Pagina 2 van 3
Geplaatst: 30.03.2010 - 16:49
door edraket
Er staat nu een set originele R remmen op Marktplaats. Zijn alleen de klauwen, zonder schijven. Vind het wel aan de prijs, maar je bent wel in 'e'en keer klaar. Is alleen maar zinvol als je wel eens een circuitdagje pakt. Voor dagelijks gebruik voldoet het standaard spul. Je zou een 17" set kunnen overwegen. Deze zijn nog wel betaalbaar. Geenacker had een poos geleden een aantal van die sets liggen.
Geplaatst: 30.03.2010 - 19:47
door appie76
FrankS60 schreef:sbv schreef:Je vergeet nog de 15" remschijven
meet de diameter maar eens op
286 mm 15" type overige modellen
305 mm 16" type T5 en misschien nog een enkele andere
320 mm 16,5" type (engels politie V70)
330 mm 17" type (V70R en S60R)
Gezien dat het een 2.4d is gok ik op de 286 mm schijven
2.4T heeft ook 305's.
Heb net even gekeken: mijn 2.4T (MY2001) heeft inderdaad aan de voorzijde de grotere remmen, maar achteraan niet als ik het goed gezien heb. Klopt dat?
Geplaatst: 30.03.2010 - 19:52
door FrankS60
Volgens mij zijn de achterremmen allemaal hetzelfde maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Je hebt achter 99% van de keren toch kleinere schijven dan voor omdat je remkracht ook zo verdeeld is. Veel meer voor dan achter. Daarom zijn ze achter ook niet geventileerd (dubbele schijven met lamellen ertussen).
vervangen remschijven
Geplaatst: 30.03.2010 - 20:14
door soldier
Begrijp inmiddels dat orgenele schijven de betere zijn ( Ate)
Heeft iemand een adres of link waar ze te koop zijn ?
Geplaatst: 30.03.2010 - 21:01
door arnoldbaas
Ik haal zelf regelmatig auto-onderdelen van ebay. Met name op duitse site (ebay.de) is een zeer groot aanbod. Zoek maar eens op "Volvo ATE" en je hebt vele hits.
Heb zelf vorig jaar mijn schijven en blokken vervangen : zeer goed zelf te doen. Alleen trillen mijn schijven helaas wel weer.

Geplaatst: 31.03.2010 - 09:51
door sbv
Advertentie lijkt erg veel op deze
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/volvo-v7 ... ccessories
Zoiets zou helemaal mooi zijn, echter wel behoorlijk aan de prijs.
Een set 320mm klauwen en brackets heb ik voor 300 aangeboden gekregen
Geplaatst: 31.03.2010 - 15:28
door degids
Ik zag al een paar keer dat je de schijven van ATE moet hebben, maar ik heb me laten vertellen dat ATE geen merk schijven is, maar een systeem.
Dus wie denkt dat hij met ATE schijven en blokken de goeie kwaliteit heeft, kan bedrogen uitkomen. Ook budmerken voeren ATE schijven en blokken.
Geplaatst: 31.03.2010 - 16:59
door edraket
ATE is een een merk, maar ook een systeem (zij hebben dat uitgevonden). De ATE schijven zijn hetzelfde als origineel Volvo.
Geplaatst: 31.03.2010 - 17:01
door edraket
Ze stonden op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/334303038 Hier moet echt wel behoorlijk wat af. Ik heb destijds een nagenoeg nieuwe set incl schijven gekocht voor 1300 euro.
Maar wat wil je precies met de auto gaan doen dat je dit erop wilt?
Geplaatst: 31.03.2010 - 17:02
door edraket
arnoldbaas schreef:Ik haal zelf regelmatig auto-onderdelen van ebay. Met name op duitse site (ebay.de) is een zeer groot aanbod. Zoek maar eens op "Volvo ATE" en je hebt vele hits.
Heb zelf vorig jaar mijn schijven en blokken vervangen : zeer goed zelf te doen. Alleen trillen mijn schijven helaas wel weer.

Waren dat ook ATE schijven? Wellicht te snel ingeremd, de naven niet goed schoon gemaakt of wielbouten niet goed op moment??
Geplaatst: 31.03.2010 - 17:51
door degids
edraket schreef:ATE is een een merk, maar ook een systeem (zij hebben dat uitgevonden). De ATE schijven zijn hetzelfde als origineel Volvo.
Okay, maar er zijn dus "merken" die adverteren als zijnde ATE, terwijl het echt een inferieur merk betreft!
Dus heel goed navragen of hetgeen wat je koopt wel daadwerkelijk het MERK ATE is en niet louter een systeemaanduiding.
Geplaatst: 31.03.2010 - 19:16
door Gast
Naven niet goed schoon is heel vaak het euvel.
