Hi,
Ik rij sinds mei 2009 in een V70 2.0D de ervaringen zijn:
1 Ja, de vermogen is ruim voldoende (niet voor de duitse autobahn, maar wel voor de nederlandse snelweg)
2 Ik heb/had een hele vervelende mankement aan de motor. Namelijk de motor ging stotteren als ik bv 50 constant aan het rijden was. Gas los en weer gasgeven en het stotteren was weg. Maar vaak kwam het later weer terug. Als de motor goed warm (30 min rijden) was verdwijn het stotteren bijna volledig.
3 Verbruik was behoorlijk hoog. 20,5% meer dan door volvo aangegeven (7,2 ivp 6 liter per 100km)
4 Naar aanleiding van de stotterklachten heeft de dealer de software geupdate. Sindsdien rijdt de auto zuiniger (6,7 ivp 6 liter per 100km) en het stotteren werd veel minder en heviger. Al komt het af en toe in alle hevigheid weer terug. Het lijkt alsof de motor ook meer kracht heeft gekregen na de update maar dat kan ook puur gevoelsmatig zijn.
bevindingen 2.0D?
- WMB
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 09.11.2008 - 11:12
- Locatie: Soest
Heb sinds oktober een 2.0d, met nu bijna 40K op de teller. Is vlot genoeg. Als je veel snelweg rijdt en een beetje te hard rijdt (rond de 140) is het niet echt meer een zuinige auto (verbruik ligt dan rond de 1 op 13). De opgegeven 5.9/100 haal ik nooit, ligt bijna een litertje per 100 hoger. In mijn ogen schiet de 2.0d alleen echt tekort op een duitse autobahn met heuvels. Dan ben je echt geen partij meer voor de rest, zonder heuvels kan je nog redelijk goed meekomen met de grote motoren.
Nooit problemen gehad. Enige irritante aan de auto vindt ik de klima die het te koud maakt, maar dat heeft niets met de 2.0d te maken (hoop ik...).
Nooit problemen gehad. Enige irritante aan de auto vindt ik de klima die het te koud maakt, maar dat heeft niets met de 2.0d te maken (hoop ik...).
Fietsen is gezond, eet meer fiets!
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7746
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Mijn verbruik ligt rond de 6,3. In de winter iets meer en van korte stukjes houdt hij ook niet. Ik rij niet als eerste weg bij het stoplicht, schakel op tijd en op de snelweg als het kan 130 met de cruisecontrol. Maar als het moet dan rijdt 170 ook heerlijk, de motor blijft ook dan stil.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4265
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik heb daar een handig knopje voor om aan te draaien, en ook een UIT-knopWMB schreef:Enige irritante aan de auto vindt ik de klima die het te koud maakt.

V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 01.09.2008 - 16:33
Ik rij vanaf mei 2008 in een 2,0d, had hiervoor een 2,4d. Motor loopt prima alleen valt het brandstof verbruik me tegen vergeleken met de 2,4d van het vorige type (5,5/100) nu 6,3/100.
Het stotteren dat een vorige schrijver noemde herken ik, gebeurt rond de 1800-2000 toeren, hetgeen met het 'nieuwe rijden' best vervelend is.
Met caravan rijden is een wereld van verschil tussen 2,0d en 2,4d.
Heb daar gelukkig nog de C70 met 2,4T motor voor
Het stotteren dat een vorige schrijver noemde herken ik, gebeurt rond de 1800-2000 toeren, hetgeen met het 'nieuwe rijden' best vervelend is.
Met caravan rijden is een wereld van verschil tussen 2,0d en 2,4d.
