Pagina 2 van 2
Geplaatst: 23.02.2010 - 21:43
door liquid_force
die Berlijnse die hierboven staat heeft ook een gele umweltplakette ... maw: die mag niet meer in de stad komen ...
Geplaatst: 24.02.2010 - 07:53
door V70/2.4D/2003
liquid_force schreef:die Berlijnse die hierboven staat heeft ook een gele umweltplakette ... maw: die mag niet meer in de stad komen ...
Hmm, dat zou best wel eens het juiste antwoord kunnen geven op de vraag waarom ze goedkoop zijn in Berlijn. Heb de Berlijnse link eens bekeken maar voor een 2003 D5 met 163 k op de klok en vol leer voor een vraagprijs van 6950,=! Daar ga je hem hier in NL niet voor krijgen. En als hij daar toch de stad niet meer in mag, zou er toch echt nog wel wat aan die prijs te doen moeten zijn. Komt bij dat een taxi van 2003 uitgewoond is en aanmerkelijk meer kilometers gedraaid zal hebben
Geplaatst: 24.02.2010 - 08:20
door diesel01
liquid_force schreef:die Berlijnse die hierboven staat heeft ook een gele umweltplakette ... maw: die mag niet meer in de stad komen ...
:shocked!: Ik heb ook een gele, lees ik nu goed dat ik hiermee niet meer in binnensteden mag komen van bijv Bremen?
Sorry voor de vervuiling.
Geplaatst: 24.02.2010 - 09:45
door bartv70
HIER vindt je alles over de umweltplakette
Geplaatst: 24.02.2010 - 10:30
door appie76
Het is overigens niet de 'Fahrbrief' maar de 'Fahrzeugbrief' (voertuigbrief), deze is de Duitse versie van ons kentekenbewijs. Dit is dus inderdaad een belangijk document, en als de administratie goed op orde is, staat erop aangegeven of de auto in het verleden als taxi is gebruikt. (als het een zwarte taxi was, dus zonder vergunning, zal dit waarschijnlijk niet aangevinkt zijn, maar als het een officiele taxi licentie was, dan denk ik dat de Fahrzeugbrief aangepast is bij uitgifte van de taxilicentie. Maar hoe het precies zit, zou ik even checken als ik jou was).
Geplaatst: 24.02.2010 - 11:23
door gsx750r
appie76 schreef:Het is overigens niet de 'Fahrbrief' maar de 'Fahrzeugbrief' (voertuigbrief), deze is de Duitse versie van ons kentekenbewijs.........
De Fahrzeug
brief is
niet hetzelfde als ons NL kentekenbewijs ! De Fahrzeug
schein is de tegenhanger van het NL kentekenbewijs.
Maar let op: Sinds 011005 zijn beiden vervangen door resp. de Zulassungsbescheinigung Teil II en Teil I.
Auto's van vóór die datum krijgen ook deze nieuwe documenten bij o.a wisseling van kentekenhouder, verhuizing naar een andere 'Kreis', technische wijzigingen en verlies van de oude documenten.
Een van de nadelen voor bijv. de koper van een tweede hands auto is dat op de nieuwe documenten slechts plaats is voor de gegevens van 2 eerdere bezitters. D.w.z. dat de papieren al vernieuwd worden bij de derde bezitter. Op Teil II wordt nog wél het
totaal aantal vorige eigenaars vermeld maar alleen van de laatste twee de volledige gegevens.
Kan lastig zijn bij bijv. bedrog met kilometerstanden als je niet alle vorige bezitters kunt achter halen !
Let er op dat je bij de aanschaf van een gebruikte auto óf een Fahrzeugbrief + Fahrzeugschein krijgt óf een Zulassungsbescheinigung Teil I + Teil II.
'Oud' en 'nieuw' door elkaar bestaat niet !!
Rob
Geplaatst: 24.02.2010 - 13:08
door appie76
Bedankt voor de correctie mbt de Brief en Schein, die nuance wist ik niet.
