Pagina 2 van 6
Geplaatst: 01.03.2010 - 20:12
door bart simpson
ik zeg niks... helemaal niks.....
Geplaatst: 01.03.2010 - 20:13
door dik999
dank
V70/2.4D/2003 schreef:Zo, daar komt ie dan: gas is om op te koken!
Door mijn vader zijn bereden: 142 DL, 244 GL (B21A), 740 GL (B23A) en een 940 GL met een twee liter. Allen op LPG met vele vele kilometers totdat de 940 kwam. Na 80.000 km back-fire en de 940 viel ten prooi aan de vlammen. De 940 op LPG heeft vanaf 70.000 problemen gehad met LPG en kleppen, dat was wat je noemt een zeer slecht huwelijk.
Ik heb nu mijn eerste "eigen" Volvo en dat is heel bewust een diesel geworden. Ik heb meerdere auto's gehad die waren voorzien van een LPG installatie maar bijna allemaal, na een ton of iets meer gereden te hebben, de koppakking lek en/of kleppen verbrand.
Dus, dik 999, ga eens denken aan een D5 als vervanger voor de 2.4T. Het is maar een tip.
Geplaatst: 01.03.2010 - 20:14
door bart simpson
of neem die relatief laag belaste 130pk 5 cilinder diesel, een miskende en ondergewaardeerde machine
Re: balen,balen,balen
Geplaatst: 01.03.2010 - 20:29
door Gast
dik999 schreef:een klep verbrand. Kosten voor revisie, ZONDER GARANTIE tussen de 2150 en 3250 euro.
Ik ken het gevoel.
En laat je niet gek maken door de "gaskokers"....

Het zijn altijd dezelfde opmerkingen...
Misschien als je handig bent kun je het zelf doen:
cilinderkop revisie
Had je trouwens ook Flashlube gemonteerd? Moet de LPG inbouwer wel geadviseerd hebben.
Geplaatst: 01.03.2010 - 20:29
door VolvoRob
ik zeg niks... helemaal niks.....
:shock:
Re: balen,balen,balen
Geplaatst: 01.03.2010 - 20:35
door dik999
flashtube was geinstalleerd. Heb de klep net gezien. Deel van de klep gewoon weggebrand.
Garage raadt aan om of de auto naar de sloop te brengen, of 10 van de 20 kleppen te laten herstellen. kosten 2150 euro.
bij alle kleppen herstellen komt het op 3250 euro.
ben aan het nadenken wat zinvol is. Geen garantie op de reparatie, omdat verbranding weer kan plaatsvinden.
Ben aan het uitzoeken wat ik nu bij een sloopbedrijf terugkrijg wanneer ik auto zo breng. Kijk ook verder wat de auto nog oplevert wanneer ik de reparatie laat uitvoeren.
Weet het nu even niet
AlexV70 schreef:dik999 schreef:een klep verbrand. Kosten voor revisie, ZONDER GARANTIE tussen de 2150 en 3250 euro.
Ik ken het gevoel.
En laat je niet gek maken door de "gaskokers"....

Het zijn altijd dezelfde opmerkingen...
Misschien als je handig bent kun je het zelf doen:
cilinderkop revisie
Had je trouwens ook Flashlube gemonteerd? Moet de LPG inbouwer wel geadviseerd hebben.
Geplaatst: 01.03.2010 - 20:43
door Gast
Naar de sloop, als je al zoveel kosten hebt gehad?
In wat voor staat is de rest van de auto?
Daarbij, je hebt ook 3 jaar goedkoop op LPG gereden...... repareren zou ik zeggen.
Mocht je hem toch naar de sloop willen brengen....... Hoor ik het graag.

Geplaatst: 01.03.2010 - 20:45
door dik999
rest van de auto is in goed staat. Wanneer auto rijdt een heerlijk gevoel.
AlexV70 schreef:Naar de sloop, als je al zoveel kosten hebt gehad?
In wat voor staat is de rest van de auto?
Daarbij, je hebt ook 3 jaar goedkoop op LPG gereden...... repareren zou ik zeggen.
Mocht je hem toch naar de sloop willen brengen....... Hoor ik het graag.

