zwak punt versnellingsbak?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gebruikersavatar
corhog
3rd Gear member
Berichten: 495
Lid geworden op: 21.01.2006 - 19:34
Locatie: Valkenburg (zh)

Bij mij zit er reeds 3 ton op en tot nu alleen de koppeling vervangen en regelmatig de busjes. Verder is de renobak prima
Kale Cor. Zwarte dos litros v40 ` 96. 300000km en een beetje
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes
schaefer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 17.02.2008 - 19:47

Zelf ook een bak kapot gehad (M3P) bij ongeveer 280.000 km. Zelf altijd prima behandeld. Opeens kreeg ik een jankend geluid bij het optrekken wat binnen 20 km erger en erger werd. Opweg naar de volvogarage sloegen toen beide voorwielen ineens vast. Bak zat vast in de versnelling en daar wilde hij ook niet meer uit! Was ook een as geknapt in de bak. Toen gereviseerde bak gekocht maar die doet 't ook niet super.
Bij koude motor (dus ook koude versnellingsbak) krijg ik tandenpoetsen van de 1 naar de 2. Net of de bak niet goed vrij komt!
Verder is het een echte soepbak, maar 't rijd verder prima. Qua vertanding en 'lengtes' van de versnellingen niets te klagen. Iemand nog een idee op het tandenpoetsen van 1 naar 2 bij koude motor?
Ripley
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12

Als bruin het kan trekken, zou ik een type kiezen met de M56 bak. Schakelt super, geen problemen mee. Zat in de T4 en in de Phase II 2.0T. Volgens Vadis ook in een turbo diesel, maar daarmee ben ik niet zo bekend.
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Jep. Een echte Volvo-bak en wat een wereld van verschil. Alsof je vanuit een caravan in een 2-onder-1-kap gaat wonen!
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Hallo, Wij zijn voornemens om vanwege gezinsuitbreiding de Polo in te ruilen voor een V40 (vrouwlief raakt langzaam aan ook onder de indruk van Volvo).

We kijken nu vooral naar de phaseII modellen. Het zal een benzine worden (want max. 15K km per jaar), iemand nog suggesties voor een bepaald type?

Minimale eisen:
* stuurbekrachtiging
* Airco
* ABS
* Stoelverwarming

Wensen:
* Koplamp wissers
* Electrisch verwarmde + verstelbare spiegels
* originele Volvo radio

Welke uitrustingslijn past hier het beste bij, en welke bak/motor combinatie is het betrouwbaarst? We kijken naar een model met ongeveer een ton ervaring.

Alvast bedankt voor de tips
*
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Ripley
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12

Je stelt geen budget, dat maakt het gemakkelijk: een 2003/2004 2.0T in de uitvoering Europa Prestige, of Sports Edition. het Prestige pakket bestond uit meer dan 10.000 Eur aan opties voor circa 2.500. Heb ik zelf ook, aangevuld met navigator, schuifdak, sport chassis en standkachel.
Gebruikersavatar
MDA
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
Locatie: Leiden

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Als je het budget hebt lekker een 2.0T uitzoeken (beste motor naar mijn bescheiden mening).

Wat betreft uitrustingsniveau moet je maar kijken wat er te krijgen is. Je 'must have rijtje' heeft alleen de stoelverwarming wat je niet overal zult aantreffen. De rest hebben ze allemaal.

In je optionele rijtje zijn alleen de koplampwissers niet overal standaard.

Dus je zoekt eigenlijk een V40 2.0T met stoelverwarming en koplampwissers!
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Ripley
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12

Wat ook fijn is om te hebben (maar waar houdt het op) zijn originele Xenon lampen (heb je meteen ook wissers), en Niveaumat (achterkant stelt automatisch hoogte in na een paar honderd meter rijden). 40's schijnen de neiging te hebben om achter door te zakken na enkele jaren gebruik, maar ik heb daar nog geen last van na 178 dkm.
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Okay,

