Pagina 2 van 3
Geplaatst: 23.09.2010 - 23:59
door corhog
Bij mij zit er reeds 3 ton op en tot nu alleen de koppeling vervangen en regelmatig de busjes. Verder is de renobak prima
Geplaatst: 27.09.2010 - 15:53
door schaefer
Zelf ook een bak kapot gehad (M3P) bij ongeveer 280.000 km. Zelf altijd prima behandeld. Opeens kreeg ik een jankend geluid bij het optrekken wat binnen 20 km erger en erger werd. Opweg naar de volvogarage sloegen toen beide voorwielen ineens vast. Bak zat vast in de versnelling en daar wilde hij ook niet meer uit! Was ook een as geknapt in de bak. Toen gereviseerde bak gekocht maar die doet 't ook niet super.
Bij koude motor (dus ook koude versnellingsbak) krijg ik tandenpoetsen van de 1 naar de 2. Net of de bak niet goed vrij komt!
Verder is het een echte soepbak, maar 't rijd verder prima. Qua vertanding en 'lengtes' van de versnellingen niets te klagen. Iemand nog een idee op het tandenpoetsen van 1 naar 2 bij koude motor?
Geplaatst: 30.09.2010 - 19:48
door Ripley
Als bruin het kan trekken, zou ik een type kiezen met de M56 bak. Schakelt super, geen problemen mee. Zat in de T4 en in de Phase II 2.0T. Volgens Vadis ook in een turbo diesel, maar daarmee ben ik niet zo bekend.
Geplaatst: 01.10.2010 - 00:52
door Bart Giesen
Jep. Een echte Volvo-bak en wat een wereld van verschil. Alsof je vanuit een caravan in een 2-onder-1-kap gaat wonen!
Geplaatst: 08.10.2010 - 09:54
door Quota
Hallo, Wij zijn voornemens om vanwege gezinsuitbreiding de Polo in te ruilen voor een V40 (vrouwlief raakt langzaam aan ook onder de indruk van Volvo).
We kijken nu vooral naar de phaseII modellen. Het zal een benzine worden (want max. 15K km per jaar), iemand nog suggesties voor een bepaald type?
Minimale eisen:
* stuurbekrachtiging
* Airco
* ABS
* Stoelverwarming
Wensen:
* Koplamp wissers
* Electrisch verwarmde + verstelbare spiegels
* originele Volvo radio
Welke uitrustingslijn past hier het beste bij, en welke bak/motor combinatie is het betrouwbaarst? We kijken naar een model met ongeveer een ton ervaring.
Alvast bedankt voor de tips
*
Geplaatst: 08.10.2010 - 12:07
door Ripley
Je stelt geen budget, dat maakt het gemakkelijk: een 2003/2004 2.0T in de uitvoering Europa Prestige, of Sports Edition. het Prestige pakket bestond uit meer dan 10.000 Eur aan opties voor circa 2.500. Heb ik zelf ook, aangevuld met navigator, schuifdak, sport chassis en standkachel.
Geplaatst: 08.10.2010 - 14:09
door MDA
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Als je het budget hebt lekker een 2.0T uitzoeken (beste motor naar mijn bescheiden mening).
Wat betreft uitrustingsniveau moet je maar kijken wat er te krijgen is. Je 'must have rijtje' heeft alleen de stoelverwarming wat je niet overal zult aantreffen. De rest hebben ze allemaal.
In je optionele rijtje zijn alleen de koplampwissers niet overal standaard.
Dus je zoekt eigenlijk een V40 2.0T met stoelverwarming en koplampwissers!
Geplaatst: 08.10.2010 - 14:32
door Ripley
Wat ook fijn is om te hebben (maar waar houdt het op) zijn originele Xenon lampen (heb je meteen ook wissers), en Niveaumat (achterkant stelt automatisch hoogte in na een paar honderd meter rijden). 40's schijnen de neiging te hebben om achter door te zakken na enkele jaren gebruik, maar ik heb daar nog geen last van na 178 dkm.
Geplaatst: 08.10.2010 - 14:53
door Quota
Okay,
Budget aspect was ik even vergeten, we willen max. 6000 euro bijleggen op de huidige auto, en die hopen we voor 3000 te slijten.
Geplaatst: 08.10.2010 - 14:57
door MDA
http://auto.marktplaats.nl/volvo/378864 ... omaat.html
Dit is precies wat je zoekt, maar nét biuten het budget... Maar als je iets langer zoekt is het echt wel te vinden voor jouw budget.