Geplaatst: 31.03.2010 - 19:56
door edraket
degids schreef:edraket schreef:ATE is een een merk, maar ook een systeem (zij hebben dat uitgevonden). De ATE schijven zijn hetzelfde als origineel Volvo.
Okay, maar er zijn dus "merken" die adverteren als zijnde ATE, terwijl het echt een inferieur merk betreft!
Dus heel goed navragen of hetgeen wat je koopt wel daadwerkelijk het MERK ATE is en niet louter een systeemaanduiding.
Tsja bedrog komt natuurlijk overal voor. Maar als het niet in de blauwe doos (zelfde kleur als Volvo doosjes) zit is het natuurlijk niet echt.
Geplaatst: 31.03.2010 - 20:29
door sbv
edraket schreef:
Ze stonden op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/334303038 Hier moet echt wel behoorlijk wat af. Ik heb destijds een nagenoeg nieuwe set incl schijven gekocht voor 1300 euro.
Maar wat wil je precies met de auto gaan doen dat je dit erop wilt?
Vanmiddag de zomerbanden en velgen erop gezet en de remmen nagemeten. 286 dus.
Wat ik wil is goed remmen. Ik ben denk ik verwend geweest met de C30 die remde erg goed.
R set staat wat mooier als 320 van Engelse politie. De 320 klauwen zijn best wel erg massief.
Misschien dat het met 305 al beter is.
Geplaatst: 31.03.2010 - 20:56
door edraket
Ik denk dat het wat remcapaciteit niet zoveel uitmaakt die paar mm's, al is alles natuurlijk meegenomen. Je kunt misschien beter andere blokken proberen. Dat scheelt vaak erg veel.
Geplaatst: 01.04.2010 - 10:44
door degids
edraket schreef:Ik denk dat het wat remcapaciteit niet zoveel uitmaakt die paar mm's, al is alles natuurlijk meegenomen. Je kunt misschien beter andere blokken proberen. Dat scheelt vaak erg veel.
Dat kan ik onderschrijven! Zogenaamde sportremblokken maken veel meer uit dan een paar mm meer remschijf.
Ik had op m'n motor een paar jaar terug gekozen voor DP sportremblokken en ik herkende m'n motor niet meer terug, ongekend wat een verschil.
Sportremblokken slijten wel sneller, maar goed, dan slijten je remschijven weer ietsjes minder en remblokken zijn eigenlijk helemaal niet zo duur.
Even over de vraag of 305 mm schijven goed genoeg remmen: ik heb 305 schijven en ik heb laatst vanaf 160 even flink in de ankers gemoeten en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was.
Geplaatst: 01.04.2010 - 14:14
door edraket
Mee eens. Ook op de motor op het circuit: Na 3 rondjes al serieus faden. Even de remolie vervangen en EBC blokken eronder: nooit meer last gehad.
Geplaatst: 01.04.2010 - 14:24
door JacoS80
Persoonlijk vind ik de overgang van standaard remleidingen naar staalomvlochten remleidingen de beste update aan de remmerij van mijn motorfiets.
Inderdaad voel je verse remvloeistof ook gelijk bij het remmen met een motorfiets verder hou ik het altijd bij de standaard blokken op mijn R1 deze voldoen voor mij prima.
Met de auto heb ik nog nooit de behoefte gehad om de remmen te updaten, hiervoor rij ik denk ik te rustig.
Geplaatst: 02.04.2010 - 20:57
door FrankS60
Ik heb staal omvlochten remslangen, geperforeerde schijven en Ferodo DS2500 blokken en de remkracht ben ik zeer tevreden over. Het verschil met die remslangen is wel merkbaar maar niet schokkend. Ik zweer wel bij de Ferodo blokken, die remmen koud al een stuk harder dan standaard en als ze op temperatuur zijn dan zit je met je gebitje in het dashboard bij wijze van spreken.
Geperforeerde schijven doe ik echter nooit meer, er beginnen zich kleine scheurtjes te vormen rond de gaten omdat de schijven niet hittebehandeld zijn. Gegroefde schijven zijn wel weer een optie en die zijn minder gevoelig voor haarscheurtjes. Als je echter in ieder geval al andere blokken zou monteren dan behaal je een merkbare winst.
Geplaatst: 02.04.2010 - 22:05
door edraket
Stalen remleidingen heeft op een auto lang niet zoveel verbetering in het gevoel als bij een motorfiets. Dat heeft met de grootte van de hoofdrem cilinder te maken en de rembekrachtiger. Geboorde schijven is inderdaad geen goede optie. Gewoon massief is het beste. Het maakt alleen maar herrie en scheurtjes komen vroeg of laat voor.