Geplaatst: 01.03.2010 - 20:49
door Johan s60
Wel erg duur om voor 3250 geen garantie te geven, kleppen kunnen verbranden, maar wat nu als er een fout gemaakt wordt tijdens revisie en/of montage.
Heb je wel electronische flashlube? want dat lijkt me wel nodig met een turbo.
Verder kan ik je goed voorstellen dat je er nu vanaf wil met deze geschiedenis en toekomst.
Geplaatst: 01.03.2010 - 20:54
door dik999
geen electronische flastube, maar handmatig ingestelde. Per 5000 kilometer ongeveer een halve liter verbruik. Moest goed zijn volgens inbouwstation.
( kom er net achter , nadat ik alle controlebeurten heb laten uitvoeren bij dit station dat het niet meer bestaat. Pand staat te huur.. dit terzijde, maar wel weer extra pech )
Johan s60 schreef:Wel erg duur om voor 3250 geen garantie te geven, kleppen kunnen verbranden, maar wat nu als er een fout gemaakt wordt tijdens revisie en/of montage.
Heb je wel electronische flashlube? want dat lijkt me wel nodig met een turbo.
Verder kan ik je goed voorstellen dat je er nu vanaf wil met deze geschiedenis en toekomst.
Geplaatst: 01.03.2010 - 20:59
door Gast
Zagen die kleppen er ongeveer zo uit?
Geplaatst: 01.03.2010 - 20:59
door Johan s60
Maar ik begrijp uit jouw verhaal (je hebt immers de klep gezien) dat ze de cil.kop er al af hebben liggen klopt dat?
Ik vind 3250 euro wel erg veel, ZONDER GARANTIE kan dat eigenlijk wel, ik vind het wel voorbarig van dat bedrijf om garantie op voorhand te weigeren.
Geplaatst: 01.03.2010 - 21:01
door dik999
heb de klep gezien die een stukje uit de hoek had. Inderdaad ongeveer zoals op de foto.
AlexV70 schreef:Zagen die kleppen er ongeveer zo uit?
Geplaatst: 01.03.2010 - 21:03
door dik999
kop ligt er al af. Had ik toestemming voor gegeven Klep ziet er ongeveer uit zoals op foto AlexV70
Johan s60 schreef:Maar ik begrijp uit jouw verhaal (je hebt immers de klep gezien) dat ze de cil.kop er al af hebben liggen klopt dat?
Ik vind 3250 euro wel erg veel, ZONDER GARANTIE kan dat eigenlijk wel, ik vind het wel voorbarig van dat bedrijf om garantie op voorhand te weigeren.
Geplaatst: 01.03.2010 - 21:03
door bart simpson
Johan s60 schreef:Maar ik begrijp uit jouw verhaal (je hebt immers de klep gezien) dat ze de cil.kop er al af hebben liggen klopt dat?
Ik vind 3250 euro wel erg veel, ZONDER GARANTIE kan dat eigenlijk wel, ik vind het wel voorbarig van dat bedrijf om garantie op voorhand te weigeren.
mee eens
Geplaatst: 01.03.2010 - 21:03
door Gast
Totaal geen garantie? Of met beperkte kilometers? Helemaal niet lijkt mij lariekoek met zo'n bedrag.
Trouwens wat zijn de onderzoekskosten tot nu toe?
Geplaatst: 01.03.2010 - 21:05
door Ludo
bart simpson schreef:Vraag Ludo eens om zijn zo gewaardeerde advies
Als je in het verleden beter mijn berichten gelezen had, en nu Dik999 zijn onderschrift leest, had je gezien dat ik hierover al vaker geschreven heb.
Dus om nu wat stemmingmakerij te komen maken, is niet eens aan de orde.
Verder lees je nergens iets over kleppen stellen, of speling controle?.
Als dat nooit gebeurd is, mag je anders wel je petje afnemen voor die "O zo slechte" Volvo motoren...
Geplaatst: 01.03.2010 - 21:06
door bart simpson
ik zei niet dat ik jouw mening waardeerde
Geplaatst: 01.03.2010 - 21:06
door dik999
Hebben nu alleen de kop eraf gehaald.
Heb een overzicht gekregen wat het moet gaan kosten.
Kop wordt weggebracht en de arbeidskosten van mijn garagebedrijf zijn € 477 voor totaal arbeidsloon exclusief BTW. Dan zit alles ook weer op zijn plek wanneer kop gereviseerd is
dik
AlexV70 schreef:Totaal geen garantie? Of met beperkte kilometers? Helemaal niet lijkt mij lariekoek met zo'n bedrag.
Trouwens wat zijn de onderzoekskosten tot nu toe?
Geplaatst: 01.03.2010 - 21:08
door Gast
Lijkt mij ook verstandig dat ze de kosten even gaan specificeren.
- Arbeidsloon
- Materiaal (wat dan allemaal?)
- Koprevisie (toch geen nieuwe hé?)