Pagina 2 van 4

Geplaatst: 22.01.2010 - 12:42
door bart simpson
bartv70 schreef:
bart simpson schreef:maar de pot even lekker omschoppen is gewoon leuk?
Nee, maar nuanceren wel
we hebben dus nog iets tegoed van je?

Geplaatst: 22.01.2010 - 12:45
door liquid_force
Rob2u schreef: Maar Bart, kennen ze bij Volvo geen Internet!?!?!?! Ik kan in China ook rustig in mijn email kijken of mijn eigen PC in NL benaderen hoor!
En in het uiterste geval bestaat er nog zoiets als een hardcopy en opsturen via de good old TNT Post.

Nee, dit is mij van Volvo goed tegengevallen!
er is niet 1 centraal onderhouds-systeem, niet eens 1 centraal bestelsysteem, dat is per importeur verschillend ... jij kunt toch bij de KPN ook je telefoonrekening van je Debitelnummer in duitsland ook niet zien bijvoorbeeld?

Geplaatst: 22.01.2010 - 13:18
door Rob2u
Heren, heren, ik ga jullie hier niet allemaal uitleggen wat er tegenwoordig op ICT gebied allemaal kan maar dat "alles" grensoverschrijdend is, dat wel!

Verdere details lijken me teveel off topic....., dus:

Over en sluiten (wat mij betreft)

Geplaatst: 22.01.2010 - 13:24
door Oceanracer
bartv70 schreef: :?: :?: Kostenloos?, € 35 p/j veel goedkoper? Als ik een voorgeschreven beurt laat uitvoeren bij de off.dealer kost dat veeeeeel meer dan bij een onafhankelijke garage, lees alle relevante topics maar na.
Dit noemen ze een sigaar uit eigen doos
bartv70 schreef:
V70 T5 assen schreef:Daar gaan we weer , eindeloze discussie kostprijs dealer vs buurt/dorpsgarage.
TS wil graag langs de dealer om het te regelen icm beurtje, lijkt me vrij logisch als je als nederlandse organisatie (volvo nederland) een garantie geeft deze auto ook eerst "gezien" wilt hebben en in die beurt zit vast wel een bedrag dat die garantie dekt.
Ik werk ook niet alleen omdat ik het zo leuk vind
Ik zeg niet dat de Nederlandse Volvo dealer/importeur ongelijk heeft in hun werkwijze maar vond de conclusie van Oceanracer dat het de 1e 10 jaar "gratis" is en daarna "maar" €35 kost wat kort door de bocht.
@Bart S. , nergens heb ik vermeld dat de criteria niet zouden kloppen of dat ik het onredelijk vind.
Laat er geen misverstand over bestaan, ook ik ben tevreden met mijn Volvo dealer.
Wat toch altijd weer een oeverloos gezeik van jouw kant over dealers. Ik word daar echt spuugzat van! :pukeright:

Die pechhulp in NL en buitenland wordt jou als klant van Volvo GRATIS aangeboden na het uitvoeren van voorgeschreven onderhoud. Net als dat ik altijd GRATIS een leenauto tot mijn beschikking krijg en GRATIS de auto wordt opgehaald en weer terug gebracht. Bovendien worden defecte lampjes GRATIS vervangen, motorolie GRATIS bijgevuld en zo kan ik nog wel even doorgaan. De hierboven al aangehaalde GRATIS KOFFIE is er ook zo eentje. Daar is helemaal niets "kort door de bocht" aan. Of wil jij alles soms op je factuur (overigens ook gratis, zelfs met postzegel!) gespecificeerd zien?

Ga toch weer lekker Fiat rijden man.

Geplaatst: 22.01.2010 - 13:30
door bart simpson
Daar waarschijnlijk geëxcommuniceerd.

Geplaatst: 22.01.2010 - 13:49
door Walter
Rob2u schreef:Heren, heren, ik ga jullie hier niet allemaal uitleggen wat er tegenwoordig op ICT gebied allemaal kan maar dat "alles" grensoverschrijdend is, dat wel!

