Pagina 2 van 2
Geplaatst: 05.04.2010 - 10:14
door bart simpson
Daar heb je gelijk, wel een 2.5T vanaf 2006 pakken.
Heb alle 2.5T en 2.4T's gehad, dus de 193pk, de 200pk, en van de 210pk de nwe en de oude, heb ook een 163pk 2.0T en een 180pk 2.0T gehad, ben dus bij machte om het vergelijk te kunnen maken, er gaan inderdaad ook mensen voor alleen vermogen, van mij mag het.
Geplaatst: 05.04.2010 - 10:26
door t5power
bart simpson schreef:Daar heb je gelijk, wel een 2.5T vanaf 2006 pakken.
Heb alle 2.5T en 2.4T's gehad, dus de 193pk, de 200pk, en van de 210pk de nwe en de oude, heb ook een 163pk 2.0T en een 180pk 2.0T gehad, ben dus bij machte om het vergelijk te kunnen maken, er gaan inderdaad ook mensen voor alleen vermogen, van mij mag het.
Gaaf, je hebt ze allemaal gehad. Kun je eens omschrijven waarom het geluid van de 2.0T zoveel fijner was. Was het stiller? Ik weet nog dat de s80 2.4 170 pk uit 1999 van mijn vader veel meer zong bij hoge toeren (hoger geluid) dan mijn T5 MY2005.
Geplaatst: 05.04.2010 - 11:20
door bart simpson
nee sportiever, het ding heeft een kortere slag en roffelde (daardoor?) iets lekkerder
Geplaatst: 12.04.2010 - 12:50
door volvov70r
Nog ff goed opletten
Er bestaat dus een 2.0t met 163/165 pk (viercilinder) o.a. in S40/V40
En een 2.0t met 163/165 pk (vijfcilinder) o.a. in C70
Die 163 en 165 wordt op diverse sites nogal eens door elkaar gehaald dus check altijd even welke je hebt.
Ik weet eigenlijk 123 niet of beide motoren nog in andere dan genoemde modellen geleverd zijn.
In V70 had de 2.0t vijfcilinder bij mijn weten altijd 180 pk.