Pagina 2 van 3
Geplaatst: 25.03.2010 - 15:21
door NLMEERC
Hi,
Ik rij sinds mei 2009 in een V70 2.0D de ervaringen zijn:
1 Ja, de vermogen is ruim voldoende (niet voor de duitse autobahn, maar wel voor de nederlandse snelweg)
2 Ik heb/had een hele vervelende mankement aan de motor. Namelijk de motor ging stotteren als ik bv 50 constant aan het rijden was. Gas los en weer gasgeven en het stotteren was weg. Maar vaak kwam het later weer terug. Als de motor goed warm (30 min rijden) was verdwijn het stotteren bijna volledig.
3 Verbruik was behoorlijk hoog. 20,5% meer dan door volvo aangegeven (7,2 ivp 6 liter per 100km)
4 Naar aanleiding van de stotterklachten heeft de dealer de software geupdate. Sindsdien rijdt de auto zuiniger (6,7 ivp 6 liter per 100km) en het stotteren werd veel minder en heviger. Al komt het af en toe in alle hevigheid weer terug. Het lijkt alsof de motor ook meer kracht heeft gekregen na de update maar dat kan ook puur gevoelsmatig zijn.
Geplaatst: 27.03.2010 - 21:07
door WMB
Heb sinds oktober een 2.0d, met nu bijna 40K op de teller. Is vlot genoeg. Als je veel snelweg rijdt en een beetje te hard rijdt (rond de 140) is het niet echt meer een zuinige auto (verbruik ligt dan rond de 1 op 13). De opgegeven 5.9/100 haal ik nooit, ligt bijna een litertje per 100 hoger. In mijn ogen schiet de 2.0d alleen echt tekort op een duitse autobahn met heuvels. Dan ben je echt geen partij meer voor de rest, zonder heuvels kan je nog redelijk goed meekomen met de grote motoren.
Nooit problemen gehad. Enige irritante aan de auto vindt ik de klima die het te koud maakt, maar dat heeft niets met de 2.0d te maken (hoop ik...).
Geplaatst: 29.03.2010 - 08:42
door Volvoman
Mijn verbruik ligt rond de 6,3. In de winter iets meer en van korte stukjes houdt hij ook niet. Ik rij niet als eerste weg bij het stoplicht, schakel op tijd en op de snelweg als het kan 130 met de cruisecontrol. Maar als het moet dan rijdt 170 ook heerlijk, de motor blijft ook dan stil.
Geplaatst: 29.03.2010 - 11:24
door Fulaks
WMB schreef:Enige irritante aan de auto vindt ik de klima die het te koud maakt.
Ik heb daar een handig knopje voor om aan te draaien, en ook een UIT-knop

Geplaatst: 29.03.2010 - 13:34
door cabriovan
Ik rij vanaf mei 2008 in een 2,0d, had hiervoor een 2,4d. Motor loopt prima alleen valt het brandstof verbruik me tegen vergeleken met de 2,4d van het vorige type (5,5/100) nu 6,3/100.
Het stotteren dat een vorige schrijver noemde herken ik, gebeurt rond de 1800-2000 toeren, hetgeen met het 'nieuwe rijden' best vervelend is.
Met caravan rijden is een wereld van verschil tussen 2,0d en 2,4d.
Heb daar gelukkig nog de C70 met 2,4T motor voor
Geplaatst: 23.05.2010 - 15:23
door PAM
Heb jullie ervaringen gelezen met de 2.0D in de V70. Heb nu zelf sinds eind april een nieuwe V70 met 2.0 D en heb er nu ca 4500km mee gereden. Gemiddeld verbruik is nu 6.5l/ 100km opzich een prima verbruik denk ik zo voor een nagelnieuwe motor. Ben zojuist met de caravan naar Z-Frankrijk gereden, via de tolweg met ca. 110 kmh/uur. het verbruik nam wel toe naar ca. 9.5l /100km, maar ja caravan weegt dan ook (beladen) 1600kg. Met de trekkracht van de motor is niets mis mee, met de aanwezige 320 Nm koppel heb ik op de vlakke delen gemakkelijk in de 6e versnelling op de cruisecontrol gereden. Ging het iets omhoog dan naar 5 natuurlijk maar alles verliep heel soepel. Zelf de heuvel op bij Luik hoefde ik niet naar z'n 3 maar kon met ca 85-90 km/h in z'n 4 naar boven. Al met al een reuze meevaller voor een vierpitter. Was toch even bang geweest na de bestelling en het lezen van dit draadje en voor de aflevering van de auto dat misplaatste zuinigheid mij ten onrechte het rijden van een 5-pitter heeft voorkomen. Maar...... niets is minder waar de 2.0D is een prima oliestoker.
