Pagina 2 van 2

Geplaatst: 02.02.2012 - 23:04
door rjvandamme
Aan Mario,

Jij hebt denk ik gelijk..... ik heb 6 maanden garantie. Ik denk al snel dat ze even de zaak resetten en dan maar hopen dat ik weer een paar maanden kan rijden.

Dit heeft overigens niet te maken met het gezegde van die waard en z'n gasten...

Geplaatst: 03.02.2012 - 16:01
door V480-S60
Ik zou met een auto in de garantie niet naar iemand anders gaan. Alleen voor een second opinion. Maar eerst degene waar je de auto gekocht hebt de boel op laten lossen. Daar geeft je garantie ook de "plicht" toe.

Geplaatst: 03.02.2012 - 21:54
door rjvandamme
Heb gisteren dus de auto bij Verkerk in Utrecht gebracht. Daar heb ik uiteraard garantie. Ik begreep dat het gasklephuis is vervangen door een nieuw exemplaar, er een nieuwe thermostaat in zit en dat men nog nieuwe ruitenwissers heeft gemonteerd..... Als dit allemaal onder garantie valt dan geef ik Verkerk Utrecht mijn complimenten.
Ik ga morgen de auto ophalen. Wellicht hebben ze hem ook nog even door de wasstraat gehaald......

Geen klagen dus.

Kan iemand mij overigens vertellen wat het verschil is tussen een normaal gasklephuis of eentje met gele sticker. Is degene met een gele sticker een verbeterde versie of heb ik het mis...

Geplaatst: 04.02.2012 - 01:31
door MarioC70
rjvandamme schreef:Aan Mario,

Jij hebt denk ik gelijk..... ik heb 6 maanden garantie. Ik denk al snel dat ze even de zaak resetten en dan maar hopen dat ik weer een paar maanden kan rijden.

Dit heeft overigens niet te maken met het gezegde van die waard en z'n gasten...

Autobedrijf Verkerk is niet de eerste de beste,ik weet dat uit eigen ervaring,ik werk er namelijk zelf,ze sturen je niet met een kluitje het riet in door alleen uit te lezen enz,er wordt dus echt gekeken naar je probleem.
En het wordt opgelost natuurlijk ook!
Het gasklephuis wat gemonteerd wordt is gewoon fabrieks nieuw van Volvo,dus geen gereviseerde of iets in die richting!
Een beetje vertrouwen in een bedrijf hebben is nooit weg,anders rij je bij voorbaat al niet lekker met je Volvo.

Geplaatst: 19.02.2012 - 11:01
door willumpie82
willumpie82 schreef:Ik wil deze topic nog een kans geven, ik zit(rijd) met hetzelfde probleem, ik heb de accu al vervangen bij de VOD (deze was zoiezo slecht). Ik merk dat hij met een koude motor ook wel eens bijna af wil slaan als de motor bij lag toerental belast word, bv optrekken met het stuur in de uiterste positie. dan zakt het toerental en lijkt het of de motor een slag overslaat ofzo soms flitsen dan alle lampjes ff een keer. als de auto warm is is het probleem weg.

De ETM lijkt me in orde (oud model) want toerental schommelt niet. het lijkt wel of het erger is geworden met de koude van de laatste dagen.

Ik heb zitten denken aan zaken als, injectoren, bobines,... lucht, brandstof en olie filter, bogies en distributieriem zijn vervangen bij ~160dkm (grote beurd)

zou ik bv injectie reiniger kunnen proberen?

Ik rijd een Volvo S60 2.4 170PK uit 2002, met 170dkm. computer geeft geen foutmeldingen (uitgelezen via Bluetooth module)
ik het probleem opgelost door de ETM schoon te maken, dit kreeg ik als tip van de VOD

Geplaatst: 02.03.2012 - 19:43
door HenkJanV40
Hogerop in dit topic heb ik al eens eerder gereageerd; had toen nog problemen met de uitvallende motor. De dealer heeft toen de klepspeling gecontroleerd... 17 van de 20 kleppen stonden niet goed. Een aantal zijn verwisseld, een aantal zijn vervangen. Sindsdien loopt motor als een zonnetje!

Geplaatst: 03.03.2012 - 00:25
door MarioC70
HenkJanV40 schreef:Hogerop in dit topic heb ik al eens eerder gereageerd; had toen nog problemen met de uitvallende motor. De dealer heeft toen de klepspeling gecontroleerd... 17 van de 20 kleppen stonden niet goed. Een aantal zijn verwisseld, een aantal zijn vervangen. Sindsdien loopt motor als een zonnetje!
Ze hebben niet de kleppen gewisseld,maar gesteld,dat is het verhaal eigenlijk.
De klepstoters zijn gewisseld door anderen met een andere maat!