Budget aspect was ik even vergeten, we willen max. 6000 euro bijleggen op de huidige auto, en die hopen we voor 3000 te slijten.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
MDA
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
Locatie: Leiden

http://auto.marktplaats.nl/volvo/378864 ... omaat.html

Dit is precies wat je zoekt, maar nét biuten het budget... Maar als je iets langer zoekt is het echt wel te vinden voor jouw budget.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Mwoeah, 3000 aka 30% overschrijding en iets net buiten het budget noemen.... werk jij soms in de aannemelaarij of in overheidsdienst? :P

Maar alle gekheid op een stokje, dank voor de tip, het is zeker een mooie wagen, Xenon zou ook erg mooi zijn, maar de hardste eis is toch wel het budget ("mijn" auto zal binnenkort ook vervangen moeten worden).

Maar maakt het ook qua versnellingsbak en betrouwbaarheid daarvan nog uit welke motor we kiezen? 1.8 is voor ons het minimum, maar veel meer is volgens mij ook niet echt nodig, aangezien we de vakanties met de V70 doen...

p.s. na ampel overleg besloten dat full leather ook wel een zinvolle extra is met zicht op kleine handjes vol yogi drink en chocola... :roll:
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20768
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Kijk eens op de Used car locator van Volvo, geef je max aan qua prijs. Er staan een paar leuke bij de dealers.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

V480-S60 schreef:Kijk eens op de Used car locator van Volvo, geef je max aan qua prijs. Er staan een paar leuke bij de dealers.
Ja, ik heb daar al gekeken, maar er zit niet veel bij wat echt iets voor ons is, merendeel is te duur en heeft te veel km's gelopen.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Ripley
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 04.09.2007 - 21:12

In Duitsland staat een nette Sports Edition. 8.900, maar daar komen nog wel de importkosten bij en de BPM (circa 1.200).

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lsxmdwei1eae

Als je er wat vanaf kunt onderhandelen, dan past het misschien net?
Gebruikersavatar
MDA
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
Locatie: Leiden

Quota schreef:Mwoeah, 3000 aka 30% overschrijding en iets net buiten het budget noemen.... werk jij soms in de aannemelaarij of in overheidsdienst? :P
details, details... Ik werk bij een klein bedrijf, en wij noemen dat 'onderhandelingsruimte'
Maar maakt het ook qua versnellingsbak en betrouwbaarheid daarvan nog uit welke motor we kiezen? 1.8 is voor ons het minimum, maar veel meer is volgens mij ook niet echt nodig, aangezien we de vakanties met de V70 doen...
Ik vind persoonlijk de 2.0 echt fijner (vooral meer koppel) en het verbruik is nagenoeg gelijk tussen beide motoren. Dus de 2.0 (al dan niet met turbo) is toch wel aan te bevelen. Niet dat de 1.8 niet vooruit komt ofzo, maar de 2.0 is gewoon... tja... fijner.

de versnellingsbak maakt niet uit. In de phaseII zijn ze allemaal prima.
p.s. na ampel overleg besloten dat full leather ook wel een zinvolle extra is met zicht op kleine handjes vol yogi drink en chocola... :roll:
Helemaal mee eens. Een van de fijnste dingen in mijn huidige V40.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Gebruikersavatar
MDA
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
Locatie: Leiden

Als je de turbo niet perse wil hebben in ruil voor een lagere prijs, heb je bijv deze:

http://auto.marktplaats.nl/volvo/377621 ... ntrol.html
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Dat lijkt mij een prima auto.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21384
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bart Giesen schreef:Jep. Een echte Volvo-bak en wat een wereld van verschil. Alsof je vanuit een caravan in een 2-onder-1-kap gaat wonen!
Wij bezitten beiden en het doet geen pijn om in beiden te wonen. Alleen is de ene tijdelijk en de andere meer permanent.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Ik weet niet wat jij bezit, maar ik doel op de S40 Renault-bak en de S40 Volvo-bak. En dat is een ENORM verschil, welke je niet kunt scharen onder 'doet geen pijn om in beide te wonen'.

De Renaultbak is een absoluut niet trefzekere, roerbak met de achteruit op een hoogst idiote plaats :) Maar dat is een detail.
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Zijn er nog bijzonder zaken om in de gaten te houden bij de 2.0t motor?
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”