Erg goed! Deze beviel mij beter dan de originele Volvo koffer die ik vorig jaar mee had. Deze Alpine 600 voelde ik veel minder, m 'n brandstofverbruik was beter en er paste meer in . En wat ik een leuke meevaller vond, doordat de onderkant achteraan iets schuin naar boven loopt, kon m 'n achterklep (met achterspoiler) gewoon helemaal open, en dat kon bij de Volvo box niet...
heb al jaren de hapro carver 4.4 zowel op v40 als v50 diverse vakanties geweest. uitermate goed bevallen. onwijs wat je allemaal er in kwijt kan. pas op dat je hem niet te zwaar maakt.
Bombina schreef:@Summum, en hoe hard rij je nu als de dakkoffer er op zit?
Mooi en praktische koffer trouwens.
Dank je Bombina.
Op weg naar de wintersport in Duitsland vind ik 130-140 km/u wel een mooie kruissnelheid, op veel plekken kun je zelfs in Duitsland ook niet harder meer. Maar ik heb ook kortere stukken gereden met ruim 160 km/u. De Thule geeft in ieder geval ook bij die snelheden geen krimp.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option (2020) Audi E-tron (2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Ja, dat zeggen alle mensen die hard met zo'n koffer rijden... Mijn inziens niet verstandig om 160km/h te rijden gezien de adviezen van diverse koffer fabrikanten om een maximum van 130km/h te hanteren. Sommige zelfs 110km/h...
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008) Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Ik heb me wat verdiept in de info op het internet, maar nu duizelt het me een beetje. :?
- hoe maak je je keuze? Die dingen lijken van de zijkant allemaal op elkaar. Ik wil graag een bagagebox, dus breed en minder lang. Suggesties voor een type?
- Ik wil graag natuurlijk Zweedse perfectie: Thule. Maar mijn vriendin wil graag weten in hoeverre de andere merken geschikt zijn qua functionaliteit en duurzaamheid.
- op mijn V70 classic zit XC railing. Valt die nog onder de normale breedte?
- en tenslotte; kopen jullie zo'n koffer via het internet of ga je bij de 'dakkofferboer' langs?
Misschien een aantal overbodige vragen, maar alvast bedankt voor het antwoorden!
Tim
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
mijn mening;
- bagagebox is prima, ik zou kiezen voor een model dat smoelt, hoge zijranden heeft, aan de achterkant sluit en toch een zekere kwaliteit heeft. zo groot mogelijk, want eenmaal op je auto heeft minder ruimte echt geen toegevoegde waarde meer.
- aan bagageboxen kun je niet zo heel veel verknallen, een goede deal is belangrijker
- geen idee
- altijd internet, maar dat is ook mijn persoonlijke tik dat ik probeer alles via internet te kopen. marktplaats is echt geld waard. of je moet nieuw willen
Heb 2 jaar geleden via Marktplaats een Probox (type?) op de kop getikt voor € 75,--. Mijn ervaring met de box is prima, niet het meest gestroomlijnde model, maar ruim en makkelijk in gebruik.
Bij Marktplaats moet je je niet gek laten maken. Ik zag biedingen oplopen tot boven de prijzen van bijvoorbeeld Halfords. Bieden maakt mensen blijkbaar blind. Ik reageer meestal direct naar de verkoper en zet geen bieding op Marktplaats zelf, werkte in dit geval perfect.
Box zag er gebruikt uit, maar na een goede was- en poetsbeurt met o.a. kunstofreiniger ziet hij er prima uit. Weet zeker dat een nieuwe box na een jaar of 4 gebruik er hetzelfde uit zou zien.
Doe er wel altijd een spanband om heen. Heb vorige jaar in Frankrijk 2 opengesprongen boxen gezien waarbij een gezin hun bagage bij elkaar stond te rapen.....