Groet
Paul
Geplaatst: 23.05.2010 - 15:32
door Volvoman
Mooi Pam! Ik ben ook nog steeds erg tevreden: 125 op de CC is slaapverwekkend maar erg zuinig en als het even vlotter moet dan gaat dat zonder problemen. Meer hoeft van mij echt niet.
Onderin zou er wat meer kracht in mogen (rotonde moet wel in de 2, 3 maakt erg veel gegrom...)
Geplaatst: 01.07.2010 - 20:22
door majortom
Helemaal mee eens dat het een prima motor is...
Inmiddels 5000 km op de teller van de mijne staan en heb niets te klagen....
Als ik zoals een paar jaar geleden nog in Duitsland zou werken, zou ik wel voor een zwaardere motor gaan, maar op onze overvolle wegen voldoet deze motor prima.
Geplaatst: 09.09.2010 - 20:21
door Thijs
Heb jullie ervaringen gelezen met de 2.0D in de V70. Heb nu zelf sinds eind april een nieuwe V70 met 2.0 D en heb er nu ca 4500km mee gereden. Gemiddeld verbruik is nu 6.5l/ 100km opzich een prima verbruik denk ik zo voor een nagelnieuwe motor. Ben zojuist met de caravan naar Z-Frankrijk gereden, via de tolweg met ca. 110 kmh/uur. het verbruik nam wel toe naar ca. 9.5l /100km, maar ja caravan weegt dan ook (beladen) 1600kg. Met de trekkracht van de motor is niets mis mee, met de aanwezige 320 Nm koppel heb ik op de vlakke delen gemakkelijk in de 6e versnelling op de cruisecontrol gereden. Ging het iets omhoog dan naar 5 natuurlijk maar alles verliep heel soepel. Zelf de heuvel op bij Luik hoefde ik niet naar z'n 3 maar kon met ca 85-90 km/h in z'n 4 naar boven. Al met al een reuze meevaller voor een vierpitter. Was toch even bang geweest na de bestelling en het lezen van dit draadje en voor de aflevering van de auto dat misplaatste zuinigheid mij ten onrechte het rijden van een 5-pitter heeft voorkomen. Maar...... niets is minder waar de 2.0D is een prima oliestoker.
Groet
Paul
Dat doet me goed te horen. Mijn caravan weegt ook 1600 kg en had wel wat twijfels over de 2.0 D als trekker. Maar jouw verhaal is misschien ietsje overdreven? Mijn 2.5D doet het prima, maar het gevoel zeht me dat het niet veel minder moet zijn dan dit...
Geplaatst: 17.11.2010 - 19:53
door PeterSoestV70
Ben momenteel (nog 2 dagen) in bezit van een V70 2.4 125kw uit 2001. Dijk van een vijfcylinder waar we jaaaren plezier van hebben gehad. Maar....vandaag een V70 gekocht met 2.0D motor. Zowel mijn vriendin als ik waren van mening dat deze motor bij normaal rijgedrag niet onderdoet voor de benzine 5 cylinder. Het karakter van de nieuwe V70 is echter totaal anders dan het oude model. Met pijn in het hart gaat de oude V er zaterdag uit, maar we hebben erg veel zin in de nieuwe! Een echte Ocean Race...
Geplaatst: 17.11.2010 - 21:08
door Rudyvg
PeterSoestV70 schreef:Ben momenteel (nog 2 dagen) in bezit van een V70 2.4 125kw uit 2001. Dijk van een vijfcylinder waar we jaaaren plezier van hebben gehad. Maar....vandaag een V70 gekocht met 2.0D motor. Zowel mijn vriendin als ik waren van mening dat deze motor bij normaal rijgedrag niet onderdoet voor de benzine 5 cylinder. Het karakter van de nieuwe V70 is echter totaal anders dan het oude model. Met pijn in het hart gaat de oude V er zaterdag uit, maar we hebben erg veel zin in de nieuwe! Een echte Ocean Race...
Daar ga je geen spijt van krijgen! Bij welke dealer heb je 'm gekocht? Dacht dat ik 'm namelijk op de volvosite had gespot. Of is het helemaal een nieuwe? In ieder geval veel plezier er mee.
