jos245 schreef:Die beige is wat carrosserie betreft beter dan de witte aan de foto's te zien.
Maar heeft zijn kleur wel heel erg tegen. Het oog wil ook wat
6000 euro is trouwens erg veel geld voor die auto.
Ik hoor dat ook van kennissen van me. De witte kleur is aantrekkelijker volgens hen t.o.v. de beigekleurige.
Wit is tijdloos. Heb een witte 240 sedan gehad, spijt dat ik die ooit verkocht heb.
Daarintegen is beige passend bij de tijdsgeest waarin deze auto is uitgebracht. Vergelijkbare kleuren komen nu ook uit bij moderene auto's.
Vergeleken met licht groen of licht geel of oranje in dit een zeer mooi kleur. Ik zou met die kleur overal zonder problemen voor durven te rijden....
Maar ja smaak is subjectief.
Als die beige een schakel is, dan zou ik die prefereren. Alleen die prijs.... [-X
Die automaat zou ik alleen nemen als je korte stukjes rijdt, of niet (veel) op autosnelwegen komt.
Maar idd. die kleur kan wel voor en auto uit die tijd.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
945i schreef:Als die beige een schakel is, dan zou ik die prefereren. Alleen die prijs.... [-X
Die automaat zou ik alleen nemen als je korte stukjes rijdt, of niet (veel) op autosnelwegen komt.
Maar idd. die kleur kan wel voor en auto uit die tijd.
Wat is er mis met een automaat en de snelweg, gaat dit niet samen.??
Nee niet echt, heb een 242 met automaat gehad en dat vond ik op de snelweg geen gelukkige combinatie. Tot 90-100 gaat het nog, daarboven veel toeren, dus lawaai.
Op korte stukken of op 80km wegen echter prima te doen.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
945i schreef:Nee niet echt, heb een 242 met automaat gehad en dat vond ik op de snelweg geen gelukkige combinatie. Tot 90-100 gaat het nog, daarboven veel toeren, dus lawaai.
Op korte stukken of op 80km wegen echter prima te doen.
Wat dacht je van een 3 traps met automatische OD, die zit in mijn usa import 245 dit rijd super relaxed. Schakeld automatisch bij 80 km/h.
945i schreef:Wat ik daar van denk? Good for you.
(ik hoop voor je dat hij iets eerder ook automatisch schakelt)
Nou je het zegt dat doet ie dus ook, dat viel me vanmorgen op, Maar trek je op en je gaat in in ruk door naar 100 tot 120 km/h dan voel je hem bij 80 naar zijn OD schakelen.
Ik heb de auto nog maar 3 dagen dus is ff nieuw voor mij.
Die witte heeft (deels) de houten sierlijst op het dashboard van de Classic. Maar het is geen Classic. Verder heeft hij de velgen/wieldoppen van een Volvo 740. Dus niet helemaal origineel. Verder ziet het rechter achterscherm (wielbak?) er zorgelijk uit.
Van de houten sierlijst ontbreekt trouwens het linker stripje, daar zit een zwarte. Mocht je de auto kopen en weer origineel willen maken: dan horen de sierlijstjes allemaal zwart te zijn. En ik heb grote interesse in die stukjes hout (voor mijn Classic, klein stukje hout is beschadigd), dus laat maar weten!
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024
Lekker die beige nemen. Ik denk dat 6000,= euro een goede vraagprijs is voor zo'n unieke auto met helaas een motor die nog nog wel ingereden moet worden! Die witte gaat je op veel kosten jagen.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Wel komisch. Dat bedrijf lacht zich kapot. Koopt wagens op voor niet meer dan 600 tot 1000 euro en verkoopt ze voor een gods vermogen. In Zweden kosten auto;s tweedehands nu eenmaal geen drol. En oldtimers kennen ze niet.
Heb mijn 740 GLE 1985 begin vorig jaar voor nog geen 680 euro opgehald. Met 103.000 op de teller.
