Pagina 2 van 2
Geplaatst: 10.11.2010 - 18:36
door leip11
yup bij mij doen ze dat ook. wil je dit niet. zet dan je schakelaar tussen de linkerstand en de middenstand. dan maakt hij geen verbinding en heb je geen licht
Geplaatst: 10.11.2010 - 23:59
door redrooster
leip11 schreef:yup bij mij doen ze dat ook. wil je dit niet. zet dan je schakelaar tussen de linkerstand en de middenstand. dan maakt hij geen verbinding en heb je geen licht
Hoe eenvoudig kan het leven zijn!
Geplaatst: 11.11.2010 - 00:16
door sven-
Alleen blijft de schakelaar niet staan tussen 0 en middenstand...
Geplaatst: 11.11.2010 - 14:01
door leip11
heel eenvoudig
ik heb er geen problemen mee. is een beetje een gevoel. hij trilt bij mij ook niet los of zo
Geplaatst: 11.11.2010 - 14:11
door sven-
Hmm, makkelijkste blijft toch gewoon gele draad lostrekken, toch? Of zitten daar nadelen (extra gevolgen) aan?
Geplaatst: 11.11.2010 - 14:22
door leip11
ik vind dat niet het makkelijkst. als je die weer terug moet zetten zit je meer te kloten.
geen idee of het extra gevolgen heeft ik ken de schema's niet uit me hoofd zou ik daar eens naar moeten kijken
Geplaatst: 11.11.2010 - 16:20
door chrisje
leip11 schreef:yup bij mij doen ze dat ook. wil je dit niet. zet dan je schakelaar tussen de linkerstand en de middenstand. dan maakt hij geen verbinding en heb je geen licht
Ja dat klopt, dat wist ik al, ik dacht dat dan de lampen ook uit gingen, maar niet dus
Geplaatst: 11.11.2010 - 16:29
door leip11
om welke lampen gaat het eigenlijk dan. want in die stand zijn ze altijd uit
Geplaatst: 12.11.2010 - 11:40
door chrisje
Koplampen in mijn geval, maar ik doe het net als de rest, gewoon ff schakelaar in de middenstand
Geplaatst: 13.11.2010 - 17:30
door SchoutenCC
@chrisje, we bedoelen niet de schakelaar /in/ de middenstand (oftewel draaiknop verticaal) zetten, maar /tussen/ de linker- en middenstand, technisch op geen enkele stand dus. Er is een dood punt tussen die twee standen waar je nèt geen contact maakt. Als je hem daar heel voorzichtig naartoe draait en dan heel rustig loslaat blijft hij net aan hangen.
Geplaatst: 13.11.2010 - 18:18
door EvertBram
Leuk om te lezen hoe dit topic is gevorderd in de loop der tijd. Maar jammer om bepaalde reacties te lezen zoals:
sjoerdb schreef:en dan zijn ze opeens stil gepraat, hij rijdt nu vast in een japanner rond. succes met je lampen he
Nee, ik ben erg zuinig om m'n 440. Onderhoud en reparaties doe ik zelf. 2 weken terug weer door de APK zonder opmerkingen. Er rijden zeker ook goede Aziaten rond, alleen zeker niet voor mij bestemt.
Om een lang verhaal kort te maken: ''Volvo for life''
Ik heb trouwens nog niks aan de verlichting gedaan. Ben het wel gewent zo. Maar nu heb ik een andere vraag over verlichting:
Iemand hier ervaring met Philips nightguide lampen? Ik heb er nu goedkope pitten inzitten maar die brengen wel weinig licht op het wegdek t.o.v. de modernere koplampen. Wat vooral irritant is dat er tegenwoordig zoveel verkeerd afgestelde (Xenon) erg felle koplampen rondrijden. Vervelend als je zelf niet zo'n bak met licht hebt. Ook ben ik nog op zoek naar een breedstraler/mist lampen set.
Geplaatst: 13.11.2010 - 19:19
door Shockwave
Iemand hier ervaring met Philips nightguide lampen?
Uit dezelfde lijn heb ik de BlueVision, bevallen mij uitstekend. De nightguide zijn volgens mij ook erg goede lampen.
Geplaatst: 17.11.2010 - 22:58
door chrisje
SchoutenCC schreef:@chrisje, we bedoelen niet de schakelaar /in/ de middenstand (oftewel draaiknop verticaal) zetten, maar /tussen/ de linker- en middenstand, technisch op geen enkele stand dus. Er is een dood punt tussen die twee standen waar je nèt geen contact maakt. Als je hem daar heel voorzichtig naartoe draait en dan heel rustig loslaat blijft hij net aan hangen.
Klopt zo doe ik het ook