Pagina 2 van 2

Geplaatst: 26.01.2010 - 22:02
door steven460
als hij op 4 cilinders loopt dan zie je het blok steeds een lichte kanteling maken wanneer de compressie slag van die betreffende cilinder is.

Blauw betekend toch dat er ergens olie in de uitlaat komt.
Gokje is: de turbo .

hier filmpje op joeptjoep van een auto met met defecte turbo pakkingen.


Geplaatst: 26.01.2010 - 22:08
door volvo c70 t5
steven460 schreef:als hij op 4 cilinders loopt dan zie je het blok steeds een lichte kanteling maken wanneer de compressie slag van die betreffende cilinder is.

Blauw betekend toch dat er ergens olie in de uitlaat komt.
Gokje is: de turbo .

hier filmpje op joeptjoep van een auto met met defecte turbo pakkingen.

En welke pakking is dat dan van de turbo?

Geplaatst: 26.01.2010 - 23:07
door steven460
Was maar een idee!
Maar als je kunt kiezen tussen een lager welke bestookt wordt met koude lucht of een lager welke bestookt wordt met hete uitlaatgassen, welke zou jij het eerste verwachten stuk te gaan?

De lager van de compressor (koude kant) is makkelijk te controleren op lekken, haal de slang los van de turbo naar de intercooler, klein beetje grime/vet zal er altijd zijn , maar mag er niet vol besmeerd mee zijn.

Geplaatst: 26.01.2010 - 23:21
door volvo c70 t5
Olie in je intercooler kan ook komen door je carterontluchting,Maar snap de link niet echt,Wat heb een start probleem nou met een turbo te maken?

Geplaatst: 26.01.2010 - 23:36
door steven460
De TS heeft geen last van slecht starten, maar hoe hij loopt na het starten. Althans, dat maak ik op uit het verhaal.

'Turbo pakking' Is en blijft maar een idee.

Geplaatst: 26.01.2010 - 23:43
door volvo c70 t5
Hij stottert is dat niet slecht starten,als er iets met de turbo zou zijn blijft die roken denk ik zo.

Geplaatst: 27.01.2010 - 08:23
door Stony667
Hij rookt niet tijdens het rijden.

Geplaatst: 27.01.2010 - 09:40
door Stony667
Het vreemde is dat hij vanmorgen starte zonder problemen, ik heb er gister
injectie cleaner in gedonderd en geen centje pijn vanmorgen

Geplaatst: 28.01.2010 - 06:58
door Stony667
Hij doet het nu inmiddels ook bij een warme motor!

Geplaatst: 28.01.2010 - 19:38
door steven460
Wat doet ie nu precies Stony?

Goed lopen, stotteren, roken, een kaart truc? :)

Geplaatst: 28.01.2010 - 19:40
door Stony667
Stottert bij het starten koude en warme motor, en rookt en stinkt!!

Geplaatst: 28.01.2010 - 20:49
door steven460
Beste Stony,
ik wil graag helpen, maar de kwaliteit van 'het' antwoord hangt enorm af van de vraag.
Hoe gedetaileerder je de vraag kunt stellen, of informatie betreffende een probleem kunt aanbieden, hoe beter het antwoord daarop gemaakt kan worden.

Helaas maar waar , beste advies nu is m.i. langs een dealer of een universele garage gaan met Volvo Kennis.

Stotteren + rook die wit/blauw als input is te weinig informatie.
Vermoed zelfs dat de (wit) blauwe rook los staat van het stotteren. Een probleem als te hoge/lage benzine druk of defecte vuldruk meter kan ook dergelijk gestotter veroorzaken. Defecte bobines geven meestal een fout-code met als gevolg een motorstoring-lampje.

Ben benieuwd naar de oplossing!

Geplaatst: 28.01.2010 - 21:03
door volvo c70 t5
Stel als een injector open blijf staan heb je zwarte rook,Ik denk dat je ergens een vacuum lek heb daar ga je motor slecht van lopen dansen in toeren noem maar op,Doe je motorkap open en laat de motor draaien en luister goed of je een sissend geluid hoor,wat is je km stand?

Maar ik zou zeker langs de dealer gaan en laten uitlezen dan kom je veel meer te weten :wink:

Geplaatst: 03.02.2010 - 19:16
door Stony667
bij de dealer niets gevonden wel zijn de bougies vervangen er zaten geen orginele bougies in, en ze waren helemaal zwart. Kijken of het probleem nu verholpen is.

Geplaatst: 03.02.2010 - 19:19
door volvo c70 t5
Stony667 schreef:bij de dealer niets gevonden wel zijn de bougies vervangen er zaten geen orginele bougies in, en ze waren helemaal zwart. Kijken of het probleem nu verholpen is.
hoop voor je dat het over is :wink:

Geplaatst: 21.02.2010 - 08:55
door Stony667
Hij start voortaan weer als een zonnetje! Dus het waren de bougies, ze zeiden ook dat de 2,4T gevoelig waren voor niet orginele onderdelen!