Heb daar gelukkig nog de C70 met 2,4T motor voor
Volvo V70 2.0d
Volvo C70 2.4t
Volvo 855 2.5-20V
Volvo V70XC 2.5T
Volvo C70 2.4t
Volvo 855 2.5-20V
Volvo V70XC 2.5T
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 13.03.2010 - 16:01
- Locatie: Duketown NB
Heb jullie ervaringen gelezen met de 2.0D in de V70. Heb nu zelf sinds eind april een nieuwe V70 met 2.0 D en heb er nu ca 4500km mee gereden. Gemiddeld verbruik is nu 6.5l/ 100km opzich een prima verbruik denk ik zo voor een nagelnieuwe motor. Ben zojuist met de caravan naar Z-Frankrijk gereden, via de tolweg met ca. 110 kmh/uur. het verbruik nam wel toe naar ca. 9.5l /100km, maar ja caravan weegt dan ook (beladen) 1600kg. Met de trekkracht van de motor is niets mis mee, met de aanwezige 320 Nm koppel heb ik op de vlakke delen gemakkelijk in de 6e versnelling op de cruisecontrol gereden. Ging het iets omhoog dan naar 5 natuurlijk maar alles verliep heel soepel. Zelf de heuvel op bij Luik hoefde ik niet naar z'n 3 maar kon met ca 85-90 km/h in z'n 4 naar boven. Al met al een reuze meevaller voor een vierpitter. Was toch even bang geweest na de bestelling en het lezen van dit draadje en voor de aflevering van de auto dat misplaatste zuinigheid mij ten onrechte het rijden van een 5-pitter heeft voorkomen. Maar...... niets is minder waar de 2.0D is een prima oliestoker.
Groet
Paul
Groet
Paul
V70 2.0D Momentum (MY 2010), Electric Silver (met pensioen na 270.000km). Per 29 juli XC40 Pure Electric (single engine) MY2023, Core, Black edition + Climate pack.
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7746
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Mooi Pam! Ik ben ook nog steeds erg tevreden: 125 op de CC is slaapverwekkend maar erg zuinig en als het even vlotter moet dan gaat dat zonder problemen. Meer hoeft van mij echt niet.
Onderin zou er wat meer kracht in mogen (rotonde moet wel in de 2, 3 maakt erg veel gegrom...)
Onderin zou er wat meer kracht in mogen (rotonde moet wel in de 2, 3 maakt erg veel gegrom...)
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 22.12.2009 - 12:29
- Locatie: Nederland
Helemaal mee eens dat het een prima motor is...
Inmiddels 5000 km op de teller van de mijne staan en heb niets te klagen....
Als ik zoals een paar jaar geleden nog in Duitsland zou werken, zou ik wel voor een zwaardere motor gaan, maar op onze overvolle wegen voldoet deze motor prima.
Inmiddels 5000 km op de teller van de mijne staan en heb niets te klagen....
Als ik zoals een paar jaar geleden nog in Duitsland zou werken, zou ik wel voor een zwaardere motor gaan, maar op onze overvolle wegen voldoet deze motor prima.
V60 D6 PIH Onyx Black
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Dat doet me goed te horen. Mijn caravan weegt ook 1600 kg en had wel wat twijfels over de 2.0 D als trekker. Maar jouw verhaal is misschien ietsje overdreven? Mijn 2.5D doet het prima, maar het gevoel zeht me dat het niet veel minder moet zijn dan dit...Heb jullie ervaringen gelezen met de 2.0D in de V70. Heb nu zelf sinds eind april een nieuwe V70 met 2.0 D en heb er nu ca 4500km mee gereden. Gemiddeld verbruik is nu 6.5l/ 100km opzich een prima verbruik denk ik zo voor een nagelnieuwe motor. Ben zojuist met de caravan naar Z-Frankrijk gereden, via de tolweg met ca. 110 kmh/uur. het verbruik nam wel toe naar ca. 9.5l /100km, maar ja caravan weegt dan ook (beladen) 1600kg. Met de trekkracht van de motor is niets mis mee, met de aanwezige 320 Nm koppel heb ik op de vlakke delen gemakkelijk in de 6e versnelling op de cruisecontrol gereden. Ging het iets omhoog dan naar 5 natuurlijk maar alles verliep heel soepel. Zelf de heuvel op bij Luik hoefde ik niet naar z'n 3 maar kon met ca 85-90 km/h in z'n 4 naar boven. Al met al een reuze meevaller voor een vierpitter. Was toch even bang geweest na de bestelling en het lezen van dit draadje en voor de aflevering van de auto dat misplaatste zuinigheid mij ten onrechte het rijden van een 5-pitter heeft voorkomen. Maar...... niets is minder waar de 2.0D is een prima oliestoker.
