Pagina 2 van 2

Geplaatst: 19.04.2010 - 21:54
door Msuidgeest
Even iets over dat WD40 waar zwolly over begon: het is geen wondermiddel die alle kwalen verhelpt.

Als je een lekke band hebt, kun je die elke week oppompen. (WD40 gebruiken) Je kunt ook de band proberen te plakken en zorgen dat je niet meer door scherpe dingen rijdt.
Dat laatste is aan te bevelen, ook al wilt u NU van dat piepen afzijn.

Geplaatst: 20.04.2010 - 11:24
door edraket
WD40 is in dit geval ook niet bedoelt om het probleem te verhelpen, maar on te constateren of het gepiep bij de riem vandaan komt.

Geplaatst: 22.04.2010 - 07:17
door zwolly
ben gisteren in raalte geweest,: de monteur heeft gekeken en constateerde dat er niets mis is met de poelie oid, hij vertelde dat de multieriem wat verouderd zou zijn en daardoor dmv een soort verglazing stugger werd en meer wringde met bijbehorend geluid (zo heb ik het begrepen), met warme motor hoor je dus niets en er klappert ook niets,ook met koude motor klappert er niets,toen ik daar was hoorde je dus ook niets, wilde ik er perse vanaf dan moest er tzt maar een nieuwe multiriem op maar het kan verder geen kwaad, btw ben iemand die volgens anderen :angryfire: zeikerig ben met geluiden id auto...

Geplaatst: 06.05.2010 - 13:46
door zwolly
voorgaande verhaal is dus onzin: gister een getikker etc bij het stoplicht ,kijk ik onder de kap en de multieriem klappert als een gek, naar de dealer gebracht, denk dat de vrijlooppoelie dus wel naar ze grootje is en niet een verouderde riem....

Geplaatst: 06.05.2010 - 15:12
door zwolly
auto opgehaald ,weer klaar ,was dus wel de vrijlooppoelie, is weer lekker stil nu, ook stationair stiller als voorheen, rekening volgt nog. bij Furness in zwolle laten maken.