T4 start slecht!

Geproduceerd bij NedCar in Born
degids
3rd Gear member

Mathijs T-4 schreef:Ha pappa Ronald! jaja, de kosten liepen teveel op, Verkerk (leidsche rijn) vond steeds weer wat.. was het helemaal zat!
had ook nooit bij Broekhuis weg moeten gaan, maar nu een Skoda fabia II, nieuwe auto, 1.2 70pk... heel saai, maar lage wegenbelasting, laag verbruik en de komende jaren geen gezeik.

m'n schoonvader is nu aan t kijken naar een nieuwe V70 D3 Geartronic met full options... denk dat we die aardig wat gaan gebruiken.. klopt het volvohart toch nog.. en met 400NM kom ik wel weg.. ;-)

Vind het wel jammer hoor, mis de T4 wel.

jouw T5 nu ok? automaat soepel?
ff verder in PB, anders gaat het zo offtopic :)
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
DirkT4
2nd Gear member
Contacteer:

Tonproat schreef:
vraagje;

het lijkt mij dat je (ook een t4) gewoon moet kunnen starten zonder gas te geven, of je koppeling in te trappen, of toch niet?
begin dat gedoe nu echt goed beu te worden. sleutel om en rijden toch?!

oplossing? verdelerkap, rotor enz ook maar eens laten vervangen, of het toch ergens anders in gaan zoeken, of een andere garage???

Denk dat je lang moet zoeken naar een verdelerkap en rotor bij een T4.....

Is er al een oplossing?

Mathijs, de volgende eigenaar is toch wel gewezen op de bekende fora?
Veel plezier met je nieuwe wagen en ik begrijp dat de T4 eruit moest, heb zelf ook vaak staan twijfelen... De T4 is niet het beste blok wat Volvo ooit gemaakt heeft. Erg gevoelig blok blijkt het te zijn.
";Op electriciteit moet je koken en op gas moet je rijden";
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
beginner
1st Gear member

stationair regelaar even schoonmaken, hielp bij mij in ieder geval wel. Loopt nu al die tijd weer regelmatig stationair
Tonproat
1st Gear member

DirkT4 schreef:
Is er al een oplossing?

Mathijs, de volgende eigenaar is toch wel gewezen op de bekende fora?
Veel plezier met je nieuwe wagen en ik begrijp dat de T4 eruit moest, heb zelf ook vaak staan twijfelen... De T4 is niet het beste blok wat Volvo ooit gemaakt heeft. Erg gevoelig blok blijkt het te zijn.
helaas nog steeds geen oplossing, de t4 staat weer bij de garage :(
deflint
Starter

mijn t4 starte ook slecht meestal pas als motor op temperatuur was bij koude motor starte hij meestal goed naar een aantal keer naar de garage te zijn geweest bougies vervangen van dat schoonmaakspul er in voor de injectors lamba sonde vervangen etc nog steeds niet goed tot dat ik hier op dit forum leesde over benzinedrukregelaar dit aangegeven bij mijn garage heeft hij getest bleek lek te zijn vervangen en hij start weer als een zonnetje bedankt nog daar voor
hans-herwijnen
Starter

Tonproat schreef:ps: die vakman, die zegt iig dat je bij zo'n wagen altijd het gaspedaal ingedrukt moet houden als je hem start, als ie koud is slaat ie dan idd aan, maar als ie een half uur stil heeft gestaan, dan word het doorstarten to ong. 7 sec....
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”