Groet
Paul
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 05.11.2006 - 17:07
- Locatie: Soest
Ben momenteel (nog 2 dagen) in bezit van een V70 2.4 125kw uit 2001. Dijk van een vijfcylinder waar we jaaaren plezier van hebben gehad. Maar....vandaag een V70 gekocht met 2.0D motor. Zowel mijn vriendin als ik waren van mening dat deze motor bij normaal rijgedrag niet onderdoet voor de benzine 5 cylinder. Het karakter van de nieuwe V70 is echter totaal anders dan het oude model. Met pijn in het hart gaat de oude V er zaterdag uit, maar we hebben erg veel zin in de nieuwe! Een echte Ocean Race...
2024 Volvo EX30 ER
2018 Volvo XC60 T5 R design
2005 Saab 9-3 2.0t Vector Cabrio
2019 BMW i3 120ah Executive
2018 Volvo XC40 T4 R-design
2012 Volvo XC70 D5 AWD Summum+
2008 Volvo V70 2.0D Ocean Race
2001 Volvo V70 2.4
1998 Volvo S70 2.5 Exclusive
2018 Volvo XC60 T5 R design
2005 Saab 9-3 2.0t Vector Cabrio
2019 BMW i3 120ah Executive
2018 Volvo XC40 T4 R-design
2012 Volvo XC70 D5 AWD Summum+
2008 Volvo V70 2.0D Ocean Race
2001 Volvo V70 2.4
1998 Volvo S70 2.5 Exclusive
- Rudyvg
- 4th Gear member
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 19.10.2010 - 09:32
- Locatie: Leiden
Daar ga je geen spijt van krijgen! Bij welke dealer heb je 'm gekocht? Dacht dat ik 'm namelijk op de volvosite had gespot. Of is het helemaal een nieuwe? In ieder geval veel plezier er mee.PeterSoestV70 schreef:Ben momenteel (nog 2 dagen) in bezit van een V70 2.4 125kw uit 2001. Dijk van een vijfcylinder waar we jaaaren plezier van hebben gehad. Maar....vandaag een V70 gekocht met 2.0D motor. Zowel mijn vriendin als ik waren van mening dat deze motor bij normaal rijgedrag niet onderdoet voor de benzine 5 cylinder. Het karakter van de nieuwe V70 is echter totaal anders dan het oude model. Met pijn in het hart gaat de oude V er zaterdag uit, maar we hebben erg veel zin in de nieuwe! Een echte Ocean Race...
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10492
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
De nieuwe 2.0D, of inmiddels alweer de oude, heeft 320nm en 138PK. De oude D5 die ik heb heeft 340nm en 163PK. Eigen gewicht van d auto merk je wel, maar de 2.0D gaat als een speer hoor. Zeker ook met caravan.
(ik neem als referentie mijn Passat 2.0TDI met commonrail diesel. Exact gelijk aan de 2.0D van de V70)
(ik neem als referentie mijn Passat 2.0TDI met commonrail diesel. Exact gelijk aan de 2.0D van de V70)
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 05.11.2006 - 17:07
- Locatie: Soest
Gekocht bij Serva. Ocean Race is uit 2008 en is fantastisch. Er komt nu wel binnenkort een smetteloze bordeaux rode V70 2.4 in de verkoop daarRudyvg schreef:Daar ga je geen spijt van krijgen! Bij welke dealer heb je 'm gekocht? Dacht dat ik 'm namelijk op de volvosite had gespot. Of is het helemaal een nieuwe? In ieder geval veel plezier er mee.PeterSoestV70 schreef:Ben momenteel (nog 2 dagen) in bezit van een V70 2.4 125kw uit 2001. Dijk van een vijfcylinder waar we jaaaren plezier van hebben gehad. Maar....vandaag een V70 gekocht met 2.0D motor. Zowel mijn vriendin als ik waren van mening dat deze motor bij normaal rijgedrag niet onderdoet voor de benzine 5 cylinder. Het karakter van de nieuwe V70 is echter totaal anders dan het oude model. Met pijn in het hart gaat de oude V er zaterdag uit, maar we hebben erg veel zin in de nieuwe! Een echte Ocean Race...

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die 4 cilinder 2.0D blijf ik een genot vinden
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 24.03.2009 - 16:14
Een update over het stotteren. Als je V Power tankt dan vermiderd het stotteren aanzienlijk. Bij Ultimate merk je geen verschil. Het tanken van V Power is wel 10% duurder dus voor een niet lease rijder is het een aanzienlijke kosten post. Volvo zou echt punten scoren als ze dit probleem eindelijk een keer oplossen.