Verdere details lijken me teveel off topic....., dus:

Over en sluiten (wat mij betreft)
Wij hebben het niet over wat mogelijk is maar over hoe het werkelijk zit. Ik weet dat de grotebozebuitenwereld voor sommige IT-ers erg eng is, maar het kan zijn dat het zich daar anders kan afspelen dan in de veilieg wereld van online games, paradigma's en html.

Geplaatst: 22.01.2010 - 14:14
door Hans oet Twent
Zo weer wat geleerd. Mijn auto heeft een historie die leert dat de auto niet altijd bij de Volvo dealer in onderhoud is geweest.
Maar als ik het goed begrijp, stel dat ik onderhoud aan mijn V70 laat doen bij de Volvo dealer dan ben ik door heel Europa verzekerd van.....?

En zou ik in principe geen ANWB en/of Route Mobiel meer nodig hebben? Ik heb nog een motor dus lid vd ANWB blijf ik sowieso.

Stel dat ik mijn bak laat flushen bij de Volvo dealer heb ik dan al recht op hulp in heel Europa?

Wel dat is dan een dikke vette extra service.

Geplaatst: 22.01.2010 - 14:37
door Walter
Hans oet Twent schreef:Zo weer wat geleerd. Mijn auto heeft een historie die leert dat de auto niet altijd bij de Volvo dealer in onderhoud is geweest.
Maar als ik het goed begrijp, stel dat ik onderhoud aan mijn V70 laat doen bij de Volvo dealer dan ben ik door heel Europa verzekerd van.....?

En zou ik in principe geen ANWB en/of Route Mobiel meer nodig hebben? Ik heb nog een motor dus lid vd ANWB blijf ik sowieso.

Stel dat ik mijn bak laat flushen bij de Volvo dealer heb ik dan al recht op hulp in heel Europa?

Wel dat is dan een dikke vette extra service.
Helaas, de auto moet een onderhoudsbeurt hebben gehad volgens de voorgeschreven schema's. Reparaties, zoals AT flushen, staan er dus los van.

Theoretisch zou je de ANWB WW op kunnen zeggen. Verschil met de ANWB WW is, dat Volvo Assistance (VA) op kenteken is en ANWB WW op naam. Dus op de motor heb je niets aan VA.

Wat allemaal onder de dekking valt, kun je het beste op de site van de Volvo Card lezen: http://www.volvocard.nl/volvocard/6_Volvo_Assistance

Geplaatst: 22.01.2010 - 14:47
door Peter-V50
Als ik het goed begrepen heb, stuurt Volvo Assistance buiten kantooruren ook de Wegenwacht naar je toe. Alleen doet de Wegenwacht dan minder dan wanneer je hem via de ANWB oproept. Bijvoorbeeld wegslepen in plaats van ter plekke repareren. Klopt dit beeld?

Geplaatst: 22.01.2010 - 14:55
door Walter
Peter-V50 schreef:Als ik het goed begrepen heb, stuurt Volvo Assistance buiten kantooruren ook de Wegenwacht naar je toe. Alleen doet de Wegenwacht dan minder dan wanneer je hem via de ANWB oproept. Bijvoorbeeld wegslepen in plaats van ter plekke repareren. Klopt dit beeld?
Nee hoor. Er zit geen verschil tussen de hulp> VA stuurt of de dealer of de ANWB aan.

Volvo Assistance heeft duidelijk op papier staan wat je van ze kan verwachten. Sta je (in NL) in een plaats en is het binnen kantooruren zegmaar, dan komt de dichtsbijzijnde dealer. Kan die je niet helpen, komt de sleepdienst en wordt je naar die dealer gebracht. Heb je panne op de snelweg of buiten kantooruren, dan komt de ANWB. Maar ook als je verkeerd getankt hebt, je sleutels kwijt bent, lekke band, etc. Kijk maar op de site, daar staat het.

Geplaatst: 22.01.2010 - 15:01
door MartijnEV
Je moet je geimporteerde Volvo ook even laten registreren bij Volvo Nederland.
De dealer kan dit voor je doen door een kopie van het kentekenbewijs naar Beesd te sturen.