Geplaatst: 08.10.2010 - 15:07
door Quota
Mwoeah, 3000 aka 30% overschrijding en iets net buiten het budget noemen.... werk jij soms in de aannemelaarij of in overheidsdienst?
Maar alle gekheid op een stokje, dank voor de tip, het is zeker een mooie wagen, Xenon zou ook erg mooi zijn, maar de hardste eis is toch wel het budget ("mijn" auto zal binnenkort ook vervangen moeten worden).
Maar maakt het ook qua versnellingsbak en betrouwbaarheid daarvan nog uit welke motor we kiezen? 1.8 is voor ons het minimum, maar veel meer is volgens mij ook niet echt nodig, aangezien we de vakanties met de V70 doen...
p.s. na ampel overleg besloten dat full leather ook wel een zinvolle extra is met zicht op kleine handjes vol yogi drink en chocola... :roll:
Geplaatst: 08.10.2010 - 15:28
door V480-S60
Kijk eens op de Used car locator van Volvo, geef je max aan qua prijs. Er staan een paar leuke bij de dealers.
Geplaatst: 08.10.2010 - 15:44
door Quota
V480-S60 schreef:Kijk eens op de Used car locator van Volvo, geef je max aan qua prijs. Er staan een paar leuke bij de dealers.
Ja, ik heb daar al gekeken, maar er zit niet veel bij wat echt iets voor ons is, merendeel is te duur en heeft te veel km's gelopen.
Geplaatst: 08.10.2010 - 16:11
door Ripley
In Duitsland staat een nette Sports Edition. 8.900, maar daar komen nog wel de importkosten bij en de BPM (circa 1.200).
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lsxmdwei1eae
Als je er wat vanaf kunt onderhandelen, dan past het misschien net?
Geplaatst: 08.10.2010 - 17:35
door MDA
Quota schreef:Mwoeah, 3000 aka 30% overschrijding en iets net buiten het budget noemen.... werk jij soms in de aannemelaarij of in overheidsdienst?
details, details... Ik werk bij een klein bedrijf, en wij noemen dat 'onderhandelingsruimte'
Maar maakt het ook qua versnellingsbak en betrouwbaarheid daarvan nog uit welke motor we kiezen? 1.8 is voor ons het minimum, maar veel meer is volgens mij ook niet echt nodig, aangezien we de vakanties met de V70 doen...
Ik vind persoonlijk de 2.0 echt fijner (vooral meer koppel) en het verbruik is nagenoeg gelijk tussen beide motoren. Dus de 2.0 (al dan niet met turbo) is toch wel aan te bevelen. Niet dat de 1.8 niet vooruit komt ofzo, maar de 2.0 is gewoon... tja... fijner.
de versnellingsbak maakt niet uit. In de phaseII zijn ze allemaal prima.
p.s. na ampel overleg besloten dat full leather ook wel een zinvolle extra is met zicht op kleine handjes vol yogi drink en chocola... :roll:
Helemaal mee eens. Een van de fijnste dingen in mijn huidige V40.
Geplaatst: 08.10.2010 - 17:38
door MDA
Als je de turbo niet perse wil hebben in ruil voor een lagere prijs, heb je bijv deze:
http://auto.marktplaats.nl/volvo/377621 ... ntrol.html
Geplaatst: 08.10.2010 - 17:41
door 945i
Dat lijkt mij een prima auto.
Geplaatst: 08.10.2010 - 23:10
door Msuidgeest
Bart Giesen schreef:Jep. Een echte Volvo-bak en wat een wereld van verschil. Alsof je vanuit een caravan in een 2-onder-1-kap gaat wonen!
Wij bezitten beiden en het doet geen pijn om in beiden te wonen. Alleen is de ene tijdelijk en de andere meer permanent.
Geplaatst: 09.10.2010 - 02:13
door Bart Giesen
Ik weet niet wat jij bezit, maar ik doel op de S40 Renault-bak en de S40 Volvo-bak. En dat is een ENORM verschil, welke je niet kunt scharen onder 'doet geen pijn om in beide te wonen'.
De Renaultbak is een absoluut niet trefzekere, roerbak met de achteruit op een hoogst idiote plaats

Maar dat is een detail.
Geplaatst: 09.10.2010 - 11:07
door Quota
Zijn er nog bijzonder zaken om in de gaten te houden bij de 2.0t motor?