Mijn tip. kijk op blocket.se en haal er zelf eentje? Geen tijd voor is geen excuus. Ik was binnen 36 uur thuis haha.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
3500 SEk, is nog geen 350 euro. Oke is een sedan. maar wel een oldtimer volgens NL begrippen. Komt zo een Nederlandse koekwous, koopt dat ding op en verkoopt hem hier voor 2500. Dat kun je dr wel voor vragen. Doe het zelf zeg ik, is nog leuk en ondernemend ook om zoiets te doen. Kun je zeggen dat je een echte Zweedse hebt. en de originele Zweedse kentekens schroef je aan de wand bij thuiskomst. Heb ik ook gedaan.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
mightyspawn schreef:
Mijn tip. kijk op blocket.se en haal er zelf eentje?
Daar staat ook heel veel rotzooi bij. Maar je kunt inderdaad mazzeltje hebben en dan heb je veel volvo voor weinig!
Helaas heb ik te veel voorbeelden gezien die uiteindelijk meer geld kwijt waren aan onderhoud dan een goede prijs hier betalen.
Gisteren ben ik wezen kijken naar de beige 245.
Hij komt uit Nordmaling (800 km boven Stockholm?)
Nergens maar dan ook nergens roest/beschadiging, chroomwerk alles ok.
De onderkant ziet er gaaf uit (heeft dinitrol gehad), nergens roest, verrot of iets kapot, nwe uitlaat vanaf motor, nwe distributieriem. Motor net grote beurt gehad. Motorcompartiment ziet er schoon uit, alle kabels en slangen zijn in goede staat, flexibel, geen eentje verrot of slecht, ook daar nergens roest, zelfs geen vliegroest
Binnen ziet ie er nieuw uit, er hebben altijd orginele covers op de stoelen en achterbak gezeten. Nergens een beschadiging in het interieur, zelfs geen krasjes oid op de portieren of dashbord, ook niet achter in de laadruimte, die was altijd beschermd met een "plastic bak".
Dit is echt een 245 uit duizenden, een hele goeie zoals je ze in de showroom zag. Heeft een B23 motor vierbak met overdrive, rijdt denk ik 1 : 12.
Ik hoef niet te zeggen wat ik gedaan heb.
Nu maar wachten op de kentekenpapieren.
Pieter245.
Ps ik zit nog te wegen of ik er gas in laat plaatsen. Als ik dat doe dan geen doorvoer door de carrosserie
Pieter245 schreef:Gisteren ben ik wezen kijken naar de beige 245.
Hij komt uit Nordmaling (800 km boven Stockholm?)
Nergens maar dan ook nergens roest/beschadiging, chroomwerk alles ok.
De onderkant ziet er gaaf uit (heeft dinitrol gehad), nergens roest, verrot of iets kapot, nwe uitlaat vanaf motor, nwe distributieriem. Motor net grote beurt gehad. Motorcompartiment ziet er schoon uit, alle kabels en slangen zijn in goede staat, flexibel, geen eentje verrot of slecht, ook daar nergens roest, zelfs geen vliegroest
Binnen ziet ie er nieuw uit, er hebben altijd orginele covers op de stoelen en achterbak gezeten. Nergens een beschadiging in het interieur, zelfs geen krasjes oid op de portieren of dashbord, ook niet achter in de laadruimte, die was altijd beschermd met een "plastic bak".
Dit is echt een 245 uit duizenden, een hele goeie zoals je ze in de showroom zag. Heeft een B23 motor vierbak met overdrive, rijdt denk ik 1 : 12.
Ik hoef niet te zeggen wat ik gedaan heb.
Nu maar wachten op de kentekenpapieren.
Pieter245.
Ps ik zit nog te wegen of ik er gas in laat plaatsen. Als ik dat doe dan geen doorvoer door de carrosserie
Dat klinkt als een zeldzaam exemplaar. Ben erg benieuwd naar de foto's !