Geplaatst: 22.01.2010 - 15:08
door bart simpson
Dan zou je in voorkomende modificatiecampagnes idd ook benadert kunnen gaan worden, ongeregistreerd kan men je nooit gaan vinden

Geplaatst: 22.01.2010 - 15:46
door bartv70
Oceanracer schreef:
bartv70 schreef: :?: :?: Kostenloos?, € 35 p/j veel goedkoper? Als ik een voorgeschreven beurt laat uitvoeren bij de off.dealer kost dat veeeeeel meer dan bij een onafhankelijke garage, lees alle relevante topics maar na.
Dit noemen ze een sigaar uit eigen doos
bartv70 schreef:
V70 T5 assen schreef:Daar gaan we weer , eindeloze discussie kostprijs dealer vs buurt/dorpsgarage.
TS wil graag langs de dealer om het te regelen icm beurtje, lijkt me vrij logisch als je als nederlandse organisatie (volvo nederland) een garantie geeft deze auto ook eerst "gezien" wilt hebben en in die beurt zit vast wel een bedrag dat die garantie dekt.
Ik werk ook niet alleen omdat ik het zo leuk vind
Ik zeg niet dat de Nederlandse Volvo dealer/importeur ongelijk heeft in hun werkwijze maar vond de conclusie van Oceanracer dat het de 1e 10 jaar "gratis" is en daarna "maar" €35 kost wat kort door de bocht.
@Bart S. , nergens heb ik vermeld dat de criteria niet zouden kloppen of dat ik het onredelijk vind.
Laat er geen misverstand over bestaan, ook ik ben tevreden met mijn Volvo dealer.
Wat toch altijd weer een oeverloos gezeik van jouw kant over dealers. Ik word daar echt spuugzat van! :pukeright:

Ga toch weer lekker Fiat rijden man.
:shock: Oef, wat een reactie zeg.
Ik schrijf dat ik blij ben met mijn Volvo-dealer, ik vind dat geen gezeik.
Ik heb goede ervaringen met mijn Volvodealer en prijs hem aan bij mede Volvorijders.
Ik vind het niet erg om ,iets, meer te betalen bij de dealer, maar de stelling dat geboden diensten en service gratis zijn klopt niet.

PS Bij de FIAT dealer zijn dit soort zaken ook niet gratis...ik kan het weten want naast de Volvo staat er ook een FIAT voor de deur

Geplaatst: 22.01.2010 - 16:33
door BlackcurrantV70
Ik kan je vertellen dat in Belgie je alleen gratis Volvo Assistance hebt tot de auto 3 jaar is, daarna 80 euro per jaar, zelfs als de auto steeds bij de dealer onderhouden is, dus jullie in NL hebben nog geluk :-)

Geplaatst: 22.01.2010 - 16:34
door bart simpson
Ivo Philips schreef:dus jullie in NL hebben nog geluk :-)
dat weten we.. :wink:

Geplaatst: 22.01.2010 - 18:56
door toppertje
Ivo Philips schreef:Ik kan je vertellen dat in Belgie je alleen gratis Volvo Assistance hebt tot de auto 3 jaar is, daarna 80 euro per jaar, zelfs als de auto steeds bij de dealer onderhouden is, dus jullie in NL hebben nog geluk :-)
Dat is gezien de erbarmelijke staat van het wegennet
ook wel begrijpelijk. :wink:

Geplaatst: 22.01.2010 - 19:06
door BlackcurrantV70
mmm, is er ook een Belgisch Volvo forum ?

Krijg wel erg veel kritiek hier :-)

Geplaatst: 22.01.2010 - 19:09
door Ben
ja hoor: www.volvo-forum.be
Heel gezellig daar.

Geplaatst: 22.01.2010 - 19:11
door Oceanracer
Ben schreef:ja hoor: www.volvo-forum.be
Heel gezellig daar.
:D :D :D

Geplaatst: 22.01.2010 - 19:14
door BlackcurrantV70
mmm, de inhoud daar lijkt wel erg sterk op die van volvo-forum.nl :-)

Niet erg hoor ik kan tegen een stootje, de Nederlanders betalen mijn salaris :-)