren onder deze auto. in de zin van makkelijk te vervangen. Ik begrijp dat er een versterkte glasfiber bladveer onder zit die nagenoeg niet in de handel te verkrijgen is als verlagingsveer.
S6
Ps nivomaten over Mail me ff zeker wel intresse hier
Ford Escort 1.1 8v sedan bj. 1981
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996