Volvo V70 D4 Nordic Plus Geartronic + Achteruit rij camera+Family Line
Volvo V70 2.0D LE - Stotterbak, geen oplossing voor gevonden
Toyota Avensis 2.2D Executive - Betrouwbaar maar geen emotie
Rover 75 2.0D - Wat een drama queen was dit zeg..
Rover 620 2.0D - 130000 km in 3 jaar
Nissan Sunny 1.6 - Veilige keuze na de GTI
Golf 1 GTI - Je moet maar van houden, had een 10cm diameter uitlaat
Fiat Uno 900cc (eerste auto) - Op VWO 6 ging ik met deze auto naar school
Volvo V70 2.0D LE - Stotterbak, geen oplossing voor gevonden
Toyota Avensis 2.2D Executive - Betrouwbaar maar geen emotie
Rover 75 2.0D - Wat een drama queen was dit zeg..
Rover 620 2.0D - 130000 km in 3 jaar
Nissan Sunny 1.6 - Veilige keuze na de GTI
Golf 1 GTI - Je moet maar van houden, had een 10cm diameter uitlaat
Fiat Uno 900cc (eerste auto) - Op VWO 6 ging ik met deze auto naar school
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 13.03.2010 - 16:01
- Locatie: Duketown NB
Beste V70 2.0D drivers,NLMEERC schreef: Als je V Power tankt dan vermiderd het stotteren aanzienlijk. Bij Ultimate merk je geen verschil. Het tanken van V Power is wel 10% duurder dus voor een niet lease rijder is het een aanzienlijke kosten post.
Heb hier reeds eerder een stukje "gedicht" over de 2.0D (23 mei 2010). Heb nu "AL"!!!! 17.000 km op de teller staan, waarvan de meeste km's (220 km/dag opde Duitse Autobahnen).
Verbruik van ca. de laatste 10.000km (cfm de BC) 6.4ltr/100km. Moet wel aantekenen dat ik ca 130-140 kmh rijd op de CC.
Koppel geeft prima rijeigenschappen en motor is, qua geluid, zeer bescheiden. Heb geen ervaring met de D3 variant en ben dus zeer benieuwd naar ervaringen van (kersverse) V70/D3 rijders.
Groet
Paul
V70 2.0D Momentum (MY 2010), Electric Silver (met pensioen na 270.000km). Per 29 juli XC40 Pure Electric (single engine) MY2023, Core, Black edition + Climate pack.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 22.12.2009 - 12:29
- Locatie: Nederland
Ik zit imiddels op ruim 19000 km.....
Verbruik met redelijk wat druk verkeer en binnenwegen op 6,7 ltr gemiddeld
Ben erg tevreden over de motor ; is goed geïsoleerd, voldoende krachtig voor NL en een stuk aangenamer dan de 2.0 tdi in mijn vorige audi (trekkerdiesel)...
Verbruik met redelijk wat druk verkeer en binnenwegen op 6,7 ltr gemiddeld
Ben erg tevreden over de motor ; is goed geïsoleerd, voldoende krachtig voor NL en een stuk aangenamer dan de 2.0 tdi in mijn vorige audi (trekkerdiesel)...
V60 D6 PIH Onyx Black
- WMB
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 09.11.2008 - 11:12
- Locatie: Soest
Mijn lease mij gaat me aardig aan mijn kop lopen zeuren als ik te vaak Vpower of Ultimate tank.NLMEERC schreef: Het tanken van V Power is wel 10% duurder dus voor een niet lease rijder is het een aanzienlijke kosten post.
Nevertheless: in mijn 2.D inmiddels ruim 82K gedaan in iets meer dan een jaar, en het is een fijne motor. Heel af en toe op de autobahn mis ik die Zweedse V6 diesel die ik hiervoor reed wel eens, zo nu en dan zou je willen dat je net een beetje meer power had. Om te spelen!
Fietsen is gezond, eet meer fiets!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
deze 4 cilinder diesel heeft op zeker een veel langer leven dan die 6 cilinder diesel
Volvo for life