Pagina 2 van 2
Geplaatst: 01.02.2010 - 17:36
door chris_zweden
Toen waren de auto's ook ietjes lichter dan nu

Geplaatst: 01.02.2010 - 17:43
door 945i
Niet in het geval van een Benz. bijna 1400KG was een 200d toen.
Heerlijke auto's.
Geplaatst: 01.02.2010 - 17:47
door bart simpson
Zowel de Zweedse als Duitse autopers was enthousiast...
Geplaatst: 01.02.2010 - 18:32
door 945i
Tja, ik zie het probleem ook niet, 0-100 in 12,nogwat en 190 km/u top, goed energielabel, lange actieradius. Lijkt mij in het huidige verkeer toch prima. Als ik degene was die bepalen moest welke auto's de buitendienst ging rijden, dan wist ik het wel

Geplaatst: 01.02.2010 - 18:35
door Maurice Pierik
... en nu nog wachten op een start/stop systeem en een 6-bak en het verbruikt zakt nog verder.
Voor eenieder die meer vermogen en comfort wensen: de 2.0D, 2.4D en D5 blijven te koop hoor.
Geplaatst: 01.02.2010 - 21:06
door Paul
Mooi hoor!
xc 70 2.0
Geplaatst: 02.02.2010 - 10:41
door v70bio
Wanneer komt Volvo met een 2.0 D of B in de XC70?
Lijkt me ook een prima combinatie. Wanneer je naar Audi kijkt zie je dat bijna alle motoren een 4-wd variant hebben. Hier laat Volvo toch veel potentieel liggen.
Geplaatst: 02.02.2010 - 10:59
door bart simpson
die 2.0D wordt niet gecombineerd met AWD, voor de rest zou het best moeten kunnen, een 2.0B wordt vrijwel niet verkocht
Geplaatst: 03.02.2010 - 12:19
door majortom
Ik denk dat veel mensen redelijk bevooroordeeld naar die 1.6 kijken...
Enige tijd geleden heeft het bedrijf waar ik werk eisen gesteld aan de emissie van leaseauto's.
In eerste instantie leek het erop dat de grens 140 gram zou worden; aangezien ik een toen een v70 of s80 wilde leasen was de 1.6 toen de enige optie. Ik heb bij mijn dealer een proefrit aangevraagd en er een dag mee gereden.
Dat viel helemaal niet tegen; de bakverhoudingen zijn goed gekozen en het geluidsniveau bij 120/130 is heel aangenaam. Natuurlijk is het geen strepentrekker, maar het valt alleszins mee. Ik heb aangezien de eis niet zo scherp was (alleen A en B label uiteindelijk) kunnen kiezen voor een voorraadmodel 2.0 D limited edition; had ik echter zelf kunnen samenstellen had ik misschien wel gekozen voor een extra aangeklede 1.6 D. Overigens stelt het duitse blad Auto Motor und Sport dat het een prima rijdende auto is.....
Het is volgens mij gewoon een kwestie van mindset....
Geplaatst: 03.02.2010 - 19:51
door kmser
Johann schreef:bart simpson schreef:
Diplomatenauto's wegen niets meer dan niet diplomatenauto's, ben dus erg nieuwsgierig waar die 200kg onverklaarbaar meergewicht vandaan komt
De NL kenteken gewichten kloppen niet.
Zet de auto's maar op de weegschaal.
Idd, in belgie is dat ook zo. Mijn huidige V50 weegt volgens de papieren ook ruim 100kg meer dan mijn vorige. De huidige heeft meer opties, maar dat compenseert het gewicht zeker niet. Dus een correcte meting zal het eerder zijn. Mijn V50 is ook diplomatenuitvoering.
En de 1.6D zal zeker zijn gegadigden vinden. Voor sommigen is dat snel genoeg en in belgie is dat een uiterst interessante leasewagen. Prive zal die minder vaak gekocht worden omdat er iets minder reserves zijn.