Alexander
Huidig: Volvo V60 T5 Momentum 2018
Van mijn vrouw: Ford Fiesta Crossroad 2008
Volgens mij bestaat een Thule Ocean 780 niet. Als ik op de Thule website kijk zie ik alleen een Ocean 80 met 320liter...
De kleinste Pacific is 370liter (Pacific 100), de kleinste Atlantis 440liter(Atlantis 200).
In de ocean passen in ieder geval geen ski's. In bepaalde modellen Pacific en Atlantis modellen wel.
De ocean is het allersimpelste model leverbaar in 1 maat (320 liter): zonder centraal slot. De ocean heeft een achteropening en is niet aan de zijkant te openen.
De pacific heeft wel het centrale slot en heeft zijopening aan 1 kant.
De Atlantis heeft ook centraal slot en kan geopend worden aan beide zijkanten. Daarnaast heeft de Atlantis een beter montagesysteem en betere windgeleiding volgens de web-site.
Ik heb overigens een Nederlandstalige pdf waarin al deze verschillen ook te lezen zijn. Mocht je die willen hebben, PM me.
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008) Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
1)
Het belangrijkste lijkt mij in eerste instantie de vraag: wat wil je allemaal meenemen en welke vorm heeft dit? Langwerpige voorwerpen zoals ski's snowboards, of meer rechthoekige zaken zoals campeerstoelen o.i.d.?
2)
En dan natuurlijk hoeveel ongeveer? Heb je maar een beetje exra ruimte nodig of heb je mionmaal 500l extra nodig om maar iets te noemen. Denk dat je beter een wat ruimere box kunt nemen dan eentje die vanaf het begin al aan de krappe kant is.
3)
Tenslotte: hoe veeleisend ben je m.b.t montagegemak, windgeruis enz? De veeleisende of kritische persoon die de box meerdere keren per jaar gebruikt zal andere eisen stellen dan diegene die de box sporadisch gebruikt. De meeste mensen hier rijden Volvo wat aangeeft dat ze, denk ik, niet met het minste tevreden zijn... Maar ja, wil dat ook zeggen dat je geen goedkoper model bagagebox mag kopen?
Op kieskeurig kun je veel prijzen zien van de verschillende boxen. Waaronder die van Thule:
Heren forumleden, dank voor alle antwoorden. Zo krijg ik steeds een beter beeld van wat ik zoek en wat ik nodig heb (en ook wat niet!).
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
We gaan met de Volvo op vakantie naar Turkije. We gaan dus niet skiën of we nemen geen stoelen mee Ik denk dat er dan kleding bovenin gaat. Dat is het minst zware en neemt veel ruimte in, in de kofferbak.
Summum schreef:Nieuw zijn ze inderdaad zo rond de 600 euro. Ik heb de mijne voor net over de 300 euro gekocht via Marktplaats. Was 1 jaar oud en twee keer mee op vakantie geweest. Ziet er nog uit als nieuw. Je moet net mazzel hebben.
Summum, weet jij soms de binnen afmetingen ook van deze box?
@ alle andere, allemaal bedankt voor de antwoorden en suggesties!
Hoogst waarschijnlijk word het een Thule spirit 820 maar dan van volvo, dus de Space Design 2300
Bij ons is het inderdaad de Space desing 2300 geworden, wel in antraciet.
Hapro carver 8.5 ook voor gekeken, maar heb je voor dat geld ook geen Thule dakbox? welliswaar misschien niet zo groot maar heb je echt die 550L nodig van de hapro?
Hapro is volgens de verkoper ook een erg goede box. (a-merk)
Een Thule 200 is misschien een optie maar daar gaat wel 100 liter minder in en er mag 25 kilo minder in vervoerd worden.
We zitten te twijfelen tussen 450 en 550L. Waarschijnlijk is de opvolger van de V50 een A3 Sportback en het dak daarvan is wel een stuk kleiner..
Wat is wijsheid?
PS: Volgens de verkoper kon op het dak van een Volvo 75 kilo per drager! Dit lijkt me niet correct?