Al moet ik wel zeggen dat ik naast Teil I en Teil II (de 'nieuwe' documenten) ook de 'oude' Fahrzeugbrief meekreeg onder de vermelding 'dit is de oude fahrzeugbrief, is niet meer geldig maar bevat wel gegevens over de historie van de auto dus die doen we er gewoon bij'.
Geplaatst: 24.02.2010 - 19:18
door gsx750r
appie76 schreef:Bedankt voor de correctie mbt de Brief en Schein, die nuance wist ik niet.
Al moet ik wel zeggen dat ik naast Teil I en Teil II (de 'nieuwe' documenten) ook de 'oude' Fahrzeugbrief meekreeg onder de vermelding 'dit is de oude fahrzeugbrief, is niet meer geldig maar bevat wel gegevens over de historie van de auto dus die doen we er gewoon bij'.
Geen dank, graag gedaan.
Normaal gesproken ben ik niet zo van 'corrigeren' maar in dit geval waar het officiële documenten betreft leek het me wel noodzakelijk omdat niet iedereen de gang van zaken in het buitenland kent !
Ik weet niet of dat toegestaan is dat ze je 'de oude papieren' meegeven maar dat zal jou een zorg zijn, voorlopig is het in ieder geval mooi meegenomen dat je wat meer over de voorgeschiedenis weet v.w.b. het aantal eerdere bezitters
Rob
Geplaatst: 26.02.2010 - 22:45
door BM
Ik zie dat sommige exemplaren een "keurig" ingevuld onderhoudsboekje hebben. Bij elke beurt zelfde stempel, zelfde monteur met handtekening. Lijkt er op dat deze a la minute ingevuld zijn.
Volgens mij worden er daar veel auto's ingevoerd uit omliggende landen en de tellers teruggedraaid.
Geplaatst: 26.02.2010 - 23:00
door bartv70
Zou dat hier anders zijn? en zoja, waarom?
Geplaatst: 27.02.2010 - 09:37
door VolvoRob
Ik wil geen ''broken record'' zijn, maar bij BOMA hebben ze erg veel ervaring met Duitse import. Ron kent de goede adressen. De kleine extra bijdrage die je betaalt voor zijn werk (zoeken, importeren, etc) had ik er graag voor over. Beter gevoel en zo.......
Geplaatst: 28.02.2010 - 09:28
door piotrV70
BM schreef:Ik zie dat sommige exemplaren een "keurig" ingevuld onderhoudsboekje hebben. Bij elke beurt zelfde stempel, zelfde monteur met handtekening. Lijkt er op dat deze a la minute ingevuld zijn.
Volgens mij worden er daar veel auto's ingevoerd uit omliggende landen en de tellers teruggedraaid.
Dat zou je direct zien aan de papieren (als het om een import gaat).
Geplaatst: 28.02.2010 - 10:16
door Tim1975
Gewoon het gezonde verstand gebruiken, ik heb zelf ook een "Duitse" D5, de combinatie van onderhoudshistorie en gegevens van de Fahrzeugbrief moeten kloppen, dat is mijn harde stelregel altijd geweest, wijkt het af..jammer dan, op naar de volgende. Je kunt in Duitsland ook voor een klein bedrag de auto bij de ADAC of Dekra laten keuren. M.b.t. de Umweltplakette, die worden bij mij in de grensstreek bij de supermarkt uitgedeeld...ik wist niet wat ik zag!
Geplaatst: 28.02.2010 - 11:23
door bartv70
waar en welke supermarkt
Geplaatst: 28.02.2010 - 11:46
door Drs Tromp
Denk dat hij ze verward met voetbalplaatjes!

Geplaatst: 28.02.2010 - 11:48
door bartv70
Shit, dacht ik eindelijk een leuke handel te hebben ontdekt
Geplaatst: 13.05.2010 - 07:11
door Niels_#
In Berlijn staat ook veel Italiaanse import en daar is lang niet altijd alles traceerbaar van qua kilometers en onderhoud. Nu juist die auto's zijn ook vaak goedkoper met weinig kilometers....