Geplaatst: 17.11.2010 - 21:14
door Hans oet Twent
De nieuwe 2.0D, of inmiddels alweer de oude, heeft 320nm en 138PK. De oude D5 die ik heb heeft 340nm en 163PK. Eigen gewicht van d auto merk je wel, maar de 2.0D gaat als een speer hoor. Zeker ook met caravan.
(ik neem als referentie mijn Passat 2.0TDI met commonrail diesel. Exact gelijk aan de 2.0D van de V70)
Geplaatst: 17.11.2010 - 22:02
door PeterSoestV70
Rudyvg schreef:PeterSoestV70 schreef:Ben momenteel (nog 2 dagen) in bezit van een V70 2.4 125kw uit 2001. Dijk van een vijfcylinder waar we jaaaren plezier van hebben gehad. Maar....vandaag een V70 gekocht met 2.0D motor. Zowel mijn vriendin als ik waren van mening dat deze motor bij normaal rijgedrag niet onderdoet voor de benzine 5 cylinder. Het karakter van de nieuwe V70 is echter totaal anders dan het oude model. Met pijn in het hart gaat de oude V er zaterdag uit, maar we hebben erg veel zin in de nieuwe! Een echte Ocean Race...
Daar ga je geen spijt van krijgen! Bij welke dealer heb je 'm gekocht? Dacht dat ik 'm namelijk op de volvosite had gespot. Of is het helemaal een nieuwe? In ieder geval veel plezier er mee.
Gekocht bij Serva. Ocean Race is uit 2008 en is fantastisch. Er komt nu wel binnenkort een smetteloze bordeaux rode V70 2.4 in de verkoop daar

met alles erop en deran!
Geplaatst: 17.11.2010 - 22:04
door bart simpson
die 4 cilinder 2.0D blijf ik een genot vinden
Geplaatst: 17.11.2010 - 22:25
door Rudyvg
Dat is inderdaad dezelfde. Een mooie aankoop!
Geplaatst: 19.11.2010 - 17:31
door NLMEERC
Een update over het stotteren. Als je V Power tankt dan vermiderd het stotteren aanzienlijk. Bij Ultimate merk je geen verschil. Het tanken van V Power is wel 10% duurder dus voor een niet lease rijder is het een aanzienlijke kosten post. Volvo zou echt punten scoren als ze dit probleem eindelijk een keer oplossen.
Geplaatst: 23.11.2010 - 22:03
door PAM
NLMEERC schreef: Als je V Power tankt dan vermiderd het stotteren aanzienlijk. Bij Ultimate merk je geen verschil. Het tanken van V Power is wel 10% duurder dus voor een niet lease rijder is het een aanzienlijke kosten post.
Beste V70 2.0D drivers,
Heb hier reeds eerder een stukje "gedicht" over de 2.0D (23 mei 2010). Heb nu "AL"!!!! 17.000 km op de teller staan, waarvan de meeste km's (220 km/dag opde Duitse Autobahnen).
Verbruik van ca. de laatste 10.000km (cfm de BC) 6.4ltr/100km. Moet wel aantekenen dat ik ca 130-140 kmh rijd op de CC.
Koppel geeft prima rijeigenschappen en motor is, qua geluid, zeer bescheiden. Heb geen ervaring met de D3 variant en ben dus zeer benieuwd naar ervaringen van (kersverse) V70/D3 rijders.
Groet
Paul
Geplaatst: 13.12.2010 - 21:02
door majortom
Ik zit imiddels op ruim 19000 km.....
Verbruik met redelijk wat druk verkeer en binnenwegen op 6,7 ltr gemiddeld
Ben erg tevreden over de motor ; is goed geïsoleerd, voldoende krachtig voor NL en een stuk aangenamer dan de 2.0 tdi in mijn vorige audi (trekkerdiesel)...
Geplaatst: 14.12.2010 - 09:53
door WMB
NLMEERC schreef: Het tanken van V Power is wel 10% duurder dus voor een niet lease rijder is het een aanzienlijke kosten post.
Mijn lease mij gaat me aardig aan mijn kop lopen zeuren als ik te vaak Vpower of Ultimate tank.
Nevertheless: in mijn 2.D inmiddels ruim 82K gedaan in iets meer dan een jaar, en het is een fijne motor. Heel af en toe op de autobahn mis ik die Zweedse V6 diesel die ik hiervoor reed wel eens, zo nu en dan zou je willen dat je net een beetje meer power had. Om te spelen!
Geplaatst: 14.12.2010 - 10:21
door bart simpson
deze 4 cilinder diesel heeft op zeker een veel langer leven dan die